foutmelding geheugentoewijzing mislukt bij bewerken van project

hildebreydels schreef op 26.01.2013 om 22:38 uur

Ik heb vdluxe15 op nieuwe laptop geinstalleerd en tijdens het bewerken krijg ik voortdurend de melding "verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar of is er een interne fout opgetreden". laptop=windows 7- intel7-8GB RAM en 2GB videogeheugen. Ik heb internet en antivirus al uitgeschakeld maar 't probleem blijt. Het project bestaat hoofdzakelijk uit foto's en kleine filmfragmenten. Samen +- 35 minuten. Ook tijdens het branden krijg ik die melding. Wat doe ik fout? Had dat probleem nooit op oude laptop van 600MB

Reacties

RiViS schreef op 28.01.2013 om 00:03 uur

Magix support zegt over deze fout het volgende: https://support2.magix.com/customer/nl/node/274

groet

Rijk

hildebreydels schreef op 28.01.2013 om 14:07 uur

Hallo Rijk

Bedankt voor het snelle antwoord. Mijn probleem is dat ook tijdens het branden deze foutmelding wordt gegeven. Ik was er eindelijk in geslaagd na tientallen keren opslaan tijdens het werken en evenveel keer het programma opnieuw op te starten om het filmpje af te ronden. Ik vermoed dat 35 min niet echt een zwaar bestand is voor Vdl.

Waarom krijg ik die melding met toch een voldoende zware laptop?

RiViS schreef op 29.01.2013 om 18:41 uur

35 min is tochal een vrij lange film. Tijdens het brandproces wordt die film berekend (gerenderd) en tijdens die fase wordt er vrij veel geheugen van de PC gebruikt. Je moet maar eens Windows Taakbeheer starten tijdens die bewerking. Op het tabblad Prestaties zie je dan onder Fysiek geheugen hoeveel er Vrij is (onderste getal) en dat zie je tijdens de bewerking steeds afnemen. Op een gegeven moment is er geen vrij geheugen meer en krijg je waarschijnlijk die foutmelding. Een en ander is afhankelijk van je systeem (hoe veel geheugen is beschikbaar) en van de processen die al gerund hebben. Het zou daarom verstandig zijn om vlak voor het brandproces je programma even opnieuw op te starten, dan heb je weer maximaal geheugen. Misschien is het ook wel goed om je PC opnieuw op te starten, dat zou je even moeten bekijken in Taakbeheer wat er gebeurt.

Hoe dan ook, als je dan nog steeds die foutmelding krijgt is het een oplossing om je project te splitsen, zoals Magix voorstelt.

groet,

Rijk