GEEN geluid bij import van mts bestand

Jethro-Dullier schreef op 14.12.2021 om 17:13 uur

Hallo, ik had Video Pro X 8 op mijn pc (W10), maar heb dit programma gedeïnstalleerd omdat ik géén geluid meer had bij import van een mts bestand. Ik heb dan een testversie van Video Pro X 13 geïnstalleerd, maar juist met hetzelfde probleem nl. géén geluid bij import van een mts bestand. Nochtans staat er een vinkje bij "video met geluid importeren" bij de programma instellingen.

Wie heeft hier een oplossing voor aub?

Ik had al ergens gelezen dat de bestanden moeten geconverteerd worden met Handbrake, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Alvast bedankt voor de geboden hulp en vriendelijke groet, Jethro. D.

Reacties

mi-bo schreef op 14.12.2021 om 17:23 uur

@Jethro-Dullier

Beste Jethro.

 

De test versie van MVPX13, heeft beperkingen,

Dat zou Uw probleem wel eens kunnen zijn.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 14.12.2021 om 17:33 uur

@Jethro-Dullier

Hallo Jethro,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Magix Duitsland hebt na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X12 het volgende gedaan:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Omdat u waarschijnlijk Video Pro X8 opnieuw hebt geïnstalleerd, kunt u het uitgebreid audiopakket niet meer downloaden en installeren vanaf de server van Magix. U mist waarschijnlijk de onderstaande twee audiobestanden.

namelijk:

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Vanaf VDL 2021 | VDL 2022 en in Pro X12 | 13 is dit audioprobleem niet aanwezig.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.12.2021 om 18:25 uur

@Jethro-Dullier

Beste Jethro.

Daar U zelf al aangegeven had MTS problemen mrt MVPX 8,

is er een mogelijkheid voor €24.99 het volledige pakket voor een maand te kopen, zie de link hieronder https://www.magix.com/nl/video/video-pro-x/

En dan naar beneden scrollen, optie 1 maand, dan kunt U alle mogelijkheden uit proberen, en dan later evt een 365 contract nemen, mrt een maandelijkse betaling.

Sc6

Blijf gezond .

Fijne feestdagen toegewenst en een bruisend 2022.

M.vr.gr

Michael