Gebrande DVD met videobeelden importeren

SCHOLTEN schreef op 27.11.2012 om 22:55 uur

Mijn oude VIdeo8 camera gekoppeld aan mijn Sony DVD recorder en de opnamen van het bandje gebrand op een DVD. Dat gaf geen problemen. DVD laat zich na finaliseren goed afspelen. Omdat ik de oude opbamen met Magix Video delux 6 wilde monteren wilde ik de inhoud van de DVD importeren.Dat wil niet lukken.

Is er iets aan de hand met het bestandsformaat of moeten beplde instellingen gewijzigd worden.

Ik gebruik een desktop Fujitsu computer met voldoende capaciteit. Heb al meerdere films via de HD camera gemaakt.

Ik gebruik Windows 7 Prof. en de Magis software is up tot date

Reacties

lucky_me schreef op 28.11.2012 om 09:17 uur

Hallo

*magix vdl6 bestaat niet volgens mij, ik neem aan dat je 16 bedoelt?

* Hoe probeerde je de inhoud van je dvd te importeren? Je moet je dvd openen via de verkenner of de mediapool, dan zie je 2 mappen, audio en video. open de video map en dan zie je vob bestanden staan. Het eerste bevat een eventueel menu (zal bij u dus niet zo zijn omdat er hier geen sprake is van een menu). Volgende vob-bestanden bevatten het filmmateriaal, sleep ze naar de arranger.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 28.11.2012 om 11:43 uur

Het is aan te bevelen de VOB betanden eerst te kopiëren naar de videodata schijf van de pc en ze van daaruit in Magix te gebruiken. Anders zou je bij het editen immers altijd de DVD in de speler moeten hebben zitten. Bovendien is het de vraag of alle bewerkingen van daaruit wel "gladjes" zullen verlopen.

RiViS schreef op 28.11.2012 om 12:14 uur

Het is aan te bevelen de VOB betanden eerst te kopiëren naar de videodata schijf van de pc en ze van daaruit in Magix te gebruiken. Anders zou je bij het editen immers altijd de DVD in de speler moeten hebben zitten. Bovendien is het de vraag of alle bewerkingen van daaruit wel "gladjes" zullen verlopen.

VdL maakt die kopieën automatisch, dus eerst kopiëren is niet nodig, evenmin als telkens weer de dvd laden.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 28.11.2012 om 17:32 uur

VdL maakt die kopieën automatisch, dus eerst kopiëren is niet nodig, evenmin als telkens weer de dvd laden.

groet,

Rijk

Je hebt helemaal gelijk! Zodra je vanuit de DVD het eigenlijke filmbestand (meerdere VOB bestanden worden samengevoegd) op de tijdlijn wilt zetten komt er een venster waarin gevraagd wordt in welke map je het bestand wilt opslaan.  Daarna kan de DVD dus uit de speler/brander. Het kopiëren via Windows Verkenner, wat ik al sinds jaren heb gedaan (vandaar mijn onbekendheid met de optie van Magix) is bij deze handeling dus niet meer nodig. Wel zo gemakkelijk!