Geen geluid op de Magix Video Pro X7

annigenti schreef op 08.03.2021 om 14:33 uur

Beste,

 

Als ik een film wil uploaden heb ik een probleem met mijn geluid.

Extensie bestand is een *.mts

Beeld krijg ik door maar ik hoor niks van mij geluid.

----) MP3 kan ik er wel onder afspelen

 

Ondertussen heb ik het programma verwijderd en terug opnieuw geïnstalleerd + geactiveerd.

Maar probleem blijft hetzelfde, de Magix Video Pro X7 is ook volledig geüpdatet.

 

Graag een oplossing

 

Dank

 

Gentil

Reacties

Bol schreef op 08.03.2021 om 15:14 uur

@annigenti

Hallo Gentil,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Zojuist, heb ik even voor u Video Pro X7 geïnstalleerd. Wanneer ik een *.mts bestand op de tijdlijn plaatst, heb ik beeld en geluid. Kan het zijn, dat er bij u geen vinkje staat bij: Video met geluid importeren?

Groet, Rob

Aanvulling op: 08-03-2021 om 15:43uur

Ik ben ervan uitgegaan, dat u met uploaden bedoeld te zeggen, dat u uw *.mts bestand op de tijdlijn van Video Pro X7 wilt zetten / plaatsen. Als uw *.mts bestanden van uw camera komen, dan lijk mij een codeerbeveiliging uitgesloten.

Laatst gewijzigd door Bol op 08.03.2021, 15:43, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.03.2021 om 15:18 uur

@annigenti

Beste Gentil.

Waar komen deze bestanden vandaan gezien U schrijft als ik een film upload.

Is het mogelijk dat er een codeer beveiliging opstaat

Mp3 bestand zal dan zijn toegevoegd.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 08.03.2021 om 16:14 uur

Beste Gentil,

Hetzelfde heb ik in het verleden ook eens gehad. En na herinstalleren bleek dat het vinkje bij video importeren met geluid leeg was, ergo ik kreeg alleen beeld. Wat Bol schrijft lijkt mij de oplossing. Temeer dat u zegt dat een mp3 wel goed is. Op *.mts bestanden heb ik nog nooit gehoord dat daar codeer beveiligingen op staan maar misschien heb ik dat mis. Hopelijk komt u eruit om verder te gaan met editen. Houd moed!

mvg.

Cees

mi-bo schreef op 08.03.2021 om 16:42 uur

@annigenti

Beste Gentil,

Na thuis gekomen te zijn.

MAGIX video Pro X7 opgestart, een eigen opname van een dans promo MTS wat wel geluid heeft bij MAGIX video Pro X 12 , net ook zoals U omschrijft geen geluid.

 dit had ik niet verwacht,

misschien een optie om het te converteren met "handbrake.fr

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijzing aangebracht i.v.m een beter PNG

Bise schreef op 08.03.2021 om 16:53 uur

Beste Gentil,

Na m,n bezoek aan m,n naaste buren!!!, ? zag ik het weer het onnodige antwoord van Mi-bo, Want laten we eerst eens afwachten op het antwoord van u. Bol schreef dat bij hem het wel goed gaat dus...

mvg,

Cees

 

Bol schreef op 08.03.2021 om 20:04 uur

@annigenti

Hallo Gentil,

In een eerder gegeven antwoord op 08.03.2021 om 16:42 uur, zie ik wel een afbeelding met een audiospoor, alleen geen golfvorm (audio).

Hierbij mijn afbeelding waar u kan zien, dat er in Video Pro X7 wel golfvorm (audio) te zien is.

Groet, Rob

Aanvulling op: 08-03-2021 om 20:55uur

Zie ook mijn Video Pro X7 filmpje met audio.

Laatst gewijzigd door Bol op 08.03.2021, 20:56, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.03.2021 om 13:15 uur

@annigenti

Hallo Gentil

Ik zie, dat u een antwoord heb gegeven om 09-03-2021 om 11:30, maar dat weer is verwijderd. Ik kan nog net lezen dat uw probleem nog niet is opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

annigenti schreef op 09.03.2021 om 13:46 uur

Dag Rob , Michael ,Cees , alvast bedankt voor jullie reactie op mijn probleem . Magix prox7 heeft altijd goed gewerkt bij mij , maar nu heb ik me een nieuwe pc gekocht ,Magix terug geinstallerd (tot 4 keer opnieuw ) maar steeds het probleem met het geluid nu . Op dezelfde pc staat ook Magix video 2021 premium dit werkt zonder problemen maar daar heb ik geen 2 schermen op , vandaar dat ik liever werk met prox7 .

vinkje stond aangeduid bij geluid maar het helpt niet

Codecs al op de 2 verschillende wijze geplaatst , zonder succes

een originele opgenomen shot , heb ik geen geluid op

Als ik er een reeds afgewerkte film op plaats in mpg4 , heb ik geen geluid meer

annigenti schreef op 09.03.2021 om 13:54 uur

als ik er een opgenomen shot met mijn iphone in Mp4 op plaats heb ik WEL geluid

Als ik er een stukje in MOV op plaats heb ik ook WEL geluid

Als ik er een afgewerkte film in AVI op plaats heb ik ook WEL geluid .

Weet iemand de oplossing op die shots in mts geluid te krijgen .

Er word hier geschreven van een codeer beveiliging , waar moet ik dat eventueel vinden ?

Hopelijk vind iemand een oplossing voor mijn probleem .

Alvast nu al bedankt hoor

groetjes

Gentil

Bise schreef op 09.03.2021 om 17:32 uur

Beste, jammer dat er nog geen goede oplossing is. Wellicht heeft mi-bo het antwoord, die opperde over een Mp3 beveiliging. Dan neem ik aan dat hij weet hoe dat eruit ziet.

Mvg,

Cees

mi-bo schreef op 10.03.2021 om 10:13 uur

@annigenti

Beste Gentil,

Een reactie van mijn kant, alle andere extensies net zoals U omschrijft( MAGIX video Pro X 7) hebben bij mij ook Audio behalve bij MTS.

Dat ik geen geluid heb met MAGIX video Pro X 6 & 7( Nederlands ) komt( verklaring "vermoedelijk" ) omdat deze versies al vanaf het begin op de Pc staan en daarna versie 8 t/m 12 als upgrade op mijn Pc heb geinstalleerd en niet overschreven ( 1 t/m 5 Engels 6 & 7 ( ook in het Nederlands ) standalone versies zijn ).

Het is best mogelijk als ik MAGIX video Pro X7 verwijder en het weer op de Pc zet dat ik wel geluid heb bij MTS ,maar dat komt omdat ook MAGIX video Pro X 12 op mijn Pc staat.

Het is best mogelijk als U een test versie installeert van MAGIX video Pro X 12 , dat U dan wel geluid heeft met MAGIX video Pro X7 ( het is uitproberen waard )

Daar U omschrijft graag met minimaal 2 schermen te werken, is het momenteel het overwegen waard gezien MAGIX video Pro X 7 ook een P3 versienummer heeft om te upgraden naar MAGIX video Pro X 12

zie mooie aanbieding.

en U kunt zonder problemen op Uw nieuwe Pc verder gaan met Uw mooie hobby.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 10.03.2021 om 13:19 uur

@annigenti

Beste Gentil,

Terug komend op mijn voorstel:

"Het is best mogelijk als U een test versie installeert van MAGIX video Pro X 12 , dat U dan wel geluid heeft met MAGIX video Pro X7 ( het is uitproberen waard )"

Als het niet werkt ,

dan eerst de test versie van MAGIX video pro X 12 installeren en daarna pas MAGIX video Pro X 7

Sc6

M.vr.gr

Michael

Hubert-Janssens7715 schreef op 13.03.2021 om 10:56 uur

Beste,

Als ik Video Pro X opstart komt 'installationsmanager' en vervolgens bestanden selecteren. Ik duid aan maar ik kan niet "verder" induwen zodat ik deze ook niet kan installeren.

Hoe los ik dit op AUB?

Bol schreef op 13.03.2021 om 11:18 uur

@Hubert-Janssens7715

Hallo Hubert,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

De oplossing is: https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

Succes, Rob

PS. Zou u zo vriendelijk willen zijn om bij een volgende keer een eigen topic aan te maken. Zo houden wij dan dit forum schoon en overzichtelijk. Zo maakt u uw eigen topic aan: klik hier. Alvast bedankt 👍

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2021, 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-