Fotostory deluxe 2017 ZWARTE RANDEN

voyageur schreef op 23.05.2017 om 23:06 uur

Hallo beste forumleden

Als jarenlange tevreden Magix gebruiker Ik heb een probleem met Fotostory deluxe 2017 waar ik al een hele tijd probeer om een oplossing te vinden. Nooit heb ik dit probleem voor gehad met mijn vorige versies van fotostory.

Op de tijdlijn staan nu alle foto's netjes zoals het moet met o.a. zoomeffecten. Alle fotobestanden zijn met dezelfde Nikon (1.505618 formaat) gemaakt en het project staat in 16.9 met optie beeldvullend. Hier zie ik nergens zwarte randen.

Maar als ik naar volledig scherm overschakel is er bij heel wat foto's een zwarte rand links en rechts die niet te zien was op de tijdlijn. Eigenaardig want het probleem doet zich onwillekeurig voor met identiek fotomateriaal. Ook na het renderen naar video (mp4) of naar BluRay zijn deze zwarte randen ook nog aanwezig. Let wel dit doet zich enkel voor bij een zooneffect op de foto.

Ik heb exact hetzelfde fotomateriaal en exact dezelfde zoomeffecten met mijn vorige versie Fotostory Deluxe 2015 gemonteerd en daar doen die problemen zich niet voor.

Meer nog, als ik het project dat ik nu in de versie 2015 gemaakt heb en daarna dit project open met de versie 2017 dan heb ik dat probleem ook niet.

Volgens mijn bescheiden mening is het dan ook duidelijk dat er iets niet optimaal functioneert in de versie 2017. Ofwel zie ik iets over het hoofd.

Volledigheidshalve moet ik melden dat ik na de installatie van de versie 2017 het programma geactualiseerd heb en ook de allerlaatste patch heb binnengehaald en ook nog eens via de tab gratis download de aanvullende elementen heb geïmplementeerd.

Een oplossing voor dit probleem zou heel welkom zijn.

Warme groet en veel dank voor jullie reacties.

Voyageur

Reacties

mi-bo schreef op 24.05.2017 om 10:18 uur

Hallo Voyageur,

een vervelend verhaal, ik heb helaas geen goed antwoord voor U, misschien de experts in Duitsland.

Ga naar deze link, https://support2.magix.com/customer/index.php inloggen, klanten service,online service en hier Uw verhaal.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 24.05.2017 om 14:04 uur

Hallo Voyageur,

U vraag heb ik gelezen. Het lijkt mij, voor de experts in Duitsland, ook niet gemakkelijk om op uw vraag een goed antwoord te geven.

Kunt u aangeven, welk zoomeffect u gebruikt in FF 2017?

Ik kan u wel een antwoord geven op, waarom een project, die gemaakt is in FF 2015 wel correct werkt in FF 2017. Het zit namelijk zo. U heeft FF 2015 waarschijnlijk nog op uw PC geïnstalleerd staan. Als u nu het project, gemaakt ik FF 2015 inlaad in FF 2017 dan zal uw project de zoomeffecten gebruiken uit de effectenmap van FF 2015 en niet die van FF 2017. Dit komt doordat het MVP- bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat.

Groet,

Rob

voyageur schreef op 24.05.2017 om 15:44 uur

Dank u wel Michael en Rob,

Hij doet dit met elk willekeurig zoomeffect maar niet altijd. Er is geen logische verklaring. Er zal wel een reden zijn.

Intussen heb ik aan magix een probleembeschrijving bezorgd en een zip bestand probleemregistratie waarmee zij info kregen over alle stappen die ik in het programma heb uitgevoerd.

Zo hebben zij toch iets om het probleem uit te klaren.

Wordt dus vervolgd

Warme groet,

Voyageur

 

voyageur schreef op 25.05.2017 om 17:45 uur

Rob ik heb nu ook als test een project dat aangemaakt is in FF17 met duidelijk aanwezige zwarte randen geopend in FF15 en zonder er iets in te wijzingen. Welnu in FF15 zijn die randen gewoon verdwenen. Nochtans waren de effecten ingevoerd in FF17

Voormalige gebruiker schreef op 25.05.2017 om 23:03 uur

Zoals ik al eerder heb geschreven, is het niet makkelijk om hier het juiste antwoord op te geven. Ben benieuwd waarmee Magix Support als oplossing komt.

voyageur schreef op 02.10.2017 om 14:52 uur

Hallo Rob en Michael,

Dank je wel voor jullie antwoorden.

Intussen heeft Magix geluisterd en met een aantal patches problemen opgelosr, alhoewel ik met een ander probleem zit met met de nieuwe versie 18 waarvoor ik een nieuwe vraagstelling zal openen op het forum.

Warme groet,

Voyageur

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2017 om 16:01 uur

Hallo voyageur,

Fijn om te lezen, dat uw probleem door een aantal patches is opgelost.

Groet,

Rob