Reacties

RiViS schreef op 29.05.2016 om 17:47 uur

Hallo Wilfrida,

Dit is een bitmap bestandje van een DVD menu-knop, zie mijn screenshot hieronder:

Hier staan alle bestanden uit de map .../default/..  , die jij hebt genoemd in je vraag.

Je kunt even met de Windows Verkenner kijken of 1) alleen dat ene bestand bij jou ontbreekt, of 2) dat er meerdere bestanden niet zijn (vergelijk met mijn screenshot).

In geval 1) zou het een optie zijn dat ik je dat bestandje toestuur (het is maar 29 kb groot), dan zou je mij even via een privebericht je e-mail adres moeten toesturen. Als meerdere bestanden ontbreken heeft het ws zin om het programma opnieuw te installeren.

groet,

Rijk

wilfrida schreef op 29.05.2016 om 20:43 uur

Rijk, dank je wel.

Ik heb mbv de dvd de installatie gerepareerd.

Nog een vraagje: ik heb  begrepen dat per projekt 100 foto' s het beste aantal is.

Ik heb er veel meer, misschien dat ik daarom vaak problemen heb.

Moet je die 100 foto's per projekt met de hand tellen of kan dat ook handiger!?

Dank je wel!

Wilfrida

RiViS schreef op 29.05.2016 om 22:19 uur

Prima dat je het zo hebt opgelost, Wilfrida.

Die begrenzing tot 100 (ik meen dat het maximum 99 foto's is) geldt per fotoshow. Een project kan meerdere fotoshows bevatten, dus is het een kwestie van opdelen.

In de Arranger kun je kiezen tussen de Storyboard weergave en de Tijdlijn. Als je de Tijdlijn inschakelt zie je aan de bovenkant een tijdschaal in uren, minuten en seconden. Als je bij het samenstellen en constante tijd voor de foto's gebruikt, kun je die tijdschaal gebruiken om het aantal foto's te berekenen. Stel dat de tijdsduur per foto 7 seconden is, dan kun je dus vullen tot 7x99= 693 sec, ofwel 11 minuten en 33 sec (00:11:33:00) (de laatste 2 posities geven het aantal frames aan, dat is 25 frames per seconde, alleen bij heel sterk uitrekken van de tijdlijn krijg je dat te zien). Dit tellen op de tijdlijn doe je het beste in het begin, als je nog geen overgangen hebt toegepast, want dan klopt het niet meer!

groet,

Rijk

wilfrida schreef op 30.05.2016 om 10:37 uur

Gelukt! ik maakte geen onderscheid tussen projekt en show.

Ik heb nu het eerste deel afgesloten en start een nieuwe slideshow.

Hoe plak ik die later weer aan elkaar op een dvd of blijft dat apart staan?

RiViS schreef op 30.05.2016 om 10:50 uur

Dat blijven aparte slideshows op je dvd, je herkent ze ook als zodanig in het dvd menu. Het is dus wel een goed idee om de splitsingen op logische punten te maken, dus niet op precies 100 foto's, maar meer lettend op de inhoud. Het hoeft natuurlijk niet zo, volg je eigen smaak...

groet,

Rijk

wilfrida schreef op 05.06.2016 om 09:22 uur

Nogmaals bedankt Rijk!

Wilfrida

wilfrida schreef op 05.06.2016 om 09:25 uur

Nogmaals dank!