Foutcode 6 in foto's op cd&dvd dlx 2013

JohanL schreef op 27.11.2012 om 06:57 uur

Goedemorgend,

Dit weekend heb ik een nieuwe SSD aangeschaft en Windows 7 Home 64bit volledig opnieuw geïnstalleerd.
Telkens ik Foto's op CD&DVD 2013 DLX installeer krijg ik na installatie altijd Foutcode -6 met mogelijk een fout in de installatiemap. Ik heb op jullie forum gekeken en het programmaatje MXCleaner gedownload en gestart zoals uitgelegd op de posts. Dit heeft echter geen resultaat: de foutcode blijft na elke installatie komen.
Daarna heb ik dan Foto's op CD&DVD MX dan maar geïnstalleerd en deze werkte wonder boven wonder wel. Dan nog eens geprobeerd om versie 2013 er terug op te zetten, maar zonder resultaat (zelfs niet met MXCleaner ....)

Voor de herinstallatie van Windows op de SSD werkte het programma wel (op de gewone harde schijf dus ...)

Hebben jullie hier een oplossing voor ???

Bedankt alvast

johan

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2012 om 10:42 uur

Hallo Johan,

1. Deinstalleer het programma CD&DVD 2013 DLX.

2. Voer dan het bestand mxclean.exe.exe uit. .

3. Koppel de pc van te voren los met het internet en schakel tijdelijk alle lopende programma's uit, inclusief virusscanner , dit omdat deze programma's de installatie kunnen beinvloeden.

4. Installeer het programma  CD&DVD opnieuw

5. Daarna ga je in de hulpmenu het programma online actualiseren.

LET OP!! zet je virusscanprogramma weer aan voor je het internet op gaat.

Succes

Rob

JohanL schreef op 04.12.2012 om 21:01 uur

Rob,

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb dus al het onderstaande gedaan en heb nog steeds hetzelfde probleem met CD&DVD2013DLX --> Foutcode -6 na installatie.

Als ik dan onder identiek dezelfde omstandigheden versie 2013 verwijder en gewoon  versie MX terug instaleer, werkt deze wel perfect .. is he misschien mogelijk dat er een foutje in versie 2013 zit ???

M vr gr

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2012 om 21:54 uur

Rob,

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb dus al het onderstaande gedaan en heb nog steeds hetzelfde probleem met CD&DVD2013DLX --> Foutcode -6 na installatie.

Als ik dan onder identiek dezelfde omstandigheden versie 2013 verwijder en gewoon  versie MX terug instaleer, werkt deze wel perfect .. is he misschien mogelijk dat er een foutje in versie 2013 zit ???

M vr gr

Johan

Hallo Johan,

Als je versie MX als eerste heeft ingestalleerd, zou je daarna eens de versie 2013 kunnen installeren zodat je beide versie op de harde schijf heb staan. Als je geen foutcode -6 krijgt, zou je daarna versie MX kunnen verwijderen. Ik weet niet of dit de oplossing is maar het is te proberen.

gr.

Rob

JohanL schreef op 05.12.2012 om 08:57 uur

Rob,

Heb ik zojuist nog eens geprobeerd, maar geen effect:

Versie 2013 installeert volledig, maar geeft daarna steeds die */*--* foutcode 6

Versie MX blijft gewoon werken ...

Het rar vind ik dat versie 2013 op mijn vorige harde schijf wel probleemloos gewerkt heeft, maar nu bij de herinstallatie op de nieuwe ssd deze problemen geeft.  Kan het geen rare kronkel in een beveiliging van Magix zijn die blokeert op de nieuwe hardware ??? (is maar een gok ....)

Toch bedankt

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 05.12.2012 om 10:13 uur

Rob,

Heb ik zojuist nog eens geprobeerd, maar geen effect:

Versie 2013 installeert volledig, maar geeft daarna steeds die */*--* foutcode 6

Versie MX blijft gewoon werken ...

Het rar vind ik dat versie 2013 op mijn vorige harde schijf wel probleemloos gewerkt heeft, maar nu bij de herinstallatie op de nieuwe ssd deze problemen geeft.  Kan het geen rare kronkel in een beveiliging van Magix zijn die blokeert op de nieuwe hardware ??? (is maar een gok ....)

Toch bedankt

Johan

Hallo Johan,

Kan het zijn dat je computer vervuild is!

Download CCleaner van het internet en voer eens een schoonmaakactie uit.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Succes,

Rob

JohanL schreef op 05.12.2012 om 11:03 uur

Rob,

Ik heb CCleaner op mijn systeem staan en deze wordt minstens wekelijks gebruikt.  Verder gaat het om een verse installatie op een nieuwe SSD, dus zo vervuild zal het systeem niet zijn :-)

Toch Bedankt

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 05.12.2012 om 12:40 uur

Hallo Johan,

Misschien is dit de oplossing. Om dit bestand te downloaden moet je op deze Magix site ingelogd zijn.

https://support2.magix.com/customer/nl/node/58489

Succes

Rob

JohanL schreef op 06.12.2012 om 08:05 uur

Rob,

Dit is het programmaatje MXClean, de eerste raad die magix geeft.

Spijtig genoeg helpt het niet

Johan

Voormalige gebruiker schreef op 06.12.2012 om 10:40 uur

Rob,

Dit is het programmaatje MXClean, de eerste raad die magix geeft.

Spijtig genoeg helpt het niet

Johan

Sorry, Johan dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Je zou dit probleem eens kunnen voorleggen aan Magix Support.

Succces,

Rob

JohanL schreef op 10.12.2012 om 16:27 uur

Daar ben ik al mee bezig  :-)

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties en de moeite :-)