Geen beeld wel geluid m2ts (avchd) bestanden in trail versie deluxe 15

Kareltje3000 schreef op 14.01.2009 om 17:13 uur
Ik heb vandaag de trial versie van magix deluxe 15 gedownload omdat ik op internet las dat ik hiermee mijn filmpjes in m2ts formaat van mijn sony HDR-TG3 zou kunnen bewerken.

Helaas hoor ik bij de filmpjes wel het geluid maar krijg ik geen beeld. Ik heb de mpeg 2 en 4 encoder geactualiseerd maar ook dat bied geen uitkomst.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

Reacties

mi-bo schreef op 14.01.2009 om 22:43 uur
Beste, eerst de cd die bij de camera wordt geleverd installerenop de PC.
Dan camera aansluiten, aangeven dat het als harde schijf moet fuctioneren, daarna via verkenner in Magix de camera opzoeken en dan de m2ts files binnen halen, dan krijg je geluid en beeld, is dit niet het geval kan het best zijn dat de grafische kaart te kort komt minimaal 512 cache, succes.
Voormalige gebruiker schreef op 15.01.2009 om 19:36 uur
Hallo Kareltje
Ik ben inderdaad bang dat je processor/grafische kaart tekort schiet. Van verschillende mensen hoor ik dat voor het verwerken van avchd je een quadcore nodig hebt.
Laptops met een dergelijke processor en een snelle bijpassende grafische kaart zijn dungezaaid en behoorlijk prijzig.
Ook ik wilde aanvankelijk gaan monteren op een laptop maar heb besloten om een desktop aan te schaffen.
Met Magix VDL15 valt overigens (als je de hardware op orde hebt) uitstekend
HDvideo te monteren.
Succes met je films en met het programma!
Groeten.
Bart74 schreef op 16.01.2009 om 21:03 uur
Hoi Kareltje,

Speelt de video in Windows Media Player of in de Sony software wel goed af?

Ikzelf heb een Core2Duo 2.0Ghz met 2GB geheugen, maar dan wel een HD-videokaart. Hierbij had ik toen ook opgelet dat het geheugen en harde schijf snel zou zijn.  Hiermee gaat het net aan. Waarschijnlijk kom je dus net tekort.

Bovendien: het AVCHD formaat heeft een compressie ratio van ongeveer 1:15 (geloof ik). Dan kun je nagaan dat realtime decoderen een zware dobber wordt. Wat je eventueel kan doen is een zgn transcoderings programma nemen, waarmee je de video omzet naar een minder gecomprimeerd formaat. Het nadeel hiervan is dat je (heel) veel HD-ruimte nodig hebt en dat de laptop ipv veel rekenbewerkingen nu snel veel data moet verwerken. Maar misschien heb je mazzel.
Mogelijk dat Sony zo'n transcoding programma gratis ter beschikking stelt. (Panasonic deed dat wel, die levert een MainConcept tanscoder).
Je zou ook eventueel kunnen kijken naar de CoreAVC codec, maar ik denk dat dit niet veel zal uitmaken omdat VDL een interne AVCHD codec gebruikt.

Succes