Hallo beste forumleden
Als jarenlange tevreden Magix gebruiker Ik heb een probleem met Fotostory deluxe 2017 waar ik al een hele tijd probeer om een oplossing te vinden. Nooit heb ik dit probleem voor gehad met mijn vorige versies van fotostory.
Op de tijdlijn staan nu alle foto's netjes zoals het moet met o.a. zoomeffecten. Alle fotobestanden zijn met dezelfde Nikon (1.505618 formaat) gemaakt en het project staat in 16.9 met optie beeldvullend. Hier zie ik nergens zwarte randen.
Maar als ik naar volledig scherm overschakel is er bij heel wat foto's een zwarte rand links en rechts die niet te zien was op de tijdlijn. Eigenaardig want het probleem doet zich onwillekeurig voor met identiek fotomateriaal. Ook na het renderen naar video (mp4) of naar BluRay zijn deze zwarte randen ook nog aanwezig. Let wel dit doet zich enkel voor bij een zooneffect op de foto.
Ik heb exact hetzelfde fotomateriaal en exact dezelfde zoomeffecten met mijn vorige versie Fotostory Deluxe 2015 gemonteerd en daar doen die problemen zich niet voor.
Meer nog, als ik het project dat ik nu in de versie 2015 gemaakt heb en daarna dit project open met de versie 2017 dan heb ik dat probleem ook niet.
Volgens mijn bescheiden mening is het dan ook duidelijk dat er iets niet optimaal functioneert in de versie 2017. Ofwel zie ik iets over het hoofd.
Volledigheidshalve moet ik melden dat ik na de installatie van de versie 2017 het programma geactualiseerd heb en ook de allerlaatste patch heb binnengehaald en ook nog eens via de tab gratis download de aanvullende elementen heb geïmplementeerd.
Een oplossing voor dit probleem zou heel welkom zijn.
Warme groet en veel dank voor jullie reacties.
Voyageur