Foutcode: -6 bij opstarten Musiceditor

Humbold-Bergehassus schreef op 29.01.2021 om 09:56 uur

Alles gedaan wat maar mogelijk is, tot een volledig nieuwe installatie van W10 pro + Video X Pro toe.Werkt nog niet!
Ligt mogelijk aan de NVidia GTX 1060 video adapter. Op ander PC met W10 Pro versie 20H2 werkt het goed.

Wie heeft een oplossing? Magix niet dus!

Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2021 om 11:51 uur

@Humbold-Bergehassus

Beste Humbold,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

wat betreft fout code -6

kwam ik dit op het Duitse Forum tegen,.

foutcode -6

https://www.magix.info/de/support/artikel/wie-kann-man-den-fehlercode-6-vermeiden--6/

https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-foutcode-6-cleaner

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Humbold-Bergehassus schreef op 29.01.2021 om 14:10 uur

Hoi Michael, bedankt voor je snelle reactie.

Ben al twee weken kwijt met dit probleem.
Beide links werken NIET!! Zie resultaat 1e link:
Was auch immer du gesucht hast.
Hier ist es garantiert nicht.
(404 - Seite nicht gefunden.)

Bij de 2e link zie ik niet hoe de fix te downloaden is?

Bedankt alvast voor je hulp.

mi-bo schreef op 29.01.2021 om 15:49 uur

@Humbold-Bergehassus

Beste Humbold,

Dank voor Uw Feedback

Ja de linken zijn van 22.10.2019 het is beste mogelijk dat het door MAGIX wordt verwijderd,

ja de fix is ook een verhaal apert, werkte wel, daarna weer niet, en nu is het

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

aar misschien is dit ook iets

https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-fout-in-de-magix-database--67/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.01.2021 om 15:55 uur

@Humbold-Bergehassus

Hallo Humbold,

...Foutcode: -6 bij opstarten Musiceditor....

Beide internetlinks, die @mi-bo u hebt gegeven zijn verouderd. Het bestandje foutcode -6 is niet meer te downloaden bij Magix Support.

Volgens mij kunt uw bv MP3 bestanden niet meer externe opstarten en bewerken in Music editor 3. Klopt dit? In welk Video Pro X versie hebt u dit?

Toen ik nog werkte met VDL MX uit 2012, kwam deze foutmelding veelvuldig voor. Dit staat in de handleiding van Video Deluxe MX

Advies:

Deinstalleer Magix Pro X eens grondig ,zoals Magix hier beschrijft: https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnieuw-installeren-van-video-pro-x--453/ en installeer dan het programma geheel opnieuw.

Succes, Rob

Aanvulling op: 29-01-2021 om 19:05uur

Ik heb toch nog maar eens even de internetlink ingetypt, die in de handleiding van VDL MX staat beschreven. Tot mijn grote verbazing kon ik het bestandje mxclean.exe.exe toch nog downloaden vanaf de server bij Magix, die de foutcode -6 zou moeten kunnen oplossen.

http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2021, 19:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Humbold-Bergehassus schreef op 30.01.2021 om 13:24 uur

Allen bedankt voor de hulp en tips.

Even voor jullie informatie, ik heb tot 2020 als ICT beheerder gewerkt (ik ben nu 71), daarbij uiteraard ondersteuning gegeven aan de gebruikers voor alle Windows OS'n en Applicaies. Ergo, ik weet aardig wat af van Microsoft problemen. Als ik een applicatie (zoals Magix) opnieuw installeer (meer dan 6x nu) dan haal ik ALLES wat MAGIX heet weg uit de mappen én de registry. Heb ik geen tooltje voor nodig. Trouwens niet arrogant bedoeld hoor! In dit geval denk ik, dat er iets mis is met de registratie van de onderdelen betreffende de geluidskaart. Gisteren de Trial versie geïnstalleerd, werkt goed!!! De MusicEditor map gekopieerd en later naar de betaalde versie teruggeplaatst, helpt NIET! Maar... vandaag ga ik de laatste versie van MAGIX Video Pro X12 v18.0.1.89 installeren. Benieuwd wat deze doet. Voor de duidelijkheid, App werkt wél ok op mijn PC met een VIA geluids-chip in combinatie met de RADEON R570 video adapter.

Bol schreef op 30.01.2021 om 14:38 uur

@Humbold-Bergehassus

Hallo Humbold,

Dit is het forum voor en door Magix gebruikers, wat geheel losstaat van Magix Support.

Wij als moderators c.q. forumleden kunnen aan een topic niet zien wat voor computer- programmakennis iemand bezit. Vandaar, dat ik als moderator / forumlid mijn antwoorden zo formuleer, dat iedereen er zijn voordeel mee kan doen.

Ga eens naar de map MusicEditor en kunt u dan net als ik MusicEditor opstarten.

Als dat zo is, dan is dit programma goed geïnstalleerd en dan moet u elders zoeken. Geluidskaart of Windows 10 zelf.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Humbold-Bergehassus schreef op 30.01.2021 om 16:44 uur

Hoi Rob, bedankt voor je snelle respons. Ik heb de informatie alleen verstrekt, om te voorkomen dat ik aanwijzingen krijg die ik gewoonte getrouw al had uitgevoerd. Dit om te voorkomen, dat behulpzame leden moeite doen die niet nodig is. Ik leer nog dagelijks bij en sta altijd open voor suggesties. Al lang geleden geleerd, dat een junior mij iets leert van de Microsoft applicaties en OS'n, waar ik geen idee van had dat dat bestond! Dus, kom maar op met jullie voorstellen!

Uiteraard heb ik MusicEditor 3 vanuit die map trachtten op te starten. Dat is eenvoudiger dan eerst Video Pro 12 op te starten, een geluidsfragment in te laden en dan de ME opstarten. Dat gaat prima op mijn andere PC's, maar NIET juist op mijn 'werk' PC. Dat is een nieuwe snelle i7 met een 6Gb NVIDIA GTX1060 en een Realtek audio chip. Op mijn werk PC staan alleen legale applicaties en een -denk ik- 'zware' anti virus scanner. Dat is namelijk ESET Endpoint Antivirus. Op mijn andere computers heb ik Norton draaien. Mogelijk, dat het daaraan ligt. Al uitgeschakeld, macht kein flaus aus! Ik heb vanmiddag 'MAGIX Video Pro X12 v18.0.1.89 (x64)' geïnstalleerd, geen resultaat! De Trial versie waar ik nog 30 dagen testtijd over had, werkt niet meer! Trial periodetijd 0! Deze werkte dus wél goed! De (werkende) ME map daarvan gekopieerd naar de huidige map, geen resultaat!

Ik gebruik normaal Adobe Premiere Pro met Audition. Maar de Magix MusicEditor 3 is lekker eenvoudig.

Goed, bedankt voor jullie hulp! Ik hoop toch ooit tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

Humbold