fouten bij installatie

Ronny-Verlee schreef op 20.05.2021 om 10:15 uur

Ik kocht voor Video Deluxe Plus een upgrade naar Video Deluxe Premium. In plaats van te upgraden, wordt een nieuwe installatie gedaan en blijft de oude gewoon staan. Tijdens de installatie krijg ik de vraag of er extra's moeten worden geinstalleerd. ik klik "ja". Heel de boel loopt echter in het honderd, en dit omdat Magix op de achtergrond ongevraagd MusicMaker aan het installeren is. Na de install van MM, ga ik terug naar VDPremium, en zie dat de installatie van de extra's toch gelukt is. Echter bij iedere nieuwe opstart van VDPremium krijg ik het scherm "Installmanager" te zien, die vraagt om de (reeds geinstalleerde) extra's te installeren. Duw je ja, dan zegt hij die heb je al. Duw je neen kom je terug bij de installmanager.

Ik merk ook op dat alle versies gewoon op de computer blijven staan. Hoewel steeds een upgrade, heb ik nu al Video Deluxe 2016 staan, Video Deluxe Plus 2020 én Video Deluxe Premium 2021 staan. Ik kan toch niet eerst de oude de oude versie verwijderen om daarna up te graden naar een nieuwe versie. Waarom overschrijft de nieuwe installatie de oude niet?

Ook de installatie van de "gratis" software is problematisch. vb. NewBlue Filters 5 ultimate staat na installatie als "extra effecten" onder het kopje "Effecten", maar daar staat steeds de FX bol met "Downloaden". Je moet steeds opnieuw de plug-in downloaden, installeren, serienummer ingeven en zie dan nog niet hoe ik hem kan gebruiken.

Nergens in heel het programma, noch op de site kan ik iemand om hulp vragen of hulp krijgen.

Reacties

mi-bo schreef op 20.05.2021 om 10:35 uur

@Ronny-Verlee

Beste Ronny,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

punt 1 : vermoedelijk heeft U een nieuwe P3 nummer gekregen.

punt 2: kijk naar deze geschreven mededeling "installmanager "probleem

https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

punt 3 : Na installeren van New Blue Filters ,scroll bij effecten wat naar beneden en daar staat het programma met de mogelijkheden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Ronny-Verlee schreef op 20.05.2021 om 11:12 uur

Top! Het werkt👍

Hartelijk dank Michael.

Ronny-Verlee schreef op 20.05.2021 om 11:22 uur

Misschien nog één vraagje. Is ProDAD Hide 1.5 een apart programma of is dat ook te integreren in Video Deluxe Premium 2021? Zo ja, waar kan ik het vinden in Video Deluxe Premium?

 

mvg

 

 

Ronny-Verlee schreef op 20.05.2021 om 11:31 uur

En nog ééntje dan. Moet ik na terugkeer naar "standaardinstallatie", dan terug naar "Extra Inhoud Installeren" of staat alles er dan reeds in. Als ik klik op "extra inhoud install", kom ik terug op "Installmanager" - dat wat ik niet meer wou zien! 😏

Bol schreef op 20.05.2021 om 11:39 uur

@Ronny-Verlee

Hallo Ronny,

Voor zover ik het weet, wordt ProDaD Hide 1,5 als een standalone programma geleverd en niet als een plugin.

Als u de procedure uitvoert zoals beschreven staat dan zal bij het opnieuw opstarten van VDL 2021 het installatiemenu niet meer verschijnen. Zie nogmaals: https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

U hoeft niet meer terug te gaan naar "Extra Inhoud installeren", want alles is al geinstalleerd.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.05.2021, 11:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ronny-Verlee schreef op 20.05.2021 om 16:22 uur

Bedankt Michael en Rob!
Jullie hebben mij echt geholpen.

Mvg

👍👍👍

Bol schreef op 20.05.2021 om 17:08 uur

@Ronny-Verlee

Hallo Ronny,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw filmprojecten en met het gebruik van ProDaD Hide 1.5.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-