gaat over het plaatsen van bv. muziek op een van tevoren bepaald spoor in de tijdlijnmodus

jenrbru schreef op 08.01.2012 om 18:06 uur

Stel ik ben een film aan het monteren.

In het eerste spoor staat het al of  niet bewerkte oorspronkelijk filmateriaal.

In het tweede spoor staat het oorspronkelijke filmgeluid.

In het derde spoor plaats ik teksten, aftiteling en eindtitel en hier en daar een onderschrift. Maar het derde spoor heeft daarna nog veel ruimtes tussen de titels e.d..

Als ik nu teksten ga inspreken plaatst Magix die steevast in de nog resterende ruimten op spoor 3, ook al probeer ik met een slotje spoor drie af te sluiten. Ik moet dan die gesproken teksten keer op keer naar beneden slepen naar spoor 4. Alleen als er geen plaats is naast de aanwijzer op spoor 3 komt de musiek op spoor 4 terecht.

Wie kan mij zeggen hoe ik ervoor kan zorgen dat ingesproken teksten (in een ander geval kunnen dat ook muziekstukkjes zijn) precies op bv. spoor 4 terecht komen en niet op een spoor hoger?

M.vr.gr.

Mabel

Reacties

RiViS schreef op 08.01.2012 om 20:24 uur

Hallo Mabel,

Het is voor ons wat gemakkelijker als je meldt over welk programma deze vraag gaat. Geef er dan ook even het versie-nummer bij.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 09.01.2012 om 15:51 uur

Als u tekst inspreekt zal er audiobestand aangemaakt worden. In welke map dat precies terecht komt is me niet bekend, maar dat moet gemakkelijk met de zoekfunctie van de verkenner te vinden zijn. Dat het bestand ook automatisch op een spoor op de tijdlijn wordt gezet is dus volledig overbodig. Dat kunt u gewoon zelf doen met de normale werkwijze (slepen uit de mediapool)

NB De niet gewenste audioclip op spoor 3 heeft een naam. Daarop kan je zoeken in de verkenner, dan weet je waar Magix deze bestanden altijd opslaat. Daarna de clip op spoor 3 verwijderen en het bestand vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen waar u maar wilt.

jenrbru schreef op 10.01.2012 om 14:35 uur

Antwoord op vraag van RIVIS: dd. 08.01.2012:

Ik werk met MAGIX Video de Luxe 16 plus.

Gr. Mabel

RiViS schreef op 10.01.2012 om 17:57 uur

Hallo Mabel,

Ik heb even wat zitten proberen, maar ik vrees dat je niet kunt aangeven op welk spoor VdL de opname moet zetten. Je zult ze dus even met de muis moeten verplaatsen (zo veel werk is dat toch ook weer niet?).

De suggestie van Cinecor om a) de clip eerst te verwijderen en dan b) vanuit de mediapool opnieuw naar de tijdlijn te slepen, lijkt me overigens meer werk, dus niet aan te bevelen. Mocht je dat toch overwegen: onder Programmainstellingen (toets Y)/ tabblad Map, vind je achter Opnamen waar de betreffende files worden opgeslagen.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 10.01.2012 om 18:28 uur

Ter aanvullingen bij de goede antwoorden.
U heeft een film project beeld geluid op spoor 1 en 2 staan.
dan gaat u er een tekst bij aanbrengen, dit wordt automatisch op spoor 3gezet. nu gaat u een voice-over maken, deze staat in Uw verkenner, als u dit via Magix doet en kunt u gewoon naar spoor 4 slepen, lukt dit niet san is uw programma niet goed geïnstalleerd, en heeft u niet alle up-loads binnen gehaald.
succes.

jenrbru schreef op 10.01.2012 om 18:34 uur

Beste Rivis,

Je bevestigt nu mijn vermoeden over de mogelijkheid bv. tekst  direct op het gewenste spoor te plaatsen.

Jammer dat Magix dat niet kan! Kan het zijn dat de nieuwste versie van Magix, de MX dat misschien wel kan???

Noodgedwongen moet ik nu telkens de laatst toegevoegde bestanden (tekst of muziek) handmatig naar het gewenste spoor verplaatsen.

De suggestie van Cinecor zal ik niet overnemen omdat ik die veel te omslachtig vind. Overigens Cinecor, nog bedankt voor het meedenken!

Gr.

Mabel

RiViS schreef op 10.01.2012 om 18:55 uur

! Kan het zijn dat de nieuwste versie van Magix, de MX dat misschien wel kan???

nee, MX heeft de zelfde dialoog als 16

groet,

Rijk