geeft alleen geluid bij video, geen beeld pff weer wat....

johnstuurman schreef op 22.03.2024 om 18:05 uur

Al 7 versies met plezier gebruikt, maar het is over. Maak weer slideshow en ben ervaren hoor. De fouten bederven het plezier
Laatst beleefd eprobleem. Het programma geeft plotseling alleen het geluid van de videos weer. Geen beeld. Deed het goed.daarvoor. Computer herstart. Heel veel gezocht geprobeerd, Photostory 2024 opnieuw geïnstalleerd, maar helaas.
Windows 10 pc, ruimte genoeg, geen andere problemen ermee

Reacties

Bol schreef op 22.03.2024 om 20:28 uur

Hallo John,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Waarschijnlijk ondersteunt uw Videokaart geen Hardware-versnelling. Kijk eens of hiervan de drivers up-to-date zijn.

U kunt dit ook proberen op te lossen door te gaan naar:

  • bestand / instellingen / programma... (sneltoets "Y")
  • klik op het tabblad: Apparaatopties
  • Zet bij de Videomodus op CPU 
  • klik OK voor om uw keuze te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2024, 21:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johnstuurman schreef op 23.03.2024 om 11:23 uur

Die leeuw in de aanhef van je bericht straalt gezag en trots uit. En terecht Rob. Zeer bedankt. Ik heb de videomodus naar CPU gewijzigd en als een zonnetje. Blijft dat ik met mijn simpele ziel niet snap waarom dat ineens tijdens het werken aan de slideshow ( al weken mee aan de slag en eind 23 nog een show gemaakt) veranderde. Maar ik kan verder en met Magix, want ik was al wat anders gaan zoeken, omdat ik tegen dingen aanloop die het werken aan een show behoorlijk en lang kunnen verstoren.
Ik noem er één. De lengte van de overgang aanpassen. Simpel een waarde opgeven en zeggen voor welk deel het geldt is v het volgens de handleiding. Ik wil wel dat kijkers een beetje fris blijven dus wilde de overgang van een deel instellen op 0,5 seconde. Er zit een onhandig schuifje, maar je kan ook de warde intikken. B.v. 00.00. 50fr. Het programma maakt daar steevast 00.01.15 van. Je blijft dan proberen, keer op keer om het opnieuw te doen. Dan maar dat onhandige schuifje en dan komt de aap uit de mouw van de maker(s). Een halve seconde kan niet, bestaat niet.
De overgang blijkt instelbaar van 0 tot 00.00.24 En springt dan naar 00.01.00. De tijd 00.00.25 t/m 00.00.99 wordt niet geaccepteerd. Het programma meldt dat niet en dan zoek ik de fout bij mezelf en denk dat ik zit te klunzen bij het invoeren. Ook bij het invoeren van de weergavelngte van de foto's is het vaak gedoe. Zal aan mij liggen, maar mijn zelfvertrouwen gaat ook richting leeuw, Ook hier is het gewoon een gedoe. Zo verdwijnt, of verplaats zich de eindmarker als je de weergavetijd tussen begin- en eindmarker wilt instellen. Zo zijn er meer plezierbederfpuntjes die beter zouden moeten worden ipv meer sjablonen, 50 soorten overgang etc.

Ok, kanjer, nogmaals dank. Ik ga weer slideshowen. John



 

Bol schreef op 23.03.2024 om 13:18 uur

@johnstuurman

Hallo John,

Hiervandaan, zou ik het niet kunnen zeggen waarom u tot eind 2023 geen problemen hebt ondervonden. Het kan zijn dat u toen nog geen videofragmenten gebruikte of nu misschien een ander soort videobestanden gebruikt. Maar het is en blijft koffiedik kijken. Maar het is fijn om te lezen, dat u nu weer beeld en geluid hebt.

Ik zal proberen om op al uw andere vragen c.q. opmerkingen op een latere tijdstip een gedegen antwoorden te geven. Maar, eerst wil ik van u weten of u werkt in de tijdlijn- of storyboardmodus.

Voor zover ik het nu kan beoordelen, zijn op al uw vragen c.q. opmerkingen een juiste verklaring voor te geven.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 23.03.2024, 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johnstuurman schreef op 23.03.2024 om 17:59 uur

Storyboard mode. Thnx en mooi weekend.

Bol schreef op 25.03.2024 om 18:34 uur

@johnstuurman

Hallo John,

Excuus voor de verlate reactie.

.....Ik wil wel dat kijkers een beetje fris blijven dus wilde de overgang van een deel instellen op 0,5 seconde. Een halve seconde kan niet, bestaat niet.....

Wanneer u de overgang wilt instellen op een halve seconde, dan moet u 00:00:12 min:sec:fr intikken. Standaard is één seconde film gelijk aan 25 frames. Wanneer u 25fr intikt, dan wordt uw overgang automatisch op één seconde gezet.

....Ook bij het invoeren van de weergavelengte van de foto's is het vaak gedoe.....

Ook hier is hetzelfde principe van toepassing als de lengteduur van uw overgangen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 25.03.2024, 18:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-