Geen beeld van analoge video, enkel geluid.

Tony-Eeckhoudt schreef op 13.03.2020 om 15:19 uur

Ik kocht het pakket MAGIX red uw video.versie 20.1.2 prenium. Ik installeerde deze volgens de aanwijzingen. Ik krijg enkel geluid maar geen beeld (zwart schermpje) Ik bezit een NVIDIA GeFOrce GT 520 videokaart en deed een update van het stuurprogramma. Toch krijg ik nog steeds geen beeld via NTSC op norm Pal B voor België standaard. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben of is mijn videokaart niet geschikt? Hulp gevraagd.

Reacties

mi-bo schreef op 13.03.2020 om 15:49 uur

@Tony-Eeckhoudt

beste Tony,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

MAGIX red uw video.versie 20.1.2 prenium welk pakket is dit

gezien de laatste Prem 8 versie is

en de laatste RUV 9

Waarom NTSC gezien PAL voor Europa is.

Blauw scherm is geen beeld zwart scherm is geen input, wat voor bekabeling gebruikt U.

Met vriendelijke groet,

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 16:54 uur

Hallo ik heb onlangs de Red Uw Video’s 9 geïnstalleerd, maar krijg echter alleen maar blauw beeld. Wel gewoon normaal geluid dat werkt wel. Ook heb ik het al een x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helpt niks. Heel jammer van een vrij prijzig product. Het lijkt me toch dat het wel gewoon moet kunnen werken.

ook heb ik ipv composiet een s video kabel gebruikt maar dat helpt echter niks. In de instellingen van de video recorder zelf valt weinig aan te passen. De band in een videorecorder afgespeeld op tv en daar werkt het wel naar behoren maar naar de pc toe echter niet. Ook meerdere banden geprobeerd.
 

 

heeft er nog meer mensen problemen met het werken van de RUV 9 toevallig?

 

 

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 17:17 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky.

Uw oproep gelezen.

Op de bijgeleverde scartkabel zit een swits heeft U die al veranderd.

Aan de achterzijde van de videorecorder zitten 2 aansluitingen die U kunt gebruiken de heeft U deze al veranderd. gezien U wel geluid heeft en geen beeld.

Als het een analoge videorecorder is heeft S aansluiting geen resultaat.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 17:29 uur

Hallo Michael,

ja dat klopt in en out staat er op de scart die meegeleverd is. Ik heb hem op alle bij geprobeerd maar geen resultaat. Ook de scart aansluiting van (tv) en (recorder) geprobeerd maar ik krijg er echt geen beeld voor. Waar zou het nog aan kunnen liggen heb ook het rijtje van de pal-B en alle anderen geprobeerd echter geen uitkomst. Zeer vervelend zo.


zoals het Magix video laten zien heb ik het allemaal aangesloten. Echter werkt het dan niet. Maar als ik het op tv doet met normale composieten werkt het wel maar niet met de converter van jullie naar de pc. Ik neem toch aan dat je er weinig verkeerd aan kan doen?

gr Nicky

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 17:44 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky,

schuifje moet op out staan en scartkabel aan de achterzijde in av1 in/out .

Hier een geschreven Tutorial hoe het moet worden geïnstalleerd,

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

Misschien heeft U iets over het hoofd gezien,

Sc6

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 17:54 uur

Alles wat u hierboven vermeld is zojuist aangesloten echter komt er geen video beeld uit alleen maar blauw.

 

ik kan wel met de afstandsbediening van de video recorder het menu in zoals u kunt zien.
maar als dat wel kan lijkt me toch dat er ook video beeld moet worden over gedragen worden?
 

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 18:00 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky.

De optie die U laat zien heb ik nog nooit via een analoge videorecorder of analoge camera gezien, dit is geheel nieuw voor mij..

Het is toch wel een bandjes videorecorder of een dvd recorder.

Met vriendelijke groet,

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 18:07 uur

Het is een gewone Philips VR 550 video recorder.

model met 2 scart uitgangen aan de achterkant en coax.

ik snap echter niet waarom er geen beeld over word gedragen maar wel de instelingen die je via de afstandsbediening opdraagt.

Normale VHS video banden gaan we in.

wat voor video apparatuur heeft u gebruikt bij de RUV 9 normaal gesproken ?

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 18:21 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky,

Sony Betamax, JVC. Panasonic, Sony analoge camera.

Verwijder het programma via Configuratiescherm mijn programma, sluit Pc af, start weer op dan zoals de beschrijving( Tutorial ) alles installeren en na het installeren online actualiseren.

en via de dvd de USB omzetter installeren.

Sc6

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 18:26 uur

zou het voor de 3e keer proberen...

ik laat het u weten alvast bedankt.

Nicky-vanDeelen schreef op 31.03.2020 om 20:46 uur

@mi-bo

Hallo Michael, ik heb alles exact uitgevoerd zoals in de tutorial word beschreven. Wat toch heel spijtig is dat het nog steeds niet werkt. Als ik op play druk gaat het beeld wel knipperen althans in het blauw.
voor mijn gevoel krijgt die dus wel beeld overgedragen alleen niet wat er op de band staat. Zoals ik al eerder vermelde ook instelingen en dergelijke word door gestuurd. Alles is geheel verwijderd pc opnieuw opgestart en dergelijke maar geen enkel resultaat alles blijft het zelfde. Het lijkt me niet dat er iets fout gegaan is aangezien alles zo is geïnstalleerd zoals vermeld word.
 

zijn er nog anderen mogelijkheden die van toepassing kunnen zijn?

 

mvg Nicky

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 21:29 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky,

Uhm ,wordt moeilijk, alles opnieuw geïnstalleerd, wel geluid , al geprobeert met een andere band.

Al via een andere Usb 2 poort aangesloten,

Dit is een geschreven Tutorial van MAGIX Support, https://www.magix.info/nl/tutorials/usb-omzetter-wordt-niet-herkend--1229758/ maar U heeft wel output

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 22:03 uur

@Nicky-vanDeelen

Beste Nicky,

omschrijving van 21.46 uur verwijderd gezien dit over versie VR 5050/2 ging

even de handleiding bekeken, zie dit is een instelling die in de recorder moet worden uit of aangezet.

https://www.download.p4c.philips.com/files/v/vr550_16/vr550_16_dfu_nld.pdf handboek

Sc6

Michael

Tony-Eeckhoudt schreef op 01.04.2020 om 12:47 uur

Beste allen,

Mijn probleem is opgelost. Bedankt Moderator voor je tussenkomst.

Misschien is dit de oplossing ook voor Nicky zijn probleem.

Ik ondervond dat de stick die in inplugde in de USB ingang te weinig amperage opleverde. Een andere (blauwe) USB ingang zorgde wel voor de benodigde spanning waardoor opeens mijn probleem opgelost was.

mi-bo schreef op 01.04.2020 om 21:10 uur

@Tony-Eeckhoudt

Beste Tony.

Dit is een positief bericht wat wel ook voor Nicky de oplossing zou kunnen zijn.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Nicky-vanDeelen schreef op 03.04.2020 om 21:00 uur

Hallo,

ondertusen het programma voor de 5e x opnieuw geïnstalleerd, mits nu op een bovengenoemde (blauwe) USB poort aangesloten. Ook de video recorder instellingen aangepast op blauw beeld uit. Werkelijk alles geprobeerd ook de instellingen Windows volledige toegang tot de actuele aparaten vrij gegeven. Het doet allemaal niks. Sterker nog nu is er ook geen geluid meer! Dus kortom het is niks beter geworden maar alleen maar slechter aangezien ik in het begin wel geluid had maar geen beeld. Nu geen geluid geen beeld kortom NIKS! Dus voor mij is dit werkelijkheid een product waar ik 0.0 mee kan. Heel Appart allemaal maar word er ondertussen wel een beetje kriebelig van. Jammer dat je voor zo iets toch een flinke prijs betaald en er kortom niks mee kan. En waar ik altijd van baal als je iets koopt staat er plug and play meestal op de verpakking maar het werkt nooit zoals het zou horen. Mijn opties zijn vergooid alles geprobeerd wat jullie hebben vermeld en tips alles opgevolgd maar het leid alleen tot geen succes. Dus alles gaat denk ik maar weer terug in de doos en ergens in een kastje gegooid worden. Want geld krijg je toch niet meer terug aangezien het een duits product is.. helaas!

 

groetten!

Bol schreef op 03.04.2020 om 22:13 uur

Hallo Nicky,

Ik begrijp u frustratie, maar er kunnen meerdere factoren zijn, waarom bij u MAGIX R.U.V het niet goed doet op de PC.

U kunt twee dingen doen:

  1. een ticket aanmaken naar Magix support: https://support2.magix.com/customer/nl en daar u probleem kenbaar maken.
  2. u kunt een beroep doen op een herroeping van de aankoop binnen 14 dagen na aankoop. Volgens mij staat dit ook in uw aankoopmail.

Succes,

Rob.

PS: Dit is een forum voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2020, 23:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-