FTP service inschakelen

grund schreef op 18.02.2021 om 16:23 uur

Ik heb een domeinnaam overgezet naar Magix en nu wil ik via ftp een wordpress site gaan maken. Echter wanneer ik de domeinnaam wil toewijzen aan ftp is dit niet mogelijk. Hij blijft grijs. Via allerlei faq pagina's kwam ik uit op een optie dat je de functie voor ftp nog moet inschakelen. Deze functie kan ik echter nergens terugvinden.

Reacties

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 17:15 uur

@grund

Beste Grind.

Oproep gelezen.

U heeft een domeinnaam die is van U.

Dat is te gebruiken met MAGIX Webdesigner of WordPress.

Als U met WordPress gaat werken,gaat dit via een cloud en zal niets op de Pc staan.

Als U met MAGIX webdesigner gaat werken wordt dit op de Pc gemaakt en gepubliceerd .

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

grund schreef op 18.02.2021 om 18:11 uur

Maar hoe kan ik deze domeinnaam gebruiken met ftp? Ik heb geen idee waar of hoe ik dit moet activeren.

 

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 18:30 uur

@grund

Beste Grund.

De PNG die U laat zien komt vanuit MOW.

Als bv eerst een website is gemaakt met MAGIX WEBSITEMAKER, Dan via FTP website ontkoppelen met MAGIX WEBDESIGNER een nieuwe website maken ,dan via publiceren kan het geupload worden naar uw domeinnaam.

Sc6

M.vr.gr

Michael

grund schreef op 18.02.2021 om 20:22 uur

bedankt voor uw reactie.
Begrijp ik dat het niet mogelijk is om een wordpress gebaseerde site te uploaden? Ik zit vast aan magix?

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 20:32 uur

@grund

Beste Grund.

Waarom zit U aan MAGIX vast.

Als U via WordPress wilt werken, kunt U via domeinnaam (uw naam.nl)de website publiceren dit gaat namelijk niet via MAGIX.

Sc6

M.vr.gr

Michael

grund schreef op 18.02.2021 om 20:57 uur

Wederom bedankt voor uw reactie, maar ik ben de draad kwijt.

welke stappen moet ik concreet nemen om de domeinnaam aan een ftp te koppelen, zodat ik vervolgens daar wordpress op kan installeren? De domeinnaam koppelen aan ftp via MOW (geen idee wat dat is) lukt niet, maarvwat moet ik doen om dat voor elkaar te krijgen? Ik heb een Mac en kan daarom geen Windows software installeren. Indien dat nodig is moet ik mijn vader vragen dat stuk te doen.

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 21:27 uur

@grund

Beste Grund,

Nu er over MAC wordt geschreven, is het beter een mailtje te sturen naar fred@eckkies.nl

Om schijf wat precies de bedoeling is, hij kan een goed advies gegeven.

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

grund schreef op 18.02.2021 om 22:04 uur

Ga ik doen!