gebruiken Contour Shuttle Express

amcw schreef op 31.08.2017 om 14:22 uur

Magix Video de Luxe is in de nieuwste versie gebundeld met Contour Shuttle Pro; ik heb de Shuttle Express, maar wordt die ook door Video Easy v5 ondersteund? Zo ja, hoe stel ik het in? Ik zie Video Easy niet als optie in het control panel van de Shuttle.

Windows 7-64bits, Core i5 4670K, 16 Gb RAM

Reacties

mi-bo schreef op 31.08.2017 om 17:55 uur

Hallo AMCW.

Welkom op MAGIX info Forum.

De Control Shuttle Pro is niet geschikt voor MAGIX Easy Video .

Dus ook helaas geen specifieke instellingen mogelijk

gr

Michael

amcw schreef op 02.09.2017 om 15:49 uur

Beste Michael,

Bedankt voor je snelle reactie.

Is het dan een optie om materiaal eerst in Video Easy te digitaliseren (in standaard 4:3 formaat, en vaak wat flets), en het vervolgens in de nieuwe versie van Video de Luxe te editen (omzetten naar 16:9 formaat, aanpassen van helderheid en contrast, en het gebruikelijke cutten van overbodig materiaal)?

In Video Easy duurt het opslaan zo ongeveer 50 tot 75% van de tijd, die het opnemen vergt, en het lijkt me knap frustrerend, als ik dat pad moet volgen, en vervolgens nog eens evenveel tijd kwijt ben aan een laatste edit in Video de Luxe.

mvrg,

AMCW

PS: ik gebruik de Shuttle Xpress, niet de Shuttle Pro

Voormalige gebruiker schreef op 02.09.2017 om 17:55 uur

Hallo AMCW,

Waarom digitaliseren via Video Easy 5, terwijl dit ook kan doen met Video deluxe.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 02.09.2017 om 19:49 uur

Hallo AMCW,

U had niet geschreven dat U ook in bezit was van MAGIX vdl .

Maar heeft U wel een usb omzetter van MAGIX die in het pakket RUV 9 hoort ( of los gekocht bij MAGIX )

Dan is het antwoord, sluit de analoge camera / Videorecorder met usb connector aan op de Pc, start MAGIX vdl op, klik op de rode knop onder Preview venster, hier geeft U aan dan U analoge beelden wilt importeren.

Dan camera/ videorecorder aanzetten en de rode opname knop in MAGIX vdl in drukken en kunnen de analoge beelden worden gedigitaliseerd, en kan vanaf de tijdlijn waar de opgenomen beelden staan het bewerken met de Shuttle Express beginnen.

succes

Michael

amcw schreef op 02.09.2017 om 20:13 uur

Ik heb zojuist de trialversie van VdL gedownload, en het werkt. Rob en Michael, hartelijke dank.

mvrg,

AMCW

mi-bo schreef op 02.09.2017 om 23:29 uur

Hallo AMCW,

fijn te lezen dat het werkt,

wilt U er wel rekening mee houden dat met een trial versie niet alle functies werken.

Gr

Michael

amcw schreef op 02.09.2017 om 23:41 uur

Dat klopt, Michael, maar het geeft wel een indruk van de mogelijkheden, dus ik heb inmiddels VdL Premium gekocht, en een eerste 'project' kunnen voltooien.

mvrg,

AMCW