Geen beeld bij overdracht video recorder naar pc

A-Daemen schreef op 13.12.2020 om 14:59 uur

Ik heb Red Uw Video's versie 7 geïnstalleerd. Het programma start op. Aanmaken van nieuw video project gaat ook goed. Maar dan bij video importeren komt geen beeld maar alleen een blauw vlak in beeld. Het importeren doe ik via Magix USB videograbber 4. Of moet dit via composite? Bij video overdragen komt dan een blauw filmpje in beeld. Bij afspelen blijft het beeld blauw. Ik heb het programma in 2013 gekocht en ben er nu pas mee aan de slag. Ik werk momenteel in Windows 10.

Wat gaat er fout?

Reacties

mi-bo schreef op 13.12.2020 om 15:14 uur

@A-Daemen

Beste A-Daemen.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dit is een driver probleem, uw pakket werkte prima onder Windows 7 (net zoals de versie aangeeft ).

Misschien het overwegen waard om versie RUV 9 aan te kopen en Uw probleem is opgelost.

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

 

Bise schreef op 13.12.2020 om 16:05 uur

T'ja beste A-Daemen,

Het is eigenlijk jammer dat Magix voor een pas 7 jaar oude grabber geen nieuwe driver maakt, dat is teveel moeite (lees geld) Ze verkopen liever nieuw. Dit ligt beslist niet aan Microsoft!. Zelf ik heb gisteren een nieuwe grabber bij Magix gekocht zonder de programma's dus alleen de grabber, maar denk maar niet dat er een link bijgevoegd wordt om de driver te installeren. Dus een gemiste kans van Magix. Hopelijk gaat het u beter af met de nieuwe RUV 9. Laat het ons weten.

Groet,

Cees

 

 

mi-bo schreef op 13.12.2020 om 16:25 uur

@A-Daemen

Beste A- Daemen,

Nog een toevoeging op mijn antwoord van 15.14 uur

Bent U in bezit van MAGIX videoDeluxe,

dan is aankoop van losse USB omzetter van MAGIX waar ook de driver bij zit een optie, en kunt U via MAGIX vdl Uw dierbare beelden digitaliseren,

M.vr.gr

Michael

 

Bise schreef op 13.12.2020 om 16:51 uur

Aanvulling op het bovenstaande. In de doos waarin dit geleverd wordt is GEEN LINK voor de grabber. Had er ten overvloede bij moeten zitten! Deze moet je dan maar zelf op internet en bij de bestelling vinden. Of via deze weg die ik zelf heb gevonden. Misschien heb je hier iets aan.

https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/ Maar die zit er niet bij!!!!

Cees

Bol schreef op 13.12.2020 om 18:34 uur

@A-Daemen

Hallo A. Daemen,

Als u een opname hebt gemaakt, is naast het blauwe beeld wel audio hoorbaar? Als dat zo is, kijk eens of de instellingen van uw videorecorder c.q. de programma-instelling wel op PAL (Europa) staat en niet op NTSC (VS,Japan).

Wat u ook eens zou kunnen uitproberen, is om RUV7 in de Compatibiliteitsmodus op te starten. Niet geschoten is altijd mis.

  • klik met de rechtermuis
  • Ga naar eigenschappen / tabblad Compatibiliteit

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-