Geen beeld, alleen geluid

Madelon schreef op 06.01.2023 om 16:39 uur

Heb de nieuwste Magix Video Saver aangeschaft, met in de doos de USB video omzetter.

Nu probeer ik VHS band via de videorecorder naar de Video Saver over te zetten, maar krijg alleen audio te horen. Beeld is verder zwart.

Zag dat je mogelijkerwijs een driver voor de USB video omzetter moest downloaden. Nou is de video omzetter zwart, maar als ik de driver voor de zwarte probeer te downloaden krijg ik na 1% volgende bericht: Installatie van stuurprogramma mislukt kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden.

Heb daarom geprobeerd de driver voor de rode te downloaden (x64). Dat lukte wel, maar maakt geen enkel verschil.

Heeft iemand hopelijk de oplossing? Alvast bedankt. Mvg, Madelon

Reacties

Bol schreef op 06.01.2023 om 19:20 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Zie eens: https://www.magix.info/nl/forum/mijn-oude-videocamera-wordt-niet-herkend--1262907/#ca1621557

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Madelon schreef op 06.01.2023 om 20:04 uur

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie.

Heb de link bekeken, maar ik zie daar eerlijk gezegd niets wat op mij van toepassing is, of zou kunnen helpen??

Voor zover ik het nu kan inschatten zit het probleem in de converter. Krijg niet de Magix driver geïnstalleerd.

Zie in het programma ook staan USB video en niet Magix 3 converter.

Heb gekeken naar probleem oplossing, en gekke is dat er gezegd wordt dat ik de driver moet downloaden zonder dat de converter is aangesloten in de usb poort. Maar zodra ik de driver wil installeren wordt er gezegd dat ik de converter moet aansluiten…….en als ik dat doe krijg ik dus de foutmelding als eerder genoemd.

Geen idee meer wat ik kan doen….

 

 

Bol schreef op 07.01.2023 om 00:01 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

....Zie in het programma ook staan USB video en niet Magix 3 converter....

Hebt Red u Video wel toegang tot uw camera? Ga hiervoor eens naar: alle instellingen (windows) / Privacy / Camera / en kijk op de Apps toegang hebt verleend tot uw camera. Zo niet zet de schuifregelaar op: Aan

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Madelon schreef op 07.01.2023 om 09:50 uur

Hoi Rob,

Ja, dat had ik ook al gecontroleerd en bij Camera en andere eventuele opname apps stond het al allemaal aan.

Dus daar ligt het ook niet aan, helaas............

Mvg,

Madelon

Bol schreef op 07.01.2023 om 11:04 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

Wat er bij u verkeerd gaat, dat kan ik helaas hiervandaan niet beoordelen / zien. Maar misschien moet u de Magix Video converter geheel opnieuw installeren, zoals Magix Support aangeeft. Zie: Installatieprocedure - MAGIX Video-converter

Misschien zijn de drivers van uw videokaart niet up-to-date? Ga hiervoor eens naar de site van uw merk videokaart. Als u een Nvidia kaart hebt is dit: Official GeForce Drivers | NVIDIA .

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.01.2023, 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 12:36 uur

@Madelon

Beste Madelon

citeer:

"Heb de nieuwste Magix Video Saver aangeschaft, met in de doos de USB video omzetter.

Nu probeer ik VHS band via de videorecorder naar de Video Saver over te zetten, maar krijg alleen audio te horen. Beeld is verder zwart."

Heeft U toen wel gekeken of de scart aansluiting goed zat (geen verbogen of ingedrukt pinnetjes)in de analoge videorecorder.( blauw beeld is geen data, zwart beeld is namelijk wel data.)

Waar heeft U het aangesloten aan de achterzijde:

(Boven(avi in - avi out beeld en geluid)) of onder aansluiting alleen audio)

Misschien via de S aansluiting (dit is voor Super -Vhs), zal dan wel geluid geven maar geen beeld als het VHS is opgenomen, ipv geel, rood, zwart.(dit is voor analoge video)

Gr

Michael

Madelon schreef op 07.01.2023 om 16:49 uur

Hoi Rob en Michael,

Allereerst beide weer bedankt voor het meedenken.

@Bol 

* Alle drivers videokaart voor zover kan ge-update.
* Alles gevolgd voor installeren driver voor zwarte converter. Blijft aangeven dat apparaat voor dit stuurprogramma niet gevonden kan worden. In de 3 verschillende usb poorten van mijn laptop geprobeerd.
* Aangezien er wel te zien is dat er keuze is voor ‘USB Video, dacht ik opeens zal ik mijn oude camcorder (wil daar ook meerdere tapes van saven) eens aansluiten.
 

Die doet het, beeld en audio, dus mag ik er dan vanuit gaan, ook al zie je niet Magix 3 converter, dat de converter uiteindelijk niet het probleem is?

@mi-bo

* scart aansluiting zat in de doos, nieuw en geen verbogen of ingedrukte pinnetjes. Had nog een andere scart aansluiting, ook geprobeerd, maar zelfde probleem.

* Op de video recorder zitten 2 aansluitingen. Op de bovenste aangesloten geeft geen enkel beeld en/of audio. Aangesloten via composiet aansluiting, op verschillende manieren, hendeltje op scart overgehaald, maakt allemaal niet uit.


* Op de onderste aansluiting krijg ik dus zwart beeld en alleen audio. Ook hier kabels op allerlei manieren geprobeerd, hendeltje overgehaald, zonder enig succes.

Hopelijk hebben jullie nog een idee, of zien jullie wat er fout gaat?

Mvg, Madelon

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 17:18 uur

@Madelon

Ontkoppel de Webcam eens als U gaat digitaliseren.

Gr

Michael

Madelon schreef op 07.01.2023 om 17:29 uur

Helaas, Michael, maakt niets uit.

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 17:42 uur

@Madelon

Gezien de analoge camera geen problemen heeft(werkt de usb-omzetter), is het best mogelijk dat het probleem gezocht moet worden in de de Sony Videorecorder met scart aansluiting, zit er geen output aan de voorzijde van de Sony Videorecorder.

Gr

Michael

Madelon schreef op 07.01.2023 om 17:46 uur

Zou dat het zijn Michael? Helaas heeft deze aan de voorkant geen output.

Zal anders moeten kijken of ik iemand anders kan vinden die nog een videorecorder heeft staan om dat uit te proberen.

Wordt vervolgd.........

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 17:51 uur

@Madelon

Dank voor Uw Feedback.

Een ander optie

Wat is het resultaat als U geel,rood,zwart, aansluit op de Tv , en scartkabel in de videorecorder, dan kunt U het zelf testen of er dan wel beeld is

Gr

Michael

Madelon schreef op 07.01.2023 om 18:05 uur

Pffffffffffffff.............had ik dat maar eerder geprobeerd. Deze videorecorder van iemand geleend om mijn banden over te zetten, en er niet aan gedacht dat daar iets mis mee zou kunnen zijn. Nou wel dus, op de tv ook alleen maar geluid :-(...........

2 Dagen voor niets aan het rommelen geweest. Maar goed, ik weet in ieder geval nu waar het aan ligt. Bedankt Michael!! En nu op zoek naar een andere video recorder.

mi-bo schreef op 07.01.2023 om 18:12 uur

@Madelon

Wel eerst terplekke uit proberen.

Voor later veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden

Gr

Michael

Bol schreef op 07.01.2023 om 18:20 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling, nu kan ik ook staken met het zoeken naar een oplossing voor u. Persoonlijk ben ik er ook van uitgegaan dat uw videorecorder in orde is/ was. Helaas kunnen wij dat hiervan niet zien. Maar goed na 2 dagen ploeteren weet u nu waar het aanligt. Ik wens u succes met zoeken van een goed werkende videorecorder.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.01.2023, 18:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Madelon schreef op 18.01.2023 om 16:26 uur

Beste Michael @mi-bo en Rob @Bol, wilde jullie beide even laten weten dat ik sinds gisteren een andere videorecorder te leen heb en deze doet het gelukkig wel. Via scartkabel in onderste aansluiting krijg ik beeld en geluid en kan dan nu gelukkig aan de gang gaan met het overzetten van de videobanden.

Het lag dus blijkbaar wel aan de uitgang van de andere videorecorder.

Heel hartelijk bedankt jullie beide voor het helpen en meedenken. Dat is zeer gewaardeerd!

Groetjes,

Madelon

Bol schreef op 18.01.2023 om 16:44 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de andere geleende videorecorder beeld en geluid geeft en dat de USB omzetter hem nu ook ziet.

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Succes met het overzetten van uw films.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.01.2023 om 17:26 uur

@Madelon

Dit is een positief bericht Madelon, dat het met een andere analoge videorecorder wel lukt.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden met het mooie MAGIXproduct RYVT2023.

Gr

Michael

Bol schreef op 18.01.2023 om 17:59 uur

@Madelon

Hallo Madelon,

Ik wil toch nog even reageren op uw schrijven: "Het lag dus blijkbaar wel aan de uitgang van de andere videorecorder". Ik heb een videorecorder, die ook geen beeld maar wel geluid doorgeeft. De onderste AV1 uitgang blijkt in orde te zijn. Bij het openmaken van de videorecorder zagen wij, dat de videokoppen zeer vervuilt zijn. (ca. 10 jaar stilgestaan). Ik ga het proberen om deze videokoppen schoon te maken. Als het gelukt is dan laat ik het u weten via het forum.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-