Geen beeld, wel geluid

fannyfield schreef op 16.12.2013 om 22:00 uur

Beste,

Ik heb mij onlangs een "Magix Videao Easy, Red uw video's", versie 7 aangeschaft. Heb de installatie op mijn laptop (Samsung Series 7 Chronos, Windows 8) voltooid en laptop gekoppeld aan mijn videorecorder (Philips VR 270) via de meegeleverde USB-videograbber 4 en scart-adapter van Magix. Als ik nu het Magix-programma start, composite-ingang selecteer en de video laat afspelen, blijft enkel een egaal blauw scherm zichtbaar. Het geluid is wel ok.

De videonorm wordt telkens na herstarten automatisch terug op NTSC M gezet, als ik dit naar de aanbevolen landnorm PAL B omzet, is er geen verschil.

Heb ook al meerdere video' geprobeerd, dus aan de video zelf kan het ook niet liggen.

Mis ik mssn een codec? En zo ja, hoe kan ik dit uitzoeken en waar kan ik die vinden?

Of ziet u een andere mogelijke oorzaak?

Alvast hartelijk bedankt!

Reacties

lucky_me schreef op 17.12.2013 om 18:45 uur

Hallo

Ik ga een gok wagen, misschien moet je in het menu van je videorecorder nog aanduiden dat je het video signaal via de juiste uitgang wil laten gaan

mvg

Luc

fannyfield schreef op 17.12.2013 om 20:09 uur

Dag Luc,

 

Ik heb geen menu van de videorecorder/-speler. Hij staat op het juiste kanaal, anders zou ik ook geen geluid ontvangen.. Verder kan ik vanuit de videospeler niets anders instellen...

 

Toch bedankt!

Mvg,

 

Stéphanie

verkoop3 schreef op 28.01.2014 om 11:17 uur

is je probleem van blauw scherm al opgelost?

ik had dat ook in december en ga het nu weer eens proberen maar heb ook blauw scherm. had destijds van helpdesk een heel ingewikkeld advies gekregen.