geen geluid bij Whatsapp

Hans-van-Es schreef op 16.05.2023 om 10:49 uur

Sinds kort gaat er geen geluid mee als ik een filmpje verstuur via WhatsApp. Op de pc gewoon wel, als ik dat plaats op facebook of twitter ook maar verzend ik het via whatsapp dan is het geluid verdwenen. Maak ik het in een ander programma ( Movavi) dan iis er wel geluid maar ben juist zo gewend aan magix.. Van alles al gezocht in de soort van export maar helaas. Iemand tips? codec?

Ik gebruik dus de whatsapp op de pc.

Reacties

Bol schreef op 16.05.2023 om 11:40 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Kan het zijn dat u het geluid per ongeluk hebt uitgeschakeld in WhatsApp? U kunt namelijk Video's ook versturen zonder geluid, door te klikken op het speaker-icoontje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 16.05.2023 om 11:44 uur

nee, zoals gezegd verstuur ik dat via de pc-app en ook als ik door ander programma maak gaat het prima. Ik doe dit bijna dagelijks aangezien het mijn werk is.

Bol schreef op 17.05.2023 om 11:49 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen is het geen Magix probleem, maar eerder een WhatsApp (Desktop) of een Windows probleem.

Nadat ik een filmpje als een MP4 bestand geëxporteerd had en deze via WhatsApp (desktop) had verzonden, kon ik uw geluidsprobleem reproduceren (beeld, geen geluid). Nadat ik hetzelfde filmpje via WhatsApp vanaf mijn telefoon verzonden had, dan gaat alles goed. (beeld en geluid).

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 17.05.2023 om 12:50 uur

blijft het vreemd dat als ik zo'n zelfde filmpje via Movavi maak dat het wel gewoon geluid geeft, zeer vreemd en weet dus dat ik filmpjes met geluid bestemd voor delen via whatsapp dus in movavi moet maken helaas

Bol schreef op 17.05.2023 om 14:15 uur

@Hans-van-Es,

Hallo Hans,

Vraagje, tot wanneer kon u nog een Magix MP4 bestand via WhatsApp (desktop)? Wat is / was het bestandsformaat?

Groet,

Rob.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 17.05.2023 om 14:24 uur

Hallo Rob, op 29-04 had ik het de eerste keer dat de ontvanger geen geluid had, niet altijd gebruik ik geluid aangezien mijn webcams (heelhollandkijkt.nl) geen geluid hebben. Voornamelijk als ik een sbs6 fragment even moet verzenden zit er geluid bij. Het kan dus zijn dat het al eerder was, heb de laatste versie van mvdl en gebruik win11. en werk alleen maar met mp4... als ik het op twitter of facebook deel zit het geluid er wel bij, verzenden via whatsapp is dus geruisloos

Bol schreef op 17.05.2023 om 15:16 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Ik heb uw SBS 6 filmpje gedownload en gekeken wat hiervan het formaat is en wat de Bitrate instellingen zijn en ook gekeken wat de Audio Bitsnelheid is en die van de Audiosamplesnelheid. Ik heb een filmpje als MP4 geëxporteerd met ongeveer dezelfde instellingen als de SBS6 filmpje. Nu heb ik wel beeld met geluid als ik deze via WhatsApp (desktop) verzend. Waarschijnlijk ligt het aan de bitrate instellingen??.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 17.05.2023 om 17:16 uur

Beste Rob, gokken en gissen kan ik zelf ook wel en heb natuurlijk ook diverse andere instellingen geprobeerd.

Als je geen zinnig antwoord weet, reageer dan niet.. zonde van m'n tijd

Bol schreef op 17.05.2023 om 17:54 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

U mag mijn antwoorden onzinnig noemen / vinden, maar het is wel de juiste en correcte oplossing. Ik gok niet. Maar ik zal u straks onderbouwd mijn antwoord toelichten. En wat denkt u van mijn tijd die ik aan uw probleem hebt besteed. Alles doe ik op vrijwillige basis. Persoonlijk vind ik het geen zonde mijn tijd!!

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 17.05.2023, 18:06, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.05.2023 om 23:35 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Zoals beloofd hier mijn onderbouwd antwoord. WhatsApp (telefoon) past zelf een te grote MP4 bestand aan en dit doet WhatsApp (desktop) helaas (nog) niet naar behoren. U kunt dit zelf uittesten. Ik heb u een workaround aangereikt en adviseer u mijn gegeven antwoorden nog eens rustig terug te lezen. Mijn advies neem contact op met WhatsApp, want dit is het Magix forum. Zie: Contact opnemen met WhatsApp

Heel veel succes met uw 160 webcamera's.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.05.2023 om 18:26 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Al mijn eerdere experimenten heb ik gedaan met de WhatsApp uit de Microsoft Store.

Vandaag ben ik eens gaan experimenteren via: https://web.whatsapp.com/ Nu lukt het mij wel om een willekeurige geëxporteerde MP4 bestand (VDL2023) te verzenden via WhatsApp. Alleen moet de ontvanger deze nu wel eerst downloaden? Zie afbeelding.

Hiermee wil ik maar aangeven, dat WhatsApp uit de Microsoft Store niet hetzelfde is als web.whatsApp!!

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 13.06.2023 om 15:12 uur

Beste Rob, gokken en gissen kan ik zelf ook wel en heb natuurlijk ook diverse andere instellingen geprobeerd.

Als je geen zinnig antwoord weet, reageer dan niet.. zonde van m'n tijd.

Beste Hans van Es. Ik kwam heel toevallig bovenstaande reactie op een welgemeend advies van Bol tegen. Los van het feit dat je sowieso op deze wijze niet met vrijwilligers omgaat mis ik nog iets van uw kant.! Ik denk dat zeker na het laatste bericht van Bol, die ook nog de moeite heeft genomen om het u uitvoerig uit te leggen, een welgemeend excuus zeker op zijn plaats is. Ik zou zeggen: daar toch alsnog maar even tijd voor maken.

Overigens is Bol een zeer deskundige moderator die hopelijk nog jaren vrijwillig de forumleden op adequate en snelle wijze de juist weg weet te wijzen. Ik spreek overigens uit ervaring.

 

 

johndebrock schreef op 13.06.2023 om 16:52 uur

Ik ben het met plagge eens,Bol doet alle moeite u te helpen ook al is hij niets verplicht,ondanks uw zeer negatieve reactie wil hij u helpen,uw reactie is onterecht,Bol heeft absoluut kennis van zaken, ik twijfel wel aan uw kennis, Excuses uwerzijds zijn op zijn plaats.

j.schonewille schreef op 20.06.2023 om 20:49 uur

Ik ben wel gek op BOL, hij heeft mij al vaak geholpen.

Dank daarvoor, Jan

Kees-Haremaker schreef op 23.06.2023 om 09:42 uur

Beste Hans v Es, ik heb ook zoals hierboven veel zeer goede ervaring met BOL zijn antwoorden als moderator van dit goede forum.
Ook kan je zijn staus zien aan het icoontje rechtsonder zijn avatar.die volledig groen is.
Het icoontje bij uw OOG avatar is volledig wit dit wil zeggen dat u geen ervaring heeft mat Magix
Mvg Kees

Bise schreef op 23.06.2023 om 14:23 uur

Ach... Het is jammer dat men niet staat is om welgemeend excuus aan te bieden.

Het is kinderlijk gedrag, krijgt zijn zin niet dus hoepel dan maar op, afijn het tekent de mens in deze.

Bol doet alles omniet. Petje af om toch dit soort vragen te blijven beantwoorden!

Mvg,

Cees