Reacties

mi-bo schreef op 09.01.2020 om 16:56 uur

@voyageur

Beste Voyageur.

Er is een Tutorial over gemaakt, misschien heeft U hier iets aan,

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-kan-ik-mijn-programma-op-een-andere-schijf-installeren--1231738/

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

voyageur schreef op 09.01.2020 om 19:23 uur

Dank je wel Michael voor het spoedig antwoord.

Dat ziet er op het eerste zicht goed uit om FS op een andere partitie te herinstalleren.

Als ik het goed begrijp moet ik het programma eerst deïnstalleren op de C en daarna bv. terug installeren op de D.

Ik vrees echter dat het programma dan niet meer optimaal zal functioneren gezien bij herinstallatie de programma-updates uit het verleden niet meer beschikbaar zullen zijn en de software naar de stand van het moment van registratie zal herleid worden. In mijn geval dan naar de versie van 2017 gezien ik de updates niet meer verlengd heb sedert februari 2019. Dit is wat ik lees in de handleiding van Magix (zie tekst als bijlage).

Ik wil dit risico niet lopen. Ik heb dit probleem in het verleden al enkele keren aan Magix voorgelegd maar ze hebben mij nooit een antwoord gegeven.

Wat denk jij hierover. Ken jij iemand die de Tutorial zonder problemen heeft uitgeprobeerd. Of is er geen andere en veiliger methode om te transfereren van de C naar de D?

Groetjes

Voyageur

mi-bo schreef op 09.01.2020 om 20:00 uur

Beste Voyager.

Zoals U het omschijf is correct.

Dit geld alleen voor programma's die up to date zijn.

sorry.

Met vriendelijke groet,

Michael

 

voyageur schreef op 09.01.2020 om 21:46 uur

Michael

Wat mij betreft is mijn programma up to date. Het werkt nu goed.

Na heel wat leed met updates waar fouten en bugs in zaten heb ik inderdaad besloten om met de updates te stoppen. Ik heb nu een programma dat zeer goed werkt en waar ik mee verder kan.

Ik heb voor dat programma in 2016 betaald. En eveneens in 2017, 2018 en 2019 voor updates betaald en die updates zouden derhalve mijn rechtmatig bezit moeten zijn. Daar willen ze bij Magix niet op antwoorden.

Door een dergelijk verwerpelijk beleid van Magix zit je wel met een programma dat niet opnieuw kan geïnstalleerd worden. Alleen verkopen is blijkbaar hun devies en support = 0

Daarom nog mijn vraag, bestaat er geen andere mogelijkheid of programma om dit van de C naar de D over te zetten.

Gegroet

Voyageur

mi-bo schreef op 09.01.2020 om 22:07 uur

@voyageur

Beste Voyager.

Dank voor Uw feedback.

Als U voor 2017,2018,2019 heeft betaald.

Als U nu via hulp Online actualiseren doe.

Welke versie heeft U dan te vinden onder hulp de laatste optie.

Dit verneem ik graag van U.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 09.01.2020 om 22:42 uur

Hallo Voyageur,

Volgens mij hebt u maar gedeeltelijk gelijk met deze stelling: "wanneer je de updateservice niet verlengt, functioneren de programma-updates ook na afloop van de 365 dagen. Zodra u het programma opnieuw installeert, zijn de updates uit deze periode niet meer inbegrepen. De software zal in dit geval naar de stand van het moment van registratie worden hersteld".

U bezit op dit moment Fotostory Deluxe versie 18.1.2.48 ofwel Fotostory Deluxe 2019. In uw geval valt u niet terug naar de versie uit 2017, maar omdat u de updateservice verlengd heb tot februari 2019 kunt u Fotostory Deluxe 2019 downloaden en installeren

Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht), daarna naar mijn account / mijn producten en download het installatie programma en u zult zien dat dit photostorydeluxe2019_dlm.exe is. U kunt nu Fotostory Deluxe versie 18.x.x.xx ofwel Fotostory Deluxe 2019 (basis) installeren. U bent dan waarschijnlijk de verkregen updates voor Fotostory 2019 kwijt. Zeker weten doe ik dat niet. Het kan zomaar zijn, dat als u een online actualisering doet ook deze als nog krijgt tot aan februari 2019.

In onderstaande afbeelding ziet u Fotostory Deluxe installatiebestanden en het versienummer.

Ik weet, dat er in het verleden hieromtrent een zeer uitgebreide discussie is geweest tussen het forum, Magix Support en mij. U hebt diverse keren antwoorden en opheldering gevraagd aan Magix Support, maar u hebt toen geen afdoende antwoord van Magix gekregen. Persoonlijk vind ik het spijtig dat Magix Support u toen niet afdoende hebt geïnformeerd. U zou Magix Support nog eens kunnen benaderen met uw vraagstelling. We zijn tenslotte weer enkele jaren verder.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-