foutmeldingen

RinusD schreef op 30.07.2021 om 16:12 uur

Magix Video DeLuxe Plus 2018 werkte tot voorkort voortreffelijk.

Ik wil een nieuwe film gaan bewerken. Bij het inlezen komt vooraf de melding : "Om deze audiofunctie te kunnen gebruiken, heeft u een uitbreidingspakket nodig. Wilt u het uitbreidingspakket nu gratis downloaden?"

As ik dat doe worden de scenes ingelezen. Als ik dan de files wil exporteren naar Magixformaat krijg ik die melding bij elke scene.

Als ik wil afspelen ook bij elke scène. Niet meer mee te werken.

Kunt mij helpen?

Rinus Damsteegt

 

Reacties

Bol schreef op 31.07.2021 om 09:54 uur

@RinusD

Hallo Rinus,

Als ik terugkijk naar een van uw eerdere topics, dan heb ik het vermoeden dat u andere Video Deluxe versie hebt. U kunt dit nagaan door te gaan naar hulp / Over Magix Video Deluxe of gebruik de sneltoetsen Alt+shift+F1

Hebt u toevallig Video Deluxe 20xx plus opnieuw geïnstalleerd op uw PC? Als dat het geval is, dan kan het zijn dat uw mts of m2ts bestanden niet meer door Video Deluxe worden ondersteund. Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Doordat u dat u VDL 20xx opnieuw hebt geïnstalleerd, mist u nu twee DDL bestanden.

Zie deze link [klik hier]. Lees voor Video Pro X7 nu Video Deluxe 20xx plus.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2021, 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RinusD schreef op 31.07.2021 om 14:58 uur

Dag Rob,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de versie bekeken met je advies van Alt/shift/F1.

Verder met verkenner het bestand van mijn Magix Video DeLuxe 2018 bekeken. Van beide heb ik een print-screen gemaakt en als JPG opgeslagen via Paint. Hoe kan ik die JPG files doorsturen?

Ik zie hier geen lonk om afbeeldingen mee te sturen.

Deze versie heb ik gekocht toen ik de aanbieding kreeg van Magix. Later kreeg van hen een gratis update naar versie 2020. helaas door crash was ik die update kwijt en kreeg geen nieuwe meer. Daarvoor moet het kopen voor €70,--. Bruin kan veel trekken maar niet zulke uitgaven als het eigenlijk niet nodig is. 2018 werkt(e) ook prima tot een week terug, toen een film van een 60 jarig huwelijk wilde inlezen. Ik heb noiet gewijzigd aan de software. Ik begrijp er echt niets van. Uiteindelijke heb ik een nieuwe download gedaan die ik kreeg in 2019,Die staat er nu in met de nodige upgrades. Die files die je meld dat ik zou moeten missen kan ik niet vinden.

Ik hoor graag van hoe ik verder moet om dit probleem op te lossen.

M.vr.gr. Rinus

 

 

Bol schreef op 31.07.2021 om 15:11 uur

@RinusD

Hallo Rinus,

U kunt een afbeeld naar het forum uploaden d.m.v. het pijltje op de werkbalk .

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RinusD schreef op 31.07.2021 om 15:21 uur

Dank je. Ik dacht het uploaden was van het bericht.

Even voor de volledigheid stuur ik je de versie uit ALT/SHIFT/F1

Hieronder de print screen van de foutmelding in de nieuw te bewerken film.

De vorige werkte vlekkeloos.

Met deze film kwam dit opeens. Tussendoor het ik er niets mee gedaan

Hierna ben ik opnieuw gaan installeren.

Dat hielp niets.

Verder de inhoud van de map van dit programma in verkenner:

Dit was het Rob,

Ik hoop dat we nu verder kunnen komen. In het uiterste geval zal ik toch die €7-0,-- moeten uitegeven, maar dat hoop ik niet.

Met vriendelijke groeten, Rinus.

 

Bol schreef op 31.07.2021 om 15:45 uur

@RinusD

Hallo Rinus,

Voor zover ik het nu kan beoordelen mist u deze twee dll bestanden.

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Zie mijn persoonlijk bericht aan u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.07.2021 om 16:33 uur

@RinusD

Hallo Rinus,

De twee DLL bestanden zijn naar uw emailadres onderweg. U kunt deze twee DLL bestanden gewoon kopiëren naar de juiste map. In uw geval: C:\Programma Files \ MAGIX \Video deluxe \2018 \RegModule_x64.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dreke schreef op 21.12.2021 om 17:42 uur

Heb vandaag hetzelfde probleem als Rinus, na herinstallatie van mijn pakket Versie 17.0.1.150 (UDP3) onder Windows 10. Het eigenaardige is dat ik de vraag om het uitbreidingspakket te downloaden enkel in de eerste 2 minuten van de film krijg, maar vanaf dan speelt het geluidskanaal horende bij de film wel goed af tot het einde !! Hoe kan dit ? Hoe dan ook, kan iemand mij de ontbrekende dll's bezorgen want ik heb ook geen zin om alleen hiervoor een nieuwe versie aan te schaffen.

mi-bo schreef op 21.12.2021 om 17:53 uur

@Dreke

Beste Dreke.

Bol zal U zeker na het lezen van Uw oproep via een PB de bescheiden toe sturen.

Sc6

Blijf gezond ,fijne feestdagen in vooruitzicht en een Covid-19 (omikron)vrij 2022

M.vr.gr

Michael

Dreke schreef op 21.12.2021 om 18:51 uur

Heb het probleem zelf kunnen oplossen !! Ik vond in de RegModule_x64 map een bestand mx_dec_sse_audio_x64.dll. Aangezien dit ongeveer gelijknamig was aan het bestand dat Rob aangaf, heb ik dit bestand eerst gecopieerd (kwestie van het originele bestand niet kapot te schrijven) en heb deze copie dan hernoemd naar de naam die Rob aangaf: mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll en wonderlijk: dit werkt !!

Bol schreef op 21.12.2021 om 18:52 uur

Hallo @Dreke,

.....Na herinstallatie van mijn pakket VDL2018 versie 17.0.1.150 (UDP3) onder Windows 10, krijg ik de vraag om het uitbreidingspakket te downloaden in de eerste 2 minuten van de film krijg, maar vanaf dan speelt het geluidskanaal horende bij de film wel goed af tot het einde!!......

Ik heb uw probleem gelezen. Natuurlijk ben ik bereid u de twee DLL bestanden toe te mailen, Volgens mij lost bij u hiermee uw probleem niet op, omdat u iedere keer, als u een MTS bestand op de tijdlijn zet, de vraag krijgt om het uitbreidingspakket te downloaden.

U zult ieder keer als u een MTS bestand op de tijdlijn zet op annuleren moeten klikken. De MTS bestanden worden dan gewoon met beeld en geluid afgespeeld?

Laat het mij weten of mijn bewering nog steeds klopt.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Ps. in de loop van vanavond zal ik uw persoonlijk berichten lezen en antwoorden.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.12.2021 om 18:56 uur

@Dreke

Beste Dreke.

Dank voor Uw Feedback.

Dit is een positief bericht, dat U het probleem zelf heeft kunnen oplossen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX video Deluxe 2018.

 

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met type fout verbeteringen

Bol schreef op 21.12.2021 om 19:17 uur

Hallo @Dreke,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uzelf uw probleem heb weten te tackelen d.m.v. mx_dec_sse_audio_x64.dll te herbenoemen naar mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll. Bedankt👍voor deze koppeling. 

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2022.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.12.2021, 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hellraver schreef op 05.01.2022 om 10:06 uur

 

Ik heb uw probleem gelezen. Natuurlijk ben ik bereid u de twee DLL bestanden toe te mailen, Volgens mij lost bij u hiermee uw probleem niet op, omdat u iedere keer, als u een MTS bestand op de tijdlijn zet, de vraag krijgt om het uitbreidingspakket te downloaden.

 

Hallo Bol,

het spijt me als mijn nederlands erg slecht is. I gebruik de Google-vertaler. Ik heb gelezen dat u beide DLL-bestanden hebt. Zou je mij misschien ook beide DLL-bestanden naar mijn e-mailadres willen sturen? Ik zou je heel dankbaar moeten zijn.

Vriendelijke groeten,
hellraver

Bol schreef op 05.01.2022 om 13:40 uur

@hellraver

Hallo Hellraver,

De DLL audiobestanden zijn naar u onderweg via WeTransfer.

Met vriendelijke groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hellraver schreef op 05.01.2022 om 15:41 uur

@Bol

Hallo Rob,

Hartelijk bedankt. Ja, het is me gelukt en alles werkt weer als vanouds. Je hebt me daar erg mee geholpen. Jij bent de beste. Vanaf vandaag sta je op mijn lijst met toffe mensen! :D Ik vier je heel hard ;-)

Blijf gezond!

Vriendelijke groeten,
Hannes

Bol schreef op 05.01.2022 om 16:08 uur

@hellraver

Hallo Hannes,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u gelukt is en dat alles nu weer vanouds werkt. Succes met het samenstellen van uw films.

Ik wens u ook alle gezondheid toe!!

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-