Fout in module "Qt5GuiMx64Qt57.dll"

Salman-Ezzammoury schreef op 25.01.2021 om 15:03 uur

Bij elke bewerking moet het programma worden afgesloten wegens een fout ,er verschijnt echter geen foutcode alleen een schermpje waar kan worden afgesloten.
Enig idee hoe ik dot kan verhelpen want op deze manier kan ik echt niet werken.
Als ik weer start krijg ik te zien deze melding: fout in module "Qt5GuiMx64Qt57.dll"

Ik gebruik pc met windows 10

Reacties

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 15:13 uur

@Salman-Ezzammoury

Beste,

via de link , mist U dit lees eens goed, wat U het beste kunt doen

https://www.dllme.com/dll/files/qt5guimx64qt57_dll.html

Blijf gezond.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.01.2021 om 15:19 uur

@Salman-Ezzammoury

Hallo Salman,

Probeer uw foutmelding "Qt5GuiMx64Qt57.dll" niet handmatig op te lossen. Door het bestand handmatig te installeren kunt u nog wel eens verder in de problemen geraken. Het beste is om Video deluxe opnieuw te installeren.

Doe dit, zoals als Magix aangeeft in: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.01.2021, 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.pieters1 schreef op 06.02.2021 om 22:51 uur

Hoi, Ik had ook elke keer dat, als ik video deluxe premium 2019 had opgestart, (en een bestaand project wilde bewerken) hij vastliep als ik iets met <effecten> wilde doen. Elke keer iets met: "Qt5GuiMx64Qt57.dll" error. Nu heb ik dat bestand (Qt5GuiMx64Qt57.dll) vanuit c:\Program Files\Magix\Video deluxe Premium\2019 gekopieerd naar c:\windows\system32 .................en het lijkt te werken. Groet Joph

mi-bo schreef op 06.02.2021 om 22:57 uur

@j.pieters1

Beste J.Pieters.

Dit is een positief bericht ,en de oplossing U dit op het Forum heeft gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.02.2021 om 00:24 uur

@j.pieters1

Hallo Joph,

....Elke keer iets met: "Qt5GuiMx64Qt57.dll" error. Nu heb ik dat bestand (Qt5GuiMx64Qt57.dll) vanuit c:\Program Files\Magix\Video deluxe Premium\2019 gekopieerd naar c:\windows\system32 ........en het lijkt te werken..... 

U hebt het DLL-bestand Qt5GuiMx64Qt57.dll gekopieerd naar c:\windows\system32 ..... of dit ook de juiste beslissing c.q. oplossing is voor uw probleem, dat laat ik hier even in het midden. Ik geloof u direct, als u zegt dat het werkt, maar in c:\windows\system32 ....  staat bij mij geen bestand met de naam Qt5GuiMx64Qt57.dll. Ik heb hiervoor een zoekopdracht gegeven om mijn hele c:\ schijf te doorzoeken naar dit bestand. In onderstaande afbeelding zie u wat er op mijn c:\ schijf staat. Maar het bestand Qt5GuiMx64Qt57.dll werd niet gevonden in de map c:\windows\system32...

Daarom blijf mijn advies, als u weer dit probleem krijgt, Video deluxe te deinstalleren en opnieuw te installeren zoals Magix beschrijft. Zie deze link

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2021, 00:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.pieters1 schreef op 07.02.2021 om 09:31 uur
Hai Rob. Je schreef: <<In onderstaande afbeelding zie u wat er op mijn c:\ schijf staat. Maar het bestand Qt5GuiMx64Qt57.dll werd niet gevonden in de map c:\windows\system32...>>

 

Mijn reactie,

Bij mij stond het betreffende bestand ook niet in de windows/system32 map. Ik heb het er heen gekopieerd! (ps. opnieuw installeren had ik al geprobeerd, maar het probleem bleef)

Joph

Bol schreef op 07.02.2021 om 11:37 uur

@j.pieters1

Hallo Joph,

Het bestand Qt5GuiMx64Qt57.dll is een C++ applicatie, die volgens mij gebruikt wordt in combinatie met Service_rel_u_x64_vc12.exe (updater).

   

Als de updater niet meer goed functioneert, dan kunt u wel eens uw foutmelding krijgen. Ik heb het bestand Qt5GuiMx64Qt57.dll tijdelijk verwijderd uit de map en krijg bij het opstarten van VDL 2021 deze foutmelding:

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. toevoegingen en verbetering antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2021, 11:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.pieters1 schreef op 07.02.2021 om 12:46 uur

Het zou met niets verbazen, als het inderdaad met die updater ('service') te maken heeft Rob. Ik vind Magix Video toch al enorm aan het klooien met updaten en pushen bij de klant, om een nieuwe versie te aan te schaffen, terwijl ik gewoon genoeg heb aan mijn huidige versie. Vaak werkt het uit zetten van update berichten via; <dit bericht niet meer weergeven> ook niet. oh ja, ik zou in jou geval het dll bestand dus weer terug plaatsen. Als je het niet hebt, kan ik het je toesturen. En bij werkt het dus, om een <kopie> van het zelfde dll-bestand in de windows\system32 directory te plaatsen. Groet, Joph

Bol schreef op 07.02.2021 om 13:41 uur

@j.pieters1

Hallo Joph,

Commercieel gezien, is het een goed recht van Magix Duitsland om u als Magix gebruiker te informeren, dat er nieuwere versies en / of er eventuele updates zijn uitgebracht voor uw gebruikte programma. Het laatste is alleen maar in uw voordeel. U kunt de reclame uitingen merendeels zelf uitzetten.

Nu verder met uw eigenlijke topic.

Maak u geen zorgen, na meer dan 35 jaar computer ervaring weet ik waar ik mee bezig bent.

Ik heb Qt5GuiMx64Qt57.dll ook maar eens gekopieerd naar c:\windows\system32... en verwijderd uit de map C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe Premium\2021\. Nu start VDL 2021 bij mij ook zonder foutmelding op. Waarom, daar heb ik het antwoord (nog) niet op.

Ik heb nu het vermoeden, dat wanneer u Qt5GuiMx64Qt57.dll verplaatst vanuit de map c:\windows/stystem32 naar uw map C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe Premium\20xx\ uw probleem ook is opgelost.

Ten slotte, wil ik u toch een groot compliment geven, op de manier, dat u uw probleem hebt weten op te lossen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2021, 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.pieters1 schreef op 07.02.2021 om 20:47 uur

Ha Rob. In windows\system32 staat het vol met .dll-bestanden (dus wel logisch dat het daar hoort te staan). Waarschijnlijk is het een foutje bij het Magix Video Deluxe initiatie-bestand (tijdens het opstarten uitgevoerd). Tijdens het opstarten zoekt dit het dll bestand in windows\system32 , terwijl het daar niet (meer) staat (na update). (dit is een vermoeden). Afijn, het werkt. Bedankt voor het compliment Rob, en de tip over hoe popups te verbergen. Groet, Joph

Bol schreef op 07.02.2021 om 22:44 uur

@j.pieters1

Hallo Joph,

Het klopt helemaal wat u schrijft. De map c:\windows\system32 vormt wel een essentieel onderdeel van het Windows besturingssysteem. Vandaar, dat andere programma's zoals VDL deze niet mag gebruiken, omdat VDL 2021 geen onderdeel onderdeel is van het Windows besturingssysteem. zie waarom: System32

Mijn advies is daarom ook om de windows\system32 map met rust te laten en Qt5GuiMx64Qt57.dll vanuit de map c:\windows/stystem32 te verplaatsen naar C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe Premium\20xx\.  Dan moet bij u VDL ook weer probleemloos opstarten. Vandaar Magix de bestanden Qt5GuiMx64Qt57.dll in een map van hun programma plaatst !! Zie afbeelding.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.pieters1 schreef op 08.05.2021 om 21:27 uur

Oeps, ik kwam er achter, dat (vergeten) ik een regel had gemaakt voor de firewall in Windows 10, om de update-service van Magix te blokkeren. Ik werd namelijk strontziek van al hun pop-ups bij het opstarten (ondanks dat ik aangevinkt had, dat ik die popups niet wilde - bij de instellingen). Daardoor kreeg ik echter ook het bericht, dat er geen update beschikbaar was, als ik dat checkte. Na die firewall blokkade voor de update-service uitgeschakeld te hebben, bleek er opeens wel een update te zijn voor Magix Video Deluxe 2019. Na het installeren daarvan (2 dagen geleden) heb ik (tot nu toe) geen problemen meer gehad met Qt5GuiMx64Qt57.dll