Reacties

Bol schreef op 03.07.2023 om 11:44 uur

@Onno-Kuiper

Hallo Onno,

....Krijg een melding 'wave header' en foutmeldingen waarbij er rapporten gestuurd worden naar Magix support afdeling.....

Als u een foutmelding via een Magix-programma verstuurd, krijgt u daarop nooit een persoonlijk antwoord. Dergelijke foutmeldingen worden wel opgeslagen in een database, die de Magix-programmeurs kunnen gebruiken om zo hun programma's te kunnen verbeteren.

Uw foutmelding "Wave Header" ligt hoogstwaarschijnlijk aan verkeerde instellingen van uw audioapparaat / drivers.

Als u de Realtek Audio drivers gebruikt, dan is mijn advies om deze te verwijderen.

Na het verwijderen en bij het opstarten van uw PC worden de audiodrivers door Windows opnieuw geïnstalleerd. Maar u kunt ook bij de leverancier van uw moederbord kunnen kijken wat voor u moederbord de laatste audiodrivers zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.07.2023, 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 03.07.2023 om 22:22 uur

Hallo Ron, hoe kan ik de Realtek vinden en uitschakelen?

Onno-Kuiper schreef op 03.07.2023 om 22:22 uur

Excuses Rob

Bol schreef op 03.07.2023 om 22:48 uur

@Onno-Kuiper

Hallo Onno,

U moet Realtek(R) niet uitschakelen, maar de drivers hiervoor opnieuw te installeren. Zie nog eens deze afbeelding.

Dit doe u zo:

  • ga naar: Apparaatbeheer
  • open >: besturing voor geluiden, video en spelletjes / Reatek(R) Audio
  • klik met de rechtermuisknop op Realtek(R)
  • klik op eigenschappen
  • klik op het tabblad: Stuurprogramma
  • klik op: Apparaat verwijderen
  • zet een vinkje bij De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen
  • klik nu op: Installatie ongedaan maken
  • Na dat het verwijderd is, start uw PC opnieuw op.
  • Nu worden de drivers automatisch weer geïnstalleerd

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 03.07.2023 om 23:00 uur

Bedankt Rob, onder de knop besturing voor geluid zie ik:

Bol schreef op 03.07.2023 om 23:07 uur

Hallo Onno,

Wat is uw computer configuratie of wat is de type van uw laptop?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 03.07.2023 om 23:13 uur

windows 11 pro. Laptop surface pro x

Bol schreef op 04.07.2023 om 10:48 uur

@Onno-Kuiper

Goede morgen Onno,

Als moderator moet ik u adviseren om contact op te nemen met de leverancier waar u van uw Laptop Surface Pro X heeft aangekocht en daar uw probleem voor te leggen.

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen is uw geluidskaart Intel Tiger Lake-U/Y PCH-LP - cAVS (Audio, Voice, Speech). Als ik het goed begrepen heb, via een persoonlijk bericht, kunt nu helemaal geen audio meer afspelen. Als dat zo is, dan is dit geen Magix probleem, maar een hard- software probleem van uw Laptop.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 04.07.2023 om 12:58 uur

Hallo Rob, Geluid is prima. Gebruik laptop iedere dag voor Netflix, spotify, etc. Zelfs de filmclips kunnen met geluid afgespeeld worden; alleen zodra de filmclips in magix gebracht worden om te editen is het geluid weg.

Bol schreef op 04.07.2023 om 15:26 uur

@Onno-Kuiper

Hallo Onno,

Het is voor mij nu duidelijk, dat uw geluidsprobleem zich alleen voordoet in Magix Video Easy Versie 5.0. Wanneer hebt u het geluidsprobleem gekregen? Werkte Video Easy 5.0 met geluid bij u onder Windows 11. Video Easy 5.0 uit 2014 is niet compatibel met Windows 11.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 04.07.2023 om 15:48 uur

Okay. Ik gooi het programma weg. Zonde van mijn (en jouw) tijd.

Bol schreef op 04.07.2023 om 16:21 uur

@Onno-Kuiper

Hallo Onno,

Of het zonde is geweest van u en mijn tijd laat ik hier in het midden. Als wij eerder had geweten dat u Video Easy 5.0 onder Windows 11pro probeerde te installeren en dat uw geluidsprobleem zich alleen maar voordeed in Video Easy 5.0, dan hadden wij veel eerder tot de conclusie gekomen, dat het Video Easy 5.0 niet geheel compatibel is / was met Windows 11Pro.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Onno-Kuiper schreef op 04.07.2023 om 17:30 uur

Het heeft 1,5 jr onder Windows 11 gedraaid.

Bol schreef op 04.07.2023 om 18:05 uur

@Onno-Kuiper

Hallo Onno,

Hebt u Video Easy 5.0 al eens goed verwijdert en opnieuw geïnstalleerd? Zelf kan ik als moderator / forumlid uw probleem niet reproduceren, omdat ik dit verouderde programma niet meer hebt. Maar het kan wel zijn, dat door een update van Windows 11pro uw geluidsprobleem is opgetreden. Mijn advies is een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net en u probleem daar voor te leggen.

Ik wens u veel succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.07.2023, 18:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-