FotoStory 2015 deLuxe Windows 10

jan-vanderweijden schreef op 31.08.2017 om 19:41 uur

Beste Dames, Heren,

Fotoshow gemaakt maar bij enkele foto's verschijnt bij het afspelen net voor de overgangen een zwart vlak.

Verwijder ik de betreffende foto en vervang hem door dezelfde uit de mediapool dan is het probleem weg!

Mogelijk is er een tip wat ik fout doe.

Vast vriendelijk dank.

Jan van der Weijden

 

Reacties

mi-bo schreef op 31.08.2017 om 22:02 uur

Hallo Jan,

Tijd duur van foto's moet minimaal 7 seconden zijn, vreemd dat als u een fotoshow heeft gemaakt zijn alle foto's met overgangen met elkaar verbonden, haalt u een foto weg en plaats de zelfde weer op de tijdlijn zal de show onderbroken zijn, wat u hierboven omschrijft klopt dan niet helemaal

gr

Michel

jan-vanderweijden schreef op 02.09.2017 om 19:13 uur

Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie. Ik zal bij de volgende show de tijd van de foto waarbij het optreedt verlengen, misschien helpt dat.

Groet Jan.

mi-bo schreef op 02.09.2017 om 19:54 uur

Hallo Jan,

dit is nu ook nog mogelijk met de fotoshow die al gemaakt is.

Delete de fotoshow en zet de foto duur om 7 seconden, eerst de eerste foto dan herhalen op alle foto's.

Dan Is de optie de zelfde fotoshow maken, en zal het wel correct zijn

Succes

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 04.09.2017 om 16:50 uur

Hallo Jan,

Een vraagje, maakt u een slideshow met de slideshow maker?

Als dat zo is, kan het voorkomen, dat bij het afspelen van uw fotoshow enkele foto's en overgangen een zwart vlak waargenomen kan worden. Dit is normaal, u kunt deze dan later handmatig aanpassen. Het heeft niets te maken met de duur van de foto's, maar door dat u de slideshow genereerd.

Succes,

Rob

 

jan-vanderweijden schreef op 05.09.2017 om 22:32 uur

Hallo Rob,

Nee niet met de slidesshow maker maar gewoon als nieuw project gestart. Diverse foto's gaan eerst op zwart voordat de overgang begin. Graag zou ik een tiental foto's meesturen, maar heb nog geen idee hoe dat moet.

Als filmpje kun je de instellingen nl niet meer zien.

Diverse andere tijden van zowel de foto als de overgang ingesteld, maar er veranderd niets. Behalve als ik de foto wis en het orgineel weer op dezelfde plek plaats.

Mogelijk is er nog een andere oplossing.

Groet Jan.

 

 

mi-bo schreef op 05.09.2017 om 23:01 uur

Hallo Jan,

heeft u ook al bij bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarden gedaan.

Ik weet niet met welke download update U werkt, installeer deze link

https://support2.magix.com/customer/de/patch_download/99873/manual

En U heeft niet per ongeluk malware op de Pc , dit veroorzaakt ook veel storingen.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 05.09.2017 om 23:25 uur

Hallo Rob,

Nee niet met de slidesshow maker maar gewoon als nieuw project gestart. Diverse foto's gaan eerst op zwart voordat de overgang begin. Graag zou ik een tiental foto's meesturen, maar heb nog geen idee hoe dat moet.

Als filmpje kun je de instellingen nl niet meer zien.

Diverse andere tijden van zowel de foto als de overgang ingesteld, maar er veranderd niets. Behalve als ik de foto wis en het orgineel weer op dezelfde plek plaats.

Mogelijk is er nog een andere oplossing.

Groet Jan.

 

 

Hallo Jan

Ik heb het begrepen, om te weten te komen waar het probleem zit, zou ik van je de map inclusief het projectbestand van je willen ontvangen, dan ik e.a. testen. Zie mijn persoonlijk bericht, hier in heb ik beschreven hoe je de map naar mij toe kan mailen.

Groet,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 06.09.2017 om 09:32 uur

Hallo Rob,

Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Het zit in de flexibele overgangen. Als ik kies voor een harde overgang is het probleem er niet. Daarna ga ik terug naar flexibele overgang en pas hem toe op alle overgangen en dan is het zwarte vlak er niet. Ik had inmiddels wel een filmbestandje klaar met het probleem om te versturen maar dat hoeft nu niet meer. Kun je me nog even uitleggen hoe dat persoonlijk bericht werkt.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Groet Jan.

Andere inzenders ook bedankt!

 

mi-bo schreef op 06.09.2017 om 09:39 uur

Hallo Jan,

Fijn te lezen dat U het probleem zelf heeft opgelost.

Wilt U zelf even als oplossing markeren aan vinken, dan hoeven andere freaken niet meer te reageren

Succes met het mooie Foto montage pakket van MAGIX

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 06.09.2017 om 10:30 uur

Hallo Jan,

Fijn dat je zelf het probleem heeft opgelost.

Je kan iemand een persoonlijk bericht sturen, door op de Avatar van de persoon te klikken, klik daarna op "bericht schrijven". zie afbeeldingen

Je kan nu een persoonlijk bericht schrijven en versturen. Alles wat je verstuurd is alleen zichtbaar voor de verzender en ontvanger. Dus privé!!

Groet,

Rob

PS. ook wanneer een antwoord als "de oplossing" is aangevinkt, mogen en kunnen andere forumleden nog steeds hierop reageren. Het kan best zo zijn, dat er meerdere mogelijkheden zijn om een probleemstelling op te lossen.

2x gewijzigd i.v.m. verbeterd antwoord en typefouten verbeterd

RiViS schreef op 07.09.2017 om 19:07 uur

Eind goed al goed, zou je kunnen zeggen. Toch wil ik hier nog even een kanttekening zetten bij het eerder in deze topic gestelde over de minimale tijdsduur van een foto die minstens 7 sec zou moeten bedragen. De gedachte hierachter is dat zo ten allen tijde wordt vermeden dat bij het toepassen van zeer lange overgangen er geen tijd meer over blijft voor de foto zelf. Het programma geeft dan soms een zwart scherm op die plek. Echter, bij deze zienswijze wordt de gebruiker verplicht om (een aantal) foto's langer weer te geven dan misschien volgens zijn inzicht wenselijk zou zijn voor een mooie presentatie. Ik ben van mening dat we de keuze voor de fotoduur aan de gebruiker zelf moeten overlaten. Wel kunnen we hem wijzen op het risico bij gebruik van (zeer) lange overgangen. Overigens is de lengte van het merendeel van de in Fotostory gepresenteerde overgangen 1 sec, alleen bij sommige 3D overgangen wordt 2 sec genomen voor de tijdsduur, hetgeen 4 sec zou opsouperen van de foto, indien toegepast aan zowel het begin als het einde er van.

groet,

Rijk