Fout tijdens exporteren met een externe videocodec

Marc-vanTurnhout schreef op 26.09.2021 om 18:10 uur

Hallo,

Bij het exporteren van een fotoshow naar FullHD krijg ik de melding 'Er is een fout opgetreden tijden het exporteren met een externe videocodec'.

Tip. Werk de grafische stuurprogramma's van uw intel-processor bij of schakel hardwarematisge encoding uit.

 

De stuurprogramma's zijn up to date en ik kan de hardwarematige encoding instelling niet vinden op de plaats waar ze het op internet over hebben.
Al ik exporteer naar 720 of 4K werkt het wel gewoon.

Ik gebruik Magix Photostory Deluxe versie 21.0.1.76(UDP3)

Mijn computer : Intel Core i&-4770CPU 3.40GHz / 16GB / NVIDEA GeForce GT640 / Intel HD Graphics 4600

Wie weet raad?

Reacties

Bol schreef op 26.09.2021 om 19:31 uur

@Marc-vanTurnhout

Hallo Marc,

Ik heb u probleem kunnen reproduceren. Dit is een BUG in Photostory versie 21.0.1.76. Voor zover ik op dit moment kan beoordelen, kan Photostory niet goed overweg met filmfragmenten op de tijdlijn van Photostory en NVIDIA videokaarten.

U zou uw probleem kunnen oplossen door te gaan naar de Programma-instellingen / Apparaatopties en dan videomodus op CPU, Intel Graphics of Microsoft WARP device te zetten.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2021, 19:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Marc-vanTurnhout schreef op 27.09.2021 om 14:37 uur

Beste Rob,

Dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Heel hartelijk dank.

 

Met vriendelijke en dankbare groet,

 

Marc van Turnhout

Bol schreef op 27.09.2021 om 15:16 uur

@Marc-vanTurnhout

Hallo Marc,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Voor zover ik het heb vernomen, is deze bug reeds bekend bij Magix Duitsland. Zelf kijk ik ook hals reikend uit naar de eerst volgende update / patch. We kunnen op dit moment niets anders doen, dan rustig afwachten.

Met vriendelijke groet, Rob

PS. als moderator heb ik uw topic de naam "Bas" veranderd in mijn naam "Rob"

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Marc-vanTurnhout schreef op 27.09.2021 om 15:59 uur

Beste Rob,

 

Wat is de consequentie van deze oplossing? Heb je op deze manier een mindere kwaliteit? Ik krijg in ieder geval een veel groter bestand als ik via FullHD exporteer. Bijna 2Gb tegenover 400Mb in 720. Dus deze workaround werkt in ieder geval wel.

Bol schreef op 27.09.2021 om 19:45 uur

@Marc-vanTurnhout

Hallo Marc,

....Wat is de consequentie van deze oplossing? Heb je op deze manier een mindere kwaliteit?... 

Als op het tabblad Apparaatopties de videomodus wordt ingestelt op bv. CPU, dan worden de slideshows beslist niet minder van kwaliteit. Wel kan het exporteren langer gaan duren.

....Ik krijg in ieder geval een veel groter bestand als ik via FullHD exporteer. Bijna 2Gb tegenover 400Mb in 720....

Het klopt, dat een slideshow geëxporteerd als FullHD (HD 1920x1080 25p) groter is dan een 720 (HD 1280x720 25p). De verklaring hiervoor is heel eenvoudig. Een FullHD bevat meer pixels dan een 720 (HD 1280x720 25p).

Mocht het voor u nog niet duidelijk zijn, laat het mij dan weten

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. taalcorrecties

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-