Geen geluid meer, Programma loopt vast

Flapinsky schreef op 27.09.2021 om 17:34 uur

Sinds 2 weken schrijf ik over de problemen met mijn versie Magix VDL 2018. Altijd heeft het goed gewerkt. Voorheen heb ik regelmatig de nieuwste versies aangeschaft. Alleen de laatste tijd niet meer. (Corona, geen reizen, geen vakanties, geen video opnamen gemaakt)

2 weken geleden heb ik mijn video's en foto's gedownload van mijn reis naar Oekraïne. (het kon eindelijk weer). Met veel enthousiasme ben ik begonnen met het bewerken van het eerste deel. Het ging in eerste instantie voorspoedig. Alles ging perfect. Ik kreeg wel steeds de melding om de nieuwste versie Magix 2022 aan te schaffen.

Op een gegeven moment kreeg ik de eerste foutmelding bij het aanklikken van knop 'effecten'...... 'er is een zwaarwegend probleem.... het programma moet worden afgesloten'. Dit probleem bleef zich herhalen. Elke keer wéér als ik Magix opnieuw opstartte, hetzelfde probleem. Hoe kon dit? NOOIT PROBLEMEN GEHAD!

Ook andere knoppen werden 'besmet'. Overal dook het zwaarwegend probleem op. Er viel niet meer mee te werken.

Ik heb het forum geïnformeerd. Ik kreeg het advies Magix opnieuw te installeren. Zo gezegd, zo gedaan. Verdomd, de knop effecten en de anderen knoppen werkten weer als vanouds. MAAR: bij elk videofragmentje kreeg ik de melding 'om deze audiofunctie te kunnen gebruiken heeft u een uitbreidingspakket nodig. Wilt u dit gratis downloaden?' EN DAT wekt dus niet! De computer loopt na 30 seconden vast. Het is een schijnoplossing. Het lijkt op sabotage. Magix heeft verschillende stukjes software verwijderd. Dat wordt ook op het forum aangegeven. Mijn vraag is waarom? Waarom?, nou om de nieuwste versie op te dringen.

Zojuist bij het opstarten van mijn computer kreeg ik als eerste een groot venster van Magix in beeld met daarop de mogelijkheid te updaten naar de nieuwste versie. Dit gebeurt normaliter bij het opstarten van Magix. Nu al bij het opstarten van de computer.

Ik doe het niet. Ik koop geen nieuwe versie meer. Ik snap dat Magix geld wil verdienen. Maar om oudere versies te 'updaten' naar een onbruikbaar product gaat me te ver. De versie die ik heb is 3 jaar oud. Ik mag er van Magix niet meer mee werken. Ik moet updaten. Herkent u dit?

Zijn er mensen die deze problemen herkennen? Plotselinge vreemde foutmeldingen die voorheen nooit voorkwamen? En bij de nieuwe versie die je hebt geïnstalleerd opgelost zijn? Een verkooptruc.

Mijn (halve) film kan ik niet afmaken. Mag ik niet afmaken. En dat neem ik Magix kwalijk. Geef dan licenties af voor een bepaalde tijd. Daar kan ik me er nog iets bij voorstellen. Dat is een contract. En een contract loopt af.

Maar goed, ik heb een iMac 24' besteld met een gratis Apple videobewerkingsprogramma. Nieuw spullen, nieuwe kansen. Of een gratis videoprogramma net zo goed werkt als een betaalde versie? We zullen het zien. Anders koop ik er wel een. Maar geen Magix meer.

Herkent iemand dit? Of ben ik paranoia?

Reacties

Bol schreef op 27.09.2021 om 18:29 uur

@Flapinsky

Hallo Dick,

Wij hebben elkaar reeds meerdere malen gesproken ten aanzien van uw probleem.

.....Bij elk videofragmentje kreeg ik de melding 'om deze audiofunctie te kunnen gebruiken heeft u een uitbreidingspakket nodig. Wilt u dit gratis downloaden?' EN DAT wekt dus niet! - Mijn vraag is waarom?

Zoals ik u al hebt aangeven, is er tijdens een update in oktober 2020 van VDL 2021 en Pro X12 door Magix de volgende dingen verwijderd.

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Op uw vraag is waarom? Daar kunnen wij u geen antwoord op geven. U zou dit rechtstreeks moet vragen aan Magix Support. Zij kunnen u de exacte beweegredenen hiervoor geven. Wij als moderators / forumleden kunnen dat niet.

...Maar om oudere versies te 'updaten' naar een onbruikbaar product gaat me te ver. De versie die ik heb is 3 jaar oud....

Als u VDL 2018 upgrade naar VDL 2022 dan krijgt u een geheel nieuwe versie VDL 2022. Zie deze link wat het verschil is tussen updaten en upgraden

Wanneer u VDL 2018 om wat voor rede dan ook her-installeert, dan installeert u alleen de basisversie (zonder de verkregen updates)

Conclusie: Als uw updateservice (365) is verlopen, dan kunt nog alleen maar de basisversie installeren. Omdat het audio uitbreidingspakket niet meer te downloaden is, dan kunt u uw clips converteren met bv. Handbrake

Het is uw de keuze of u een Magix programma koopt of een andere videoverwerkingspakket.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Flapinsky schreef op 27.09.2021 om 18:53 uur

Dag Rob,

Bedankt voor je snelle en eerlijk antwoord.

ik moest de frustratie even van me af schrijven. Jammer. Ik vond Magix altijd een geweldig fijn programma. Ik heb prachtige films gemaakt, al zeg ik het zelf.

Nu was ik bezig met Oekraïne, Tjernobyl etc. Alles uitgedacht. Werkt het programma niet meer. Zoveel frustratie. Bovendien moet ik acht weken wachten op m’n iMac. Nog meer frustratie. Maar goed, peanuts vergeleken met zoveel.

vriendelijk groet, Dick

Kees-Haremaker schreef op 27.09.2021 om 23:59 uur

Hallo Dick, goed jou reactie op Rob, maar even mijn ervaring met de update melding van versie 2021 naar 2022. Ik werk ook reeds lang met Magix met tevredenheid, en na de update naar '22 heb ik ook positieve ervaring met deze update, (nu ook regelmatig patch) want ik ben medewerker van een lokale omroep, waarbij ik zowel video bewerk, regisseur ben van live TV uitzendingen, maar ook een eigen radio programma maak.
Sinds het begin van de corona perikelen ben ik niet meer voor mijn live radioprogramma (2 uur durend) in de studio geweest maar heb mijn programma vooraf d.m.v. Magix '21 en later '22 gemaakt met dus alleen maar met audio bestanden en omdat ik voor mijn spraak gebruik maak van een headset, hetgeen iets anders is dan een studiomicrofoon, en deze tekstgedeelten tussen de muziek door m.b.v. de audiobewerking ook kan verbeteren en enigszins kan processen, bevalt mij dat zo dat ik ook als de coronaregels weer weg zijn ik toch thuis het programma blijf maken met Magix.
Mijn idee is om toch een 'lans te breken' voor Magix.
Ik hoop dat je na het updaten en installeren van patches en goed instellen van het programma toch jou video uit Oekraïne kan bewerken.
Overigens heb ik Magix ook op mijn laptop en daar vandaag ook de laatste patch op geïnstalleerd, met goede resultaat
Mvg Kees