Reacties

Bol schreef op 19.04.2022 om 13:14 uur

@josannen

Hallo Jos,

U ziet geen beeld meer op de programmamonitor (video). Het kan zijn, dat u deze per ongeluk met Shift+V hebt gedeactiveerd. Door nog een keer op Shift+V te klikken wordt deze weer teruggezet op de juist plaats.

Door op "F9" te drukken worden alle vensters op de standaard gereset.

Succes,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.04.2022, 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

josannen schreef op 19.04.2022 om 14:27 uur

Bedankt maar helaas nog geen resultaat, met Shift+V wordt het beeld van de monitor groter maar nog steeds zwart. F9 zet alles correct neer maar beeld blijft zwart. Bijgaand schermopname van een zwart beeld (BAK x) en van een een goed beeld (BAK y). Zie je een verschil in settings?

Bij voorbaat dank

Bol schreef op 19.04.2022 om 16:54 uur

@josannen

Hallo Jos,

Als ik uw afbeelding bekijkt, zie ik dat spoor 1 en 3 niet correct worden weergegeven. Verwijder eens spoor 1 en 3 en kijk of u dan weer beeld hebt in het programmavenster.

Wanneer u weer beeld hebt, sla het dan opnieuw op onder een andere naam.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.04.2022, 16:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

josannen schreef op 19.04.2022 om 17:49 uur

Wederom bedankt. Dan de volgende domme vraag. Hoe verwijder ik een spoor? Kan er in de handleiding niets over vinden.

mi-bo schreef op 19.04.2022 om 18:02 uur

@josannen

Beste Jos.

Zo te lezen bent U een beginner die met MAGIX Video de luxe aan het monteren is.

Misschien heeft U iets aan deze Tutorial.

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Als een spoor is geactiveerd, andere kleur kan met delete het hele spoor(alles wat erop staat) worden verwijderd.

PS: vragen is niet dom.

Hier nog een paar tips

http://mi-bo.magix.net/album/#albums-3316182

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 19.04.2022 om 18:27 uur

@josannen

Hallo Jos,

Voor zover ik het zie, ben u al forumlid vanaf 01-12-2011, dus geen echte beginner. Maar goed, u kunt de twee sporen op de volgende manier verwijderen, zoals ik al reeds op een afbeelding liet zien.

Klik met de rechtermuisknop op het driehoekje en kies voor in het menu "Wissen"

Klik op de afbeelding op deze te vergroten

Met vriendelijke groet,

Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 19.04.2022, 18:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.04.2022 om 18:32 uur

@josannen

Hallo Jos,

Hier nog een aanvulling. Dit staat te lezen in de handleiding

Groet,

Rob

PS. Domme vragen bestaan voor mij niet!!

Laatst gewijzigd door Bol op 19.04.2022, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

josannen schreef op 19.04.2022 om 21:57 uur

Stel jouw hulp erg op prijs. Het driehoekje heb ik al tig keer geprobeerd maar ik krijg geen spooropties met wismogelijkheid. Op de screenshot wat ik wel krijg. Ik maak gemiddeld 2 keer per jaar een video en dat al vele jaren. Maar omdat het maar 2 keer is ben ik natuurlijk alweer veel vergeten. Wat ik gedaan heb is die inhoud van spoor 2 in zijn geheel verhuizen naar spoor 1. Mijn titels op spoor 4 laten staan. En toen.. De S aangetikt zowel op spoor 1 als 4. En ... het werkt. Een wonder. PS, enig idee waarom ik geen spooropties krijg?

Bol schreef op 19.04.2022 om 22:37 uur

@josannen

Hallo Jos,

Wat u kunnen proberen is het volgende:

Optie -1-

U zou kunnen proberen om Video Deluxe terug te zetten op de standaardwaarde. U doet dit zo:

  • start Video Deluxe
  • Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden

Optie -2-

Verwijder Videodeluxe.ini bestand. Als u dit bestand verwijderd hebt, worden ook alle programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden. incl. eventuele PC configuratie fouten

Wanneer u Video Deluxe weer opstart wordt Videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt.

Optie -3-

Als de optie 1 en 2 geen oplossing biedt, de-installeer en installeer Video Deluxe 2022 opnieuw. Zie deze link. [Klik hier]

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

josannen schreef op 19.04.2022 om 22:41 uur

Weer bedankt voor het snelle antwoord. Ga dit morgen proberen, ben nu aan het branden.

Bol schreef op 19.04.2022 om 22:47 uur

@josannen

Hallo Jos,

....De S aangetikt zowel op spoor 1 als 4. En ... het werkt. Een wonder.....

Dit kan betekenen, dat u niet de juist volgorde aanhoudt.

Standaard is dit de volgorde:

  • spoor 1 is bestemd voor het beeldmateriaal
  • spoor 2 is bestemd voor de audio van het beeldmateriaal
  • spoor 3 is bestemd voor Titels e.d.
  • spoor 4 kunt u eventueel eigen muziek toevoegen

Met vriendelijke groet,

Rob

PS Heel veel succes morgen.

Laatst gewijzigd door Bol op 19.04.2022, 22:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

josannen schreef op 20.04.2022 om 14:32 uur

Een en ander gedaan met redelijk veel succes. Uiteindelijk bleek complete verwijdering en opnieuw installeren de beste oplossing. Krijg nog wel 21 sporen maar de beeld/titels/audio op de juiste plaats. Kan wel de spoorgrootte veranderen maar niet de sporen verwijderen. Moet wel S solo inschakelen. In ieder geval kan ik het nodige weer doen dankzij jouw hulp!

Bol schreef op 21.04.2022 om 00:14 uur

@josannen

Hallo Jos,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Video Deluxe opnieuw hebt geïnstalleerd, uw probleem min of meer is opgelost.

Ik krijg toch de indruk, dat uw MVP-projectbestand niet op de juiste manier is samengesteld. Het kan zijn, dat deze op een of andere manier corrupt is geworden. Een MVP-projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en bevat geen fysieke bestanden.

Start Video Deluxe als nieuw project (leeg) op. Als het goed is moet het er zo ongeveer uitzien.

Als u nu met de rechtermuisknop op het driehoekje klik, moet u dit menuutje zien.

Als dat zo is, dan is Video Deluxe goed geïnstalleerd.

....Krijg nog wel 21 sporen.....

U kunt het aantal sporen zelf instellen. Ga hiervoor naar: Bestand / instellingen / Film (sneltoets "E"). Zie afbeelding

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-