Gebrande DVD loopt te snel af

w.m.-groen-deheus schreef op 24.05.2017 om 17:06 uur

Beste forumlezers, Ik heb ivm windows 10 (was 7) een nieuwe brander geïnstalleerd omdat deze niet werd gevonden. Na het branden van de DVD( al 3 keer) loopt de tijdlijn van de muziek te snel waardoor de DVD na ongeveer 5 foto's stopt. Ik heb foto's op CD en DVD10. De muziek klinkt wel goed, dus niet versneld. Wie herkent dit probleem en weet de oplossing.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.05.2017 om 18:20 uur

Beste,

Het Magix programma Foto op CD en DVD 10 is in 2011 uitgebracht. U mag / kan niet verwachten, dat dit programma ook feilloos onder Windows 10 werkt. Volgens mij had u geen nieuwe fysieke DVD brander hoeven te installeren, want het kan ook aan de brandroutine liggen.

Ga naar: https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutines1300247 en download en installeer deze brandroutine en kijk of het nu wel goed gaat. Als alternatief zou je ook deze Magix-brandroutine kunnen downloaden. https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutine-v1200240-beta

Succes,

Rob

w.m.-groen-deheus schreef op 25.05.2017 om 11:06 uur

Beste Rob, dank je wel voor je reactie. Ik ga het proberen.

Ik heb inmiddels beide brandroutines uitgeprobeerd zonder succes.

Na 30 seconden afspelen stopt de DVD. Ik weet het niet meer. Ik hoop dat iemand nog een oplossing weet.

Groet, Willie

RiViS schreef op 25.05.2017 om 12:17 uur

Hallo Willie,

Nu resten nog 2 mogelijkheden: 1) terug naar Windows 7, of 2) Fotostory 2017 aanschaffen.

Optie 1) is een stap terug in de tijd, dat moet je eigenlijk niet willen. Met optie 2) ben je weer helemaal bij en kun je jaren vooruit. Let wel even op welke versie je kiest, afhankelijk van je behoeftes. Zie de Magix site http://www.magix.com/nl/fotos-op-cd-dvd/

groet,

Rijk

w.m.-groen-deheus schreef op 25.05.2017 om 12:39 uur

Beste Rijk,

Ik ga hier over nadenken. Het houdt dan in dat ik helemaal opnieuw kan beginnen. Het heeft mij al heel veel tijd gekost deze keer. Jammer.

groet,

Willie

RiViS schreef op 25.05.2017 om 13:28 uur

Hallo Willie,

Als je bedoelt dat je opnieuw moet beginnen met je project (gemaakt in versie 10): Het zou best eens kunnen dat je dit project kunt inlezen in Fotostory van 2017, zeker weet ik dat niet maar het is de moeite van het proberen waard.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 25.05.2017 om 13:44 uur

Hallo Willy,

Ik ben het helemaal eens met wat er bovenstaand is beschreven. Maar er is misschien toch nog een mogelijkheid. Zelf kan ik dit niet uitproberen, daar ik dit programma niet bezit.

1. Ga op de snelkoppeling van het programma staan en klik op de rechtermuisknop
  2. kies nu eigenschappen
  3. klik op bestandslocatie openen
  4. klik wederom op de rechtermuisknop
  5. Klik op eigenschappen, daarna op het tabblad Comptabiliteit
  6. Zet een vinkje bij: "Dit programma uitvoeren in ..........
  7. Kies nu voor Windows 7
  8. eventueel kan je een vinkje zetten bij: "Dit programma als administrator uitvoeren"
  9. Klik op toepassen.

Succes,

Rob

aanvulling 16:10 uur

Ik weet niet of dat in uw programma, je ook al één ISO bestand kon / kan branden, deze kan je dan later met een externe programma bv. AnyBurn op een DVD te branden. Te downloaden bij: http://www.anyburn.com/ . Het voordeel hiervan is dat, als er bij het branden iets niet goed is gegaan, geen DVD's verspilt worden. Kijk eens onder punt 1 of je hier Image recorder (ISO) kan selecteren.

w.m.-groen-deheus schreef op 26.05.2017 om 20:26 uur

Beste Rijk en Rob,

Ik heb al jullie suggesties uitgeprobeerd maar helaas geen resultaat. Ook de ISO recorder is niet te vinden. Ik denk dat er niets anders opzit dan een nieuw programma aan te schaffen. Het is wel zuur want alle foto's staan in de slideshow maar alleen het afspelen wil niet lukken.

Jullie hebben het over het eventueel inlezen van mijn project. Kunnen jullie aangeven hoe dat in zijn werk gaat? Of bedoelen jullie een kopie maken en dit invoegen. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het meedenken. Heel fijn.

Groet,

Willie

RiViS schreef op 26.05.2017 om 22:11 uur

Hallo Willie,

Met inlezen bedoelde ik Openen van het project (Bestand/ Project Openen). Als je weet in welke map je project is opgeslagen dan kun je dat in de nieuwe versie van daar uit (proberen te) openen.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 26.05.2017 om 22:37 uur

Hallo Willie,

Jammer, dat de aangedragen oplossing niet heeft geholpen.

Een aanvulling op RiVis. Het MPH projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Herbenoem of verplaatst geen mappen die zijn gebruikt in je project.

Succes,

Rob

w.m.-groen-deheus schreef op 26.05.2017 om 22:56 uur

Hallo heren, ik ga het proberen zodra ik de nieuwe fotostory heb aangeschaft. Ben benieuwd of het lukt.

Groet,

Willie