Fotostory 2017/2018 Deluxe versie 17.1.3.139 (UDP3)

picolosenior schreef op 23.02.2018 om 10:27 uur

Ik ben niet zo tevreden over de nieuwe producten die na 2016 op de markt gebracht werden. Alle updates of upgrades veroorzaken meer en andere problemen en ik heb het gevoel dat ik niet alleen ben als ik het duitse forum raadpleeg. Het is echt frustrerend Bv; dat het handmatig plaatsen van overgangen 2 op 3 keer niet lukt of niet op de juiste plaats staat. Ik heb zo veel meer tijd nodig dan voordien om een reportage te maken. Er zijn een aantal effecten uit vorige versies die nu niet meer ter beschikking zijn .Op de tijdlijn kan in het muziekspoor kan de muziek niet bewerkt worden zolang het beeldspoor zichtbaar is ? niet erg handig.

Het is nog steeds niet mogelijk om Blu-ray disks te branden rechtstreeks vanuit het programma ? alleen via een omweg in . ISO en met een hulpprogramma.

Ik heb de promotie versie upgrade2018 geinstalleerd om te kijken of deze verbetering brengt voor mij. Hier komt uw haar van omhoog wat er dan allemaal gebeurd.

Sorry voor deze lange zwanenzang maar ik moet dit even kwijt.

Conclusie: ik heb alles van mijn PC verwijderd en ben teruggekeerd naar Fotostory2016.

mvg Picolosenior

Reacties

Bol schreef op 23.02.2018 om 11:31 uur

Hallo Picolosenior,

Uw vraagstelling bestaat uit vier vragen.

1. overgangen.

  • klik op en maakt een overgangskeuze
  • klik met linkermuisknop op de naam van de gewenst overgang en sleep deze, dan met ingedrukte muisknop naar de tijdlijn en plaatst deze op de gewenste foto / clip
  • klik op het tandwieltje of dubbelklik op foto waar de overgang opstaat en u krijgt dan meerdere keuzes te zien.

2. effecten.

U schrijft: "Er zijn een aantal effecten uit vorige versies die nu niet meer ter beschikking zijn". Kunt u aangeven welke dat dan zijn?

3. Muziek bewerken

Verklaar u nader, ik kan het geluid bewerken met een zichtbaar beeldspoor.

4. Blu-Ray

  • Klik rechtsboven op branden
  • klik wederom op branden
  • klik op blu-Ray
  • maak u keuze in 1. brander (u moet wel een Blu-ray brander hebben)
  • klik op Branden.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 24.02.2018, 08:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 24.02.2018 om 13:08 uur

Hallo Bol , bedankt voor uw interesse.

Eerst iets verduidelijken. Ik ben Magix foto gebruiker sinds 2002 en meegegroeid tot wat het nu is geworden.

1.overgangen : zo zou het moeten zijn zoals gij het beschrijft en analoog alle vorige versies .In realiteit wordt de gekozen overgang meestal ergens anders geplaatst ,2 beelden terug of 1 beeld verder ,maar niet op de juiste plaats .Ik ben niet alleen met dit probleem. Ref duitse forum.

2.Effecten:hiermee bedoel ik dat effecten, stijlen , Deco die in oudere versies ter beschikking waren nu niet meer geselecteerd kunnen worden. Eén voorbeeld; Het“Party “ effect . vroeger
waren er 3 verschillende welke ik regelmatig gebruikte .Ik vind dit heel spijtig dat Magix die uit nieuwere versies laat verdwijnen .Niettegenstaande als oudere projecten worden ingeladen deze wel worden ingelezen. Als ze in de achtergrond aanwezig zijn kan je ze evengoed ter beschikking stellen aan de gebruiker. In Fotostory2013 kopieerde ik weggelaten Deco’s, Effectenen Stijlen en plakte die in de nieuwere Fotostory 2014.

3.Muziek: Als het beeldspoor zichtbaar is kan ik het volume ,in en uit Fade aan begin of eind    van het audiospoor niet bedienen.

4.Blu-Ray: Zo zou het inderdaad moeten zijn . Ik beschik over 2 Blu-Ray schrijvers van verschillend fabricaat. Ik heb 6 maanden met Magix support gecorrespondeerd. Conclusie : het is enkel mogelijk door te compileren naar een image file en die daarna op Blu-ray te branden met een extern programma “ express Burn van NCH. Ik voel mij hier een beetje bedrogen. Het is alsof ge een kruiwagen gekocht hebt maar om hem te kunnen gebruiken moet ge ergens anders nog een wiel gaan zoeken. Kijk maar eens op het duitse forum hoeveel vragen en klachten over dit thema voorkomen .

Andere Problemen: vastlopen van het programma na het maken van een reisrouteanimatie.                                     Plaatsen van textballons  enz.. enz...  

Ter info :Na gebruikersreacties bij het uitbrengen van Fotostory2017 heeft Magix op het duitse forum zich uitgebreid verontschuldigd voor de vele problemen en hebben ze de gratis update2018 gelanceerd.  

Mijn bedoeling is om op Nederlandstalig forum mijn ervaring mede te delen niet om negatieve kritiek te geven.

mvg Picolosenior