fotostory de luxe 2015 problemen na branden

ti-ne schreef op 22.10.2015 om 15:52 uur

Ik heb een hele serie foto's in fotostory 2015 gezet, muziek erbij, tekst erbij etc.

Het brandprogramma gestart en eerst nog op de computer getest. Zag er prachtig uit.

Op een DVD gezet (dvd zou voor ca. 90% gevuld zijn). Branden ging prima (volgens Magix) Na ca. 2 uur was de DVD klaar. In de DVD speler gestopt. Bij het eerste hoofdstuk regelmatig een foto weg (zwart beeld) tekst staat er wel in en muziek gaat ook gewoon door. Bij een volgend hoofdstuk hetzelfde.

DVD in de computer gestopt en gestart met afspelen. Minder zwarte stukken maar wel zwarte stukken maar weer op een andere plaats!

Vanuit andere programma's branden heb ik noot problemen en met andere DVD's heb ik nooit problemen op onze DVD speler (Samsung, geschikt t/m 3D)

Vorige Magix programma's hadden ook vaak problemen maar dit heb ik nog nooit gehad!

Wie heeft een idee?

Reacties

RiViS schreef op 22.10.2015 om 17:41 uur

Als de serie meer dan 99 foto's bevat, wordt aanbevolen om het project op te splitsen in meerdere slideshows, die elk maximaal 99 foto's bevatten. Dit om problemen met het afspelen van de dvd te vermijden.

Je kunt die slideshows samen op één dvd zetten. 

groet,

Rijk

ti-ne schreef op 23.10.2015 om 13:02 uur

Dank voor je antwoord Rijk. Heb meteen even gekeken. Ik heb de rapportage opgedeeld in 10 series. Eén serie is inderdaad groter dan 99 foto's en één is precies 99. De rest allemaal kleiner. De te grote is de 3e serie, maar bij de eerste serie loopt het al mis. Zou die ene serie invloed hebben op alles? En waarom doet die dvd het op de computer veel beter?

Tine

ti-ne schreef op 29.10.2015 om 11:38 uur

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden!

Er waren zwarte plekken (of andere kleur bij achtergrond) op plaatsen waar foto's stonden die ik bewerkt had in Photoshop Elements 11. Het waren gewoon jpg bestanden en op de computer zag ik niet dat ze het niet deden (alleen bij panorama's gemaakt in PE en panorama's gemaakt in Magix met één bewerkt betsand erin.

Vreemd dat Magix deze bestanden niet pikt of eigenlijk niet goed brand zodat ze op de DVD niet zichtbaar zijn.

mi-bo schreef op 29.10.2015 om 16:21 uur

Hallo Tine,

fijn dat je probleem is opgelost, en zeker dat je zelf het  heb gevonden.

Ook fijn dat je de oplossing op het forum heb gezet, kunnen andere MAGIX gebruikers iets van leren,

succes met je hobby

gr

Michael