Geen geluid bij nieuwe MM 2021 Premium

John-vanuden schreef op 19.08.2020 om 13:09 uur

Ik heb zojuist Music Maker 2021 Premium Edition geínstalleerd (en vorige versie geüpdatet) op een Windows 10 desktop. Nu krijg ik geen geluid, maar de melding: "De samplerate 44100 Hz kon niet worden geplaatst. Uw audiokaart werd mogelijk op een externe bron gesynchroniseerd." Ik zie niet of en welke instellingen er gewijzigd moeten worden. Bij de vorige versie werkte alles prima. Waaraan kan dit liggen?

Reacties

mi-bo schreef op 19.08.2020 om 13:35 uur

@John-vanuden

Beste John.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Uw vorige versie was x32 (bits) en MMM2021 is een x64 (bits ) versie.

Kijk eens bij Uw instellingen het kan zijn dat die door Windows is uitgeschakeld.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

Bol schreef op 19.08.2020 om 14:46 uur

Hallo John,

Hebt u het al geprobeerd om MMM 2021 terug te zetten op de standaardwaarde?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-vanuden schreef op 19.08.2020 om 15:19 uur

Bedankt voor de reacties. Maar zowel Windows als processor zijn 64-bits, dus daaraan ligt het niet.

Terugzetten naar standaardwaarde heb ik ook geprobeerd en maakt ook geen verschil 😞....

 

mi-bo schreef op 19.08.2020 om 15:28 uur

@John-vanuden

Beste John,

Dank voor Uw Feedback

Daar U schrijf over mijn vorige versie MMM , dat is/was namelijk een 32 bits versie,en dit heeft U vermoedelijk overschreven( gezien U schrijft vorige versie geüpdatet

MMM 2021Prem Edition is een 64 Bits versie vandaar mijn reactie dat het misschien via instellingen geluidskaart door Windows is uitgeschakeld.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.08.2020 om 16:33 uur

Hallo John,

Waarom u nu geen geluid krijg maar de melding: "De samplerate 44100 Hz kon niet worden geplaatst. Uw audiokaart werd mogelijk op een externe bron gesynchroniseerd." Kan het zijn dat een ander programma gebruik maakt van uw geluidskaart? Dit kan ik namelijk hiervandaan niet zien / beoordelen.

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support. Mijn advies is daarom leg uw probleem eens voor aan Magix Support https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/ .

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.08.2020, 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-vanuden schreef op 19.08.2020 om 21:39 uur

Dank voor de reacties. Helaas nog altijd geen geluid, dus ik ga me inderdaad wenden tot Magix Support. Ik begrijp dat een reactie daarvan helaas nogal lang kan uitblijven. Daarom probeerde ik het eerst hier. Nogmaals dank.

Groet | John

Bol schreef op 19.08.2020 om 21:45 uur

Hallo John,

Mijn ervaring is, dat Magix Support meestal binnen twee werkdagen een antwoord geeft. Maar dat u uw vraag eerst op dit forum zet is begrijpelijk.

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-