geen geluid meer bij mts bestanden

Toontje-vanBueren schreef op 20.10.2021 om 16:06 uur

na installeren fastcut op een tweede windows 10 pc krijg ik de melding bij invoeren van .MTS bestand de melding "om dit audiobestand te gebruiken heeft u een uitbreidingspakket nodig. wilt u het gratis uitbreindingspakket downloaden" als ik dan downloaden druk dan gebeurd er niets en laad het filmje zonder geluid, op mijn oude windows 10 pc krijg ik deze melding niet en werkt alles normaal. hoe is dit op te lossen.

Reacties

Bol schreef op 21.10.2021 om 11:52 uur

@Toontje-vanBueren

Hallo Toontje,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

De oorzaak van uw foutmelding ligt aan het feit, dat Magix Duitsland eind oktober 2020 het volgende heeft verwijderd:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

....op mijn oude Windows 10 pc krijg ik deze melding niet en werkt alles normaal. hoe is dit op te lossen....

Waarschijnlijk zou u uw probleem kunnen oplossen door de gehele map RegModule_x64 vanaf uw oude Windows 10 pc te kopiëren naar uw tweede Windows 10 pc.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.10.2021 om 11:53 uur

@Toontje-vanBueren

Beste Toontje,

het is een vervelend bericht ,maar het klopt.

De oude Pc heeft alle updates van Windows mee gemaakt en werkt MAGIX Fastcut zoals het moet werken.

Door het programma opnieuw te installeren, wordt vermoedelijk

Uitgebreid audiopakket"

AC-3 import/export op Windows 7

5.1 Surround export op Windows 8/10)

niet meer mee geinstalleerd,

een optie is dan om handbrake ( https://handbrake.fr/) te installeren, en de M2TS bestanden te converteren,

Of anders op de oude Pc te blijven werken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 21.10.2021 om 12:49 uur

@Toontje-vanBueren

Hallo Toontje,

Even een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Het kan zijn, dat het al voldoende is om alleen het audiobestand: mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll vanuit de map RegModule_x64 van uw oude Windows PC te kopiëren naar map RegModule_x64 van uw nieuwe PC. Op deze manier heb ik reeds meerdere forumleden geholpen.

Ik verneem wel van u of het bij u ook werkt.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2021, 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Toontje-vanBueren schreef op 21.10.2021 om 17:31 uur

Dank je voor de snelle reacties. Het kopieren van de link gaat mij niet merr lukken omdat ik de oude computer heb geformatteerd.

Zou het mogelijk zijn dat je mij deze .dll kan mailen zodat ik deze dan in de betreffende map kan zetten.

Bol schreef op 21.10.2021 om 17:46 uur

@Toontje-vanBueren

Hallo Toontje,

Zie mijn persoonlijk bericht aan u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Toontje-vanBueren schreef op 21.10.2021 om 19:18 uur

Bedankt na kopiëren van het dll file werkt alkes weer.

Bol schreef op 21.10.2021 om 19:54 uur

@Toontje-vanBueren

Hallo Toontje,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u het audiobestand mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll naar de RegModule_x64 map hebt gekopieerd, het audiogeluid van de MTS bestanden weer hoorbaar is in FastCut. Succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

met vriendelijke groet, Rob

PS. bewaar mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll op een veilige plaats, zodat u deze de volgende keer weer kunt gebruiken

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correctie

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2021, 21:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-