geec codec 2 en 4

betty-blik schreef op 03.05.2020 om 15:50 uur

een tijdje geleden ben ik overgestapt naar windows 10, daarna heb ik opnieuw MAGIX Video Deluxe Plus geinstaleerd, toen ik met mijn film aan de gang wou, bleek dat ik codec 4 moest downloaden wat met geen mogelijkheid lukte, hulp gevraagt en kreeg een nieuw codecnr. die wel werkte. Toen kreeg ik een melding van een update van magix, gedaan en weer werkte mijn codec4 niet, weer hulp gezocht en heb inmiddels al van alles uitgeprobeerd maar niets helpt.

ik heb;

het programma gedeactiveerd en ingelogd als admin

HKEY_CLASSES_ROOT \ Wow6432Node \ CLSID \ {7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}

ik heb de sleutel {7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1} volledig verwijderd en het hielp nog steeds niet.

verborgen mappen heb ik niet, heb inmiddels MAGIX Video deluxe Plus 2020 Video deluxe erbij gekocht in de hoop dat de codec nu wel zou werken maar helaas..

maar ben nu wel ten einde raad, mijn man is ernstig ziek en ben een foto-film over zijn aan het maken die tijdens zijn uitvaart afgespeeld zou moeten worden, maar ben bang dat dat niet meer lukt.. op mijn mail wordt inmiddels niet meer gereageerd wat ik heel erg vind want magix is op dit moment heel belangrijk voor mij.. is er iemand die mij kan kan helpen?? vriendelijke groet betty

Reacties

mi-bo schreef op 03.05.2020 om 17:31 uur

@betty-blik

Beste Betty.

Na aankoop van MAGIX vdl 2020 Plus,heeft U het pakket welk online geregistreerd en daarna via hulp extra programma geïnstalleerd (ong 8 gb).

Want als U een mpeg 2 of mp4 project op de tijdlijn zet, dient U wel Online te zijn wordt automatisch de codex voor mpeg 2 en mp4 direct geactiveerd

Heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

betty-blik schreef op 03.05.2020 om 17:55 uur

nee hoor zie foto,s...

mi-bo schreef op 03.05.2020 om 18:12 uur

@betty-blik

Beste Betty,

Dank voor Uw feedback,

heeft U dit open geklikt, en geïnstalleerd ( ong 8 Gb )

en heeft U hier, online activeren gedaan.

het laatste vind ik niet z'n belangrijk verhaal nu dit is het mainconcept verhaal dit zal U via , https://www.magix.info/nl/support/interview/ kunnen oplossen

, want U kunt gewoon foto en Film bewerken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

betty-blik schreef op 03.05.2020 om 19:26 uur

dat is helaas niet waar, ik heb al vanaf eind maart contact met MAGIX Support en alles wat ze mij hebben aangeraden heb ik gedaan en niets helpt en nu reageren ze ook niet meer.. dit is het Ticket#2020042717002685 nummer.

betty-blik schreef op 05.05.2020 om 16:01 uur

en ook hier verder geen antwoord...🙁🙁

mi-bo schreef op 05.05.2020 om 16:23 uur

@betty-blik

Beste Betty.

Als U geen goed antwoord geeft op mijn goed bedoelde vraag 03.05.2020 om 18.12 uur wat wilt U dan,jammer dat MAGIX Support niet meer reageert op Uw Ticketnummer .

Helaas kan ik U dan ook niet verder helpen.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

betty-blik schreef op 05.05.2020 om 16:37 uur

ik heb netjes geantwoord op uw vraag, alles waar u op reageerde bij mijn foto,s heb ik gedaan.. wat moet ik dan nog meer doen?? ik ben ten einde raad...

mi-bo schreef op 05.05.2020 om 16:54 uur

@betty-blik

Beste Betty.

Een optie,

Ga naar bestand,instellingen,instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Daarna is het wel de bedoeling dat via hulp Online actualiseren wordt gedaan.

En via hulp extra programma installen (ong 8 Gb).

Hopend dat dit wel lukt en zodra er een mpeg 2 en mp4 op de tijdlijn wordt gezet wordt automatisch als U online bent de bedoelde codex geactiveerd.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 05.05.2020 om 17:10 uur

Hallo Betty,

Ik begrijp uw frustratie, zeker waar u nu mee bezig bent. Ik wens u heel veel sterkte toe in deze tijd. Daarom zal ik gaan proberen, met u uw probleem op te lossen. Ik zou graag eerst wat antwoorden op de volgende vragen van u willen hebben:

  1. U bent een tijdje geleden overgestapt van Windows 7 naar Windows 10 en hebt u toen ook een ander PC aangeschaft?
  2. Ik zie dat u bepaald sleutels uit het register verwijderd hebt, alleen de vraag is nu waarom?
  3. Hebt u uw VDL 2017 geüpgraded of hebt u VDL plus 2020 nieuw aangekocht? Als dat laatste het geval is, dan heb u nu twee versie VDL op uw PC staan en uw hebt ook twee serienummers

Mpeg-2 en Mpeg-4 zijn gehele andere codecs dan Mpeg-4 (MainConcept). De laatste hebt alleen functie bij het exporteren van uw projecten en is niet direct nodig om VDL 2020 goed te laten functioneren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.05.2020, 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

betty-blik schreef op 05.05.2020 om 18:25 uur

hallo rob

vraag 1_ ben overgestapt naar w10, maar heb geen nieuwe pc aangeschaft

vraag 2_ dat ik die sleutel heb verwijderd is op aanraden van support gedaan... zie beschrijving..

Guten Tag,
vielen Dank, dass Sie uns kontaktiert haben.Das Problem konnte nun durch unsere Entwickler eingegrenzt werden und scheint im Zusammenhang mit einem defekten Registry Key zu entstehen. Die Lösung erfordert, dass Sie einen Windows-Registrierungsschlüssel löschen.  Löschen Sie einfach die Einträge, die Sie vorfinden werden mit Hilfe folgenden Tools. 

Registrar Home V8

Um den Registry Key zu identifizieren:  

klicken Sie auf "Start" und tippen Sie im Suchfeld der Befehl "Regedit" ein. Nach Bestätigung der Eingabe erscheint das Registry Fenster. 

Löschen Sie nun folgenden Eintrag mit dem oben genannten Tool: Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}

vraag 3 ik heb geupdate, maar ook dat heeft niet geholpen.

ben nu alles van magix aan het verwijderen, en zal alles weer opnieuw instaleren..

betty-blik schreef op 05.05.2020 om 19:54 uur

nou heb inmiddels magix helemaal opnieuw geinstaleerd, en nog werkt het niet ik blijf de melding krijgen van activeringscode is niet correct...

Bol schreef op 05.05.2020 om 20:05 uur

Beste Betty,

Gebruikt u de juiste letter / cijfer combinatie. Ik doe het altijd met kopieren en plakken.

Gr. Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.05.2020, 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

serafijn schreef op 04.02.2022 om 10:57 uur

Ik zit ook nog steeds met hetzelfde. Heb me inmiddels de nieuwste versie 2022 aangeschaft en ook ik krijg steeds weer dezelfde vraag om die Mpeg 4 codec. Ik herken mij volledig in het verhaal van Betty en heb ook dezelfde problemen met de magix support. Ik hoop dat Betty het opgelost heeft, misschien krijg ik ook wel ergens een oplossing aangeboden. Ik ben ook gefrustreerd omdat men me zei dat bij de aanschaf van versie 2022 deze mpeg4codec inbegrepen was. Ik krijg hem ook in de nieuwe versie niet geactiveerd.

Ik lees dat vele mensen dit probleem hebben. Waarom niet DUIDELIJK ergens een werkwijze publiveren om de klanten te helpen?

Serafijn