Foutmelding bij film opslaan 824-1

jolandahaak schreef op 03.01.2016 om 15:58 uur

Goedemiddag, ik werk met Magix video deluxe 2015 Premium. Bij het opslaan van de film krijg ik een kader in mijn bij scherm met : foutmelding 824 -1 nadat ik de film toch afgesloten heb en opnieuw opstart blijkt mijn geluidspoor bij veel filmfragmenten totaal verdwenen te zijn. Als ik dan wederom een willekeurig fragment met geluid nogmaals wil monteren komt dezelfde fout melding. Hopelijk weten jullie een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jolanda

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2016 om 16:49 uur

​Hallo Jolanda,

Ik heb deze foutmelding nog nooit gezien. Zoals ik het vanaf hier kan beoordelen zou dit met de geluidsfragmenten te maken kunnen hebben.

Ik heb de volgende vragen:

1. zijn de toegevoegde geluidsfragmenten verwijderd?

2. of is dit het geluid dat is opgenomen tijdens het filmen?

3. De geluidsfragmenten die u heeft toegevoegd, komen deze van een externe Data drager bv. een CD.

Groet,

Rob

 

jolandahaak schreef op 03.01.2016 om 17:16 uur

Goedemiddag Rob, het is het geluid wat met het filmen opgenomen is. Het staat gewoon op het tweede spoor. Het gaat al weken goed, en nu ineens deze melding en het geluidspoor is zo goed als leeg. Kan dit soms te maken hebben als je schijf zo goed als vol is?  

Met vriendelijke groet,

 

Jolanda

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2016 om 18:11 uur

Hallo Jolanda,

Als je schijf vol raakt, zou je de melding moeten krijgen dat er onvoldoende ruimte aanwezig is. Wat je zou kunnen proberen is om de programma instellingen te resetten. Dit doe je door te gaan naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarde.

Succes,

Rob

jolandahaak schreef op 08.01.2016 om 15:46 uur

Goedemiddag Rob, van de week heeft iemand ruimte op mijn schijf gemaakt in de hoop dat mij geluid weer terug zou komen. Helaas!  Zelfs als ik een back up film importeer is ook daar het geluid helemaal van weg.

Aan het begin van elk spoor staan letters en tekens S M slotje enz op spoor 1 waar mijn filmfragmenten staan staat dit er gewoon voor, echter op spoor 2 waar mijn geluid stond, staat niets meer! Vakje is leeg.Ook sporen 5-8-11-14-17-20- en 23 zijn leeg. Enig idee hoe ik dit terug kan krijgen? Wellicht heeft dit ermee te maken. Ik heb zoals jij schreef alle fabrieksinstellingen al terug gezet.

Hopelijk komen we met deze informatie iets verder.

Met vriendelijke groet,

Jolanda

Voormalige gebruiker schreef op 08.01.2016 om 16:20 uur

Hallo Jollanda,

Het klopt, als er op een van de sporen niets staat, wordt er in de linkerkant geen S M slotje weergegeven. Ik heb een vraag:  Als je op spoor 1 een filmfragment hebt neergezet, staat dan op spoor 2 het geluidsfragment van het filmfragment  of zet je daar een eigen geluidsfragment neer, die steeds verdwijnen op spoor 2?

Laat het mij weten.

Groet,

Rob

 

jolandahaak schreef op 08.01.2016 om 16:26 uur

Goedemiddag Rob,

Op spoor 1 staat mijn film met video fragmenten en op spoor 2 stond dan direct het geluid van dat fragment.

Het vreemde is dat ook bij back up films van oktober bijvoorbeeld ook het geluidspoor leeg is terwijl dat er wel gestaan heeft.

 

Groetjes Jolanda

Voormalige gebruiker schreef op 08.01.2016 om 16:49 uur

Hallo Jolanda,

De fabrieksinstelling heb je al gedaan, door te gaan naar Bestand / instellingen / programma-instellingen...

Wat je zou kunnenproberen is om het "Videodeluxe.ini" te verwijderen. Hier worden ook de persoonlijke instellingen die aangebracht zijn bewaard. 

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\(verborgenmap)AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe21_premium.

Verwijder "Videodeluxe.ini", deze wordt bij het opstarten van VDL 2015 weer automatisch aangemaakt. (Alle gegevens worden dan weer op de standaardwaarde gezet, inclusief de bewuste als onbewuste wijzingen van de gebruiker.

Succes,

Rob

 

jolandahaak schreef op 08.01.2016 om 17:01 uur

Goedemiddag Rob,

Net even een pogin gedaan, kom helaas niet verder als C:\gebruikers\naam gebruiker\AppData\logal? niet bij roaming. Ik sluit nu even de computer en ga morgen weer verder.

Alvast heel veel bedankt voor je genomen moeite!! Waardeer ik zeer!!

Fijne avond.

Groeten Jolanda

Voormalige gebruiker schreef op 09.01.2016 om 12:25 uur

​Hallo Jolanda,

Wanneer je de map Roaming niet ziet, dan heb je een zowel en Magix als een Windows probleem. Waarschijnlijk heb je deze map handmatig verwijderd?

 

 

Groet,

Rob

jolandahaak schreef op 09.01.2016 om 13:39 uur

Goedemiddag Rob,

Ik heb roaming gevonden maar in een iets andere volgorde

C/windows/gebruikers/defaul migrate/appdata/roaming/microsoft/startmenu en dan is het scherm leeg

Ik kan ook naar c/windows/programfiles/magix/video deluxe premium/user maar ook daar is het scherm verder leeg. Ben een beetje bang dat omdat mijn D schijf vol was het systeem mijn project heeft gecrashed of is dat niet mogelijk? Het is zo vreemd dat bij eerder opgeslagen films (back ups) ook dit geluid spoor verdwenen is terwijl dat dat van twee maanden geleden is.

Alvast weer bedankt voor je hulp!

Groet Jolanda

 

Voormalige gebruiker schreef op 09.01.2016 om 14:39 uur

​Hallo Jolanda,

Je moet toch echt naar de map C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe21_premium

Gebruikersnaam is in mijn geval: rdvro

Succes,

Rob

 

jolandahaak schreef op 16.01.2016 om 17:46 uur

Goedemiddag Rob, sorry, even met andere dingen bezig geweest laatste dagen. Helaas kan ik dat pad niet vinden. Ik heb zelfs magix verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Mag ook niet baten. Ik kreeg namelijk een melding dat er een foutcode nr 6 was in de music editor. 

Heeft echter niet geholpen.

Bedankt voor al je hulp! Ik ga de film maar helemaal overnieuw maken.

Groet jolanda

Voormalige gebruiker schreef op 16.01.2016 om 20:03 uur

Hallo Jolande,

zie: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/wat-kan-ik-doen-als-er-bij-het-opstarten-van-een-programma-foutcode-6-verschijnt (hier moet je inloggen)

Succes.

Rob

jolandahaak schreef op 07.02.2016 om 13:32 uur

Beste Rob, tijdje geleden maar wil je laten weten dat ik mijn geluidspoor weer terug heb!! Ik ben met de rechtermuisknop op een filmfragment gaan staan en dan kies je : audiofuncties : originele geluid terug zetten! Dit moet dus bij elk fragment maar het werkt perfect!!

Blijft wel een vraag over hoe het heeft kunnen gebeuren dat het totale geluidspoor incl. van de backup films verdwenen is. Hopelijk krijg ik niet weer een foutmelding en blijft het geluidspoor gewoon staan.

Bedankt voor al je hulp en reacties op mijn berichten!

Met vriendelijke groet,

Jolanda