foutmelding empty <h1>-Element in the HTML source

CJK schreef op 18.01.2019 om 15:05 uur

Ik krijg de volgende seo foutmelding:

 There is no or just an empty <h1>-Element in the HTML source. The result of this is a missing H1-Heading on the sites.

volgens de hulpsite, 

https://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-website-maker/optimalisering-zoekmachine-seo.2177.html
moet ik  op deze plek wat invullen:

In de MAGIX Web Designer voert u de metatags via "Bestand /Website publiceren / Website" in. 

maar daar kan ik niet komen. waarschijnlijk info oude versie?

 

kunt u mij vertellen hoe ik deze tags kan invoeren. (het
gaat hier dus niet om de header / kopteksten)

ik gebruik Mwd premium laatste versie. met boek 2e druk

alvast bedankt,

CJK

Reacties

BeRo schreef op 18.01.2019 om 17:12 uur

Hi, Klaas.

[...] Ik krijg de volgende seo foutmelding: There is no or just an empty <h1>-Element in the HTML source. The result of this is a missing H1-Heading on the sites. [...]

Vandaag om 13:39 uur had ik jouw vraag al beantwoord via PN.
Hier is een kopie:
-------------------------------

De webdesigner stelt de header-tags in met de definitie van de tekststijl.

[...] hier over kan ik niets vinden in het boek [...]

Je vindt dit in de handleiding als je op zoek bent naar "Werken met tekst".

Als je het formaat "Heading 1" aan een tekst toewijst, wordt automatisch een H1-tag aangemaakt.

In het geëxporteerde HTML bestand ziet het er zo uit:

--------------------------------

[...] kunt u mij vertellen hoe ik deze tags kan invoeren. (het gaat hier dus niet om de header / kopteksten) [...]

Hoe je metatags maakt in HTML Head/Body wordt uitgelegd in de handleiding.

 

In de volgende screenshot kan je zien hoe dit in de WD editor is gedaan.

Nog vragen? 😇

Laatst gewijzigd door BeRo op 18.01.2019, 17:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

CJK schreef op 18.01.2019 om 17:19 uur

sorry did zegt mij niets. ik heb wd aangeschaft om dat dit wyswyg zou zijn en ik geen verstand van html etc. heb. als ik een text kop activeer en dan een H! bij klik veranderd alles, text groote, kleur etc.

BeRo schreef op 18.01.2019 om 17:37 uur

[...] ik heb wd aangeschaft om dat dit wyswyg zou zijn en ik geen verstand van html etc. heb.[...]

De Web Designer kan heel goed werken zonder programmacode aan te maken.

Alle programma-eigenschappen kan je gebruiken zonder één regel code in te voeren.
Maar als je HTML-tags handmatig wilt aanmaken (en dat was je vraag), dan moet je te werk gaan zoals hierboven beschreven. 😍

[...] als ik een text kop activeer en dan een H! bij klik veranderd alles, text groote, kleur etc. [...]

De "Text Styles" tool is een zeer krachtig hulpmiddel dat veel typewerk kan verminderen als het correct wordt gebruikt.
Hoe de instellingen worden gemaakt en hoe ze werken wordt in detail beschreven in de handleiding.
Je hebt je al gerealiseerd dat er niet alleen een metatag mee gemaakt kan worden. 😋

Als je de Web Designer goed wilt leren kennen, kun je niet om een paar uur "leren werken" heen.
De intensieve bestudering van de handleiding is verplicht! 🤓

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓