Freezing/slowdowns na tijdje editing editing in Magix Pro?

Lodewijk-Lenaerts schreef op 29.05.2020 om 11:26 uur

Hallo,

Probleem: Wanneer ik een project start loopt alles soepel, evenals editing de eerste uren. Maar na een tijdje editen met veel objecten ervaar ik zeer vervelende 'freezes' na editing acties. Alles loopt verder soepel, het speelt soepel af, ook met fx. Maar telkens ik een editing actie uitvoer hapert het programma voor enkele seconden. Dat is dus in het begin niet zo. Het probleem wordt steeds groter naarmate ik verder werk. Ik heb een dgelijke pc. De driver en het programma zelf is up to date. Hoe dan ook, dit is echt onwerkbaar. Kan iemand mij helpen?

System PC:

GTX 2070 SUPER

AMD RYZEN 5, 6 Core Processor 3,79 GHz

32 RAM

regards,

Lodewijk

Reacties

mi-bo schreef op 29.05.2020 om 11:53 uur

@Lodewijk-Lenaerts

Beste Lodewijk.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Heeft U de bliksemschik geactiveerd, vermoedelijk zal dan het probleem zijn opgelost

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

PS Uw verzoek in het Engels is door mij verwijderd.

Lodewijk-Lenaerts schreef op 29.05.2020 om 12:01 uur

Hallo.

Bedankt voor je reactie. Ik ben me bewust van de 'bliksem' functie. Dit lost het probleem helaas niet op. Het probleem zit hem niet in het live afspelen/renderen. Alles gaat echt heel soepel. In het begin gaat editien ook heel soepel. Maar hoe meer ik vorder in het project hoe prominenter de freezes optreden. Het gaat echt om de editing actie na een tijdje editing. Verder gaat het afspelen en alles anders gewoon zeer soepel.

mi-bo schreef op 29.05.2020 om 12:13 uur

@Lodewijk-Lenaerts

Beste Lodewijk,

Dank voor Uw feedback

Heeft U deze optie ook aangevinkt staan, proxy bestanden aanmaken, dan krijgt de pc wat meer lucht,

Met vriendelijke groet,

Michael

Lodewijk-Lenaerts schreef op 29.05.2020 om 12:38 uur

Hallo, bedankt, kan ik die optie ook aanvinken temidden van een actueel project? Kan dat niet vinden namelijk... Nogmaals dank.

mi-bo schreef op 29.05.2020 om 12:47 uur

@Lodewijk-Lenaerts

Beste Lodewijk,

dit is een optie die U als eerste aan vinkt Nieuw project ( Ctrl + N ) hier begint namelijk alles , zoals MAGIX is opgebouwd,

Met vriendelijke groet,

Michael

aanvulling

dit is het beste om met MAGIX video Pro X te beginnen

Bol schreef op 01.06.2020 om 10:48 uur

Hallo, bedankt, kan ik die optie ook aanvinken temidden van een actueel project? Kan dat niet vinden namelijk... Nogmaals dank.

Hallo Lodewijk,

U kunt Proxy bestanden altijd tussentijds aan maken en uit zetten.

Dit doet u zo:

1. start Video Pro X op en klik op "E"
  2. zet een vinkje bij "Automatisch Proxy-bestanden maken en klik op "Ok"
  3. Proxybestanden worden aangemaakt.

Persoonlijk, raad ik het gebruik van Proxybestanden af, omdat het 2x zoveel schijfruimte in beslag neemt. Zelf zou ik er dan voor kiezen op meerdere filmtabbladen aan te maken en deze later weer samen te voegen tot een één film.

Wat betreft u probleem het vervelende 'freezes' na editing actie, daar is een verklaring voor. Als u steeds wat verandert in een project, dan moet dit steeds weer opnieuw worden (over) weggeschreven in het MVP bestand. Het hangt af van de snelheid van uw PC / harde - SSD schijven.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-