Ik kocht voor Video Deluxe Plus een upgrade naar Video Deluxe Premium. In plaats van te upgraden, wordt een nieuwe installatie gedaan en blijft de oude gewoon staan. Tijdens de installatie krijg ik de vraag of er extra's moeten worden geinstalleerd. ik klik "ja". Heel de boel loopt echter in het honderd, en dit omdat Magix op de achtergrond ongevraagd MusicMaker aan het installeren is. Na de install van MM, ga ik terug naar VDPremium, en zie dat de installatie van de extra's toch gelukt is. Echter bij iedere nieuwe opstart van VDPremium krijg ik het scherm "Installmanager" te zien, die vraagt om de (reeds geinstalleerde) extra's te installeren. Duw je ja, dan zegt hij die heb je al. Duw je neen kom je terug bij de installmanager.
Ik merk ook op dat alle versies gewoon op de computer blijven staan. Hoewel steeds een upgrade, heb ik nu al Video Deluxe 2016 staan, Video Deluxe Plus 2020 én Video Deluxe Premium 2021 staan. Ik kan toch niet eerst de oude de oude versie verwijderen om daarna up te graden naar een nieuwe versie. Waarom overschrijft de nieuwe installatie de oude niet?
Ook de installatie van de "gratis" software is problematisch. vb. NewBlue Filters 5 ultimate staat na installatie als "extra effecten" onder het kopje "Effecten", maar daar staat steeds de FX bol met "Downloaden". Je moet steeds opnieuw de plug-in downloaden, installeren, serienummer ingeven en zie dan nog niet hoe ik hem kan gebruiken.
Nergens in heel het programma, noch op de site kan ik iemand om hulp vragen of hulp krijgen.