foutmelding; moet export afbreken.

JTA-vanGerven schreef op 17.12.2021 om 20:55 uur

Ik heb een concert met drie camera's opgenomen en in multicammodus gemonteerd. Uiteindelijk heb ik een definitieve versie. Steeds bij dezelfde positie/frame stopt de export. Voor een oplossing heb gekozen om beeldjes van de twee andere camera's te gebruiken; export blijft steken. Ook de onderlinge beelden verschoven naar links of rechts. De export breekt steeds af. Ook een nieuw project aangemaakt en de montage overgebracht naar het nieuwe project; heeft niet geholpen.

Kunt u mij helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Mvrgr Hans van Gerven

Reacties

mi-bo schreef op 17.12.2021 om 22:23 uur

@JTA-vanGerven

Beste Hans.

Laat ik de discussie opstarten.

Vraag,

Met welke versie van MVDL werkt U.

heeft U al eerder met multicam gewerkt.

Zijn het gelijk waardige camera's

U schrijft

"Uiteindelijk heb ik een definitieve versie"

"Steeds bij dezelfde positie/frame stopt de export."

Heeft U ook gekeken door tijdlijn uit elkaar te trekken(5 frames)om te kijken wat het probleem daar is.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 17.12.2021 om 23:44 uur

@JTA-vanGerven

Hallo Hans,

U hebt een MVP projectbestand aangemaakt. Als ik goed begrijp speelt deze goed af op de tijdlijn van Video Deluxe. Maar als u dit project gaat exporteren, dan stopt het steeds bij dezelfde positie/frame. Wat er bij u precies fout zou kunnen gaan, is hiervandaan heel moeilijk te beoordelen / bepalen. Wat u eens zou kunnen proberen is om MPEG-4 export te resetten. Zie afbeelding .

Succes, Rob 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JTA-vanGerven schreef op 18.12.2021 om 09:24 uur

Het resetten heeft jammer genoeg niets opgeleverd. Wat in de foutmelding staat is dat het probleem zich voordoet in Magix.exe

Voor mi-bo. De opnamen zijn verricht door 2 4K en 1 full HD Sony camera. Ik werk met de Video Deluxe versie 2022. Ik ga nu de tijdlijn uitrekken. Ben benieuwd of ik kan vinden.

Voor mi-bo. Ik heb de tijdlijn uitgetrokken. Wat ik zie is dat van twee camera's de beeldjes keurig tegen elkaar zitten, terwijl bij de 3e camera de beeldjes los van elkaar staan. Kan dat van invloed zijn

mi-bo schreef op 18.12.2021 om 10:02 uur

@JTA-vanGerven

Beste Hans.

Dat zou mogelijk kunnen zijn.

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden, dat U niet helemaal goed weet hoe Multicam werkt

Bekijk deze promo dan eens

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7503979/

Dit is wel een oud filmpje, maar het doen is het zelfde

hier nig een kleine promo

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7487744/

Sc6

Blijf gezond, en fijne feestdagen in vooruit zicht.

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht ivm met meer info en woord aanvulling

Bol schreef op 18.12.2021 om 10:07 uur

@JTA-vanGerven,

Hallo Hans,

....Wat in de foutmelding staat is dat het probleem zich voordoet in Magix.exe....

Kunt een afbeelding uploaden, waar ik in kan zien wat deze foutmelding is?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.12.2021 om 10:36 uur

@JTA-vanGerven

Hallo Hans,

Kunt ook nog een antwoord geven op de vraag, wanneer u uw project afspeelt op de tijdlijn van Video Deluxe krijgt u dan ook deze foutmelding of is het alleen bij het exporteren.

Hebt u VDL al eens op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten....

Wat u ook zou kunnen doen is om het Video deluxe.ini bestand te verwijderen. Als u deze verwijdert, dan worden ook de programma instellingen op de standaardwaarden teruggezet, incl. PC configuratie fouten. Bij het opstarten wordt het INI bestand automatisch weer aangemaakt.


Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2021, 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JTA-vanGerven schreef op 18.12.2021 om 11:37 uur

Het probleem doet zich alleen voor bij de export.

Laat ik eerst beginnen om de standaardwaarden terug te zetten, daarna misschien nog .ini verwijderen.

Kan ik een printscreem hieraan toevoegen?

Wederom bedankt voor uw suggesties.

 

Bol schreef op 18.12.2021 om 11:54 uur

@JTA-vanGerven

Hallo Hans,

U kunt een afbeelding uploaden door op het Pijltje op de werkbalk te klikken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.12.2021 om 12:22 uur

@JTA-vanGerven

Beste Hans.

Toch even een vraag.

U heeft met 3 camera's gefilmd 2 4K een Full Hd.

Daar 4 K en fulltime Hd niet de zelfde extensie hebben, misschien beter eerst alles naar 1920:1080 te zetten, dan is alles gelijk, ik zal aannemen dat 1 camera alles in een keer heeft opgenomen zonder te stoppen, dit zal U op spoor 3 beeld, 4 geluid moeten zetten.

Dan de beelden en geluid van de ander 2 camera's op 5 en6, en 7en 8 dan alles activeren 3 t/8 en dan pas multicam activeren.

Dan wordt automatisch geluid van de camera die op spoor 3/4 staat als hoofd gezien en alles wat op 5/8 aangepast.(en ziet U vanzelf als er geluid onderbrekingen zijn die meegenomen worden geluid zal dan van spoor 4,6,8 synchroon zijn)

Dan geluid weghalen wat onder 5/8 staat dan pas multicam gaan toepassen.

Succes met het monteren.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 18.12.2021 om 12:46 uur

@JTA-vanGerven

Beste Hans.

Nog een reactie op een antwoord "Video deluxe.ini bestand te verwijderen"

Waarom????

Gezien U schrijft terwijl "bij de 3e camera de beeldjes los van elkaar staan"

Deze reactie begrijp ik niet misschien U wel.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.12.2021 om 15:30 uur

@JTA-vanGerven

Hallo Hans,

Dat er beeldjes los van elkaar staan, hebt geen enkele invloed op het exporteren van uw MVP projectbestand. Zelf doe ik soms bewust zwarte gaten in mijn films. Bij het exporteren krijg ik dan wel deze vraag. Zie afbeelding

Het is dan aan de gebruiker om deze gaten dichten of te negeren.

Met vriendelijk groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2021, 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-