Geen geluid

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 10:15 uur

Door de aanschaf van een nieuwe laptop moest Music maker opnieuw worden geïnstalleerd. Bij VDL werd de 64 bits versie meegestuurd en geïnstalleerd. Zelf had ik de versie 2016 incl. update geïnstalleerd. Hetr vreemde is dat beide programma's geen geluid geven terwijl alle andere programma's (Itunes ed) wel geluid geven. Welke instelling heb ik gemist?

Joost

Reacties

mi-bo schreef op 26.02.2021 om 10:41 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

MMM dat bij MVDl 2016 zit is een 32 Bits versie

MMM dat bij MVDL 2021 zit is een 64 bits versie

Als U de laatste update heeft geinstalleerd van MMM 32 Bits

zie : https://www.magix.info/nl/forum/waarschuwing-kerstweek-een-patch-voor-mmm-32-bits--1262311/

zal de 32 Bits versie niet meer werken

heeft U ook na het installeren van MMM 64 Bits versie de update gedaan nu versie:

https://www.magix.info/nl/forum/27-01-2021-nieuwe-download-patch-voor-mmm-2021-64-bits--1265760/

Misschien werkt het daarna wel instelling voor geluid

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoegen PNG

Bol schreef op 26.02.2021 om 11:29 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

MMM 2016 versie 22.x.x.xx 32bits (standalone) kunt u gewoon naast MMM 2021 64bits installeren en gebruiken. Zelf heb ik nog steeds MMM 2015 versie 21.0.5.54 32bits op mijn PC staan.

Waar @mi-bo (Michael) aan refereert hebt alleen betrekking op MMM versie 28.0.3.51 32bits

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2021, 11:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.02.2021 om 12:34 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joos,

Misschien is dit een opendeur intrappen, maar staat uw microfoon wel ingeschakeld?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 14:20 uur

Opnieuw alles gede- en geïnstalleerde. updates zijn gedaan. Er komt geen geluid uit de laptop bij het afspelen van de voorbeeld instrumenten. Heel vreemd en onverklaarbaar.

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 17:32 uur

Ben nog even aan het puzzelen geweest. Door de Bose geluidskaart te kiezen in mijn laptop doet mijn hoofdtelefoon het wel op geen enkele doen de speakers van de laptop het. Deze doen het wel als ik itunes een stuk muziek afspeel. Ra RA wat is hier aan de hand?

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 17:32 uur

als bijlage de instellingen

Bol schreef op 26.02.2021 om 18:19 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Lees eens deze topic. klik hier

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.02.2021 om 18:35 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Als ik het via mijn Boxen wilt afspelen, dan moet ik Realtek(R) audio / Realtek HD Audio output kiezen. Als ik het mijn koptelefoon direct inplug op mijn PC, dat moet ik Realtek(R) audio / Realtek HD Audio output deactiveren en daarna Realtek(R) audio / Realtek HD Audio 2nd output activeren. U kunt ze niet allebei gelijktijdig activeren.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2021, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 19:01 uur

Bij een uitgezette koptelefoon doen de beide andere opties het niet.

Ik ga morgen verder met de link in je eerdere mail.

Voor nu alvast veel dank en we houden elkaar op de hoogte.

 

Joost

j.g.gerbranda schreef op 26.02.2021 om 19:22 uur

Rob, het is opgelost. Door Direct Sound aan te klikken gaat het prima. Geluid uit de laptop en na aanmelden van de blue tooth hoofdtelefoon komt het geluid daar naar toe.

Dank voor het meedenken.

Nu alleen nog vasco da gama.

 

Joost

Bol schreef op 26.02.2021 om 19:23 uur

Hallo Joost,

Kan het zijn als u de koptelefoon inplugt uw speakers uitgeschakeld worden? Wat gebeurd er als u de koptelefoon loskoppelt van de laptop?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.02.2021 om 19:26 uur

Hallo Joost,

In MMM 2016 als u DirectSound is geactiveerd kunt u ook het keyboard bespelen, maar niet in MMM 64bits.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2021, 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-