Reacties

Bol schreef op 04.10.2019 om 15:09 uur

Hallo Sunny,

Zelf doe ik niet aan websitebouwen, maar misschien is dit een optie! Op mijn Android telefoon kan ik via het hamburgertje (driestipjes) rechtsboven de site op "Desktopversie tonen" zetten. Nu wordt deze exact weergeven als op uw grote PC alleen kleiner. Volgens mij is deze mogelijkheid ook op uw iPad en iPhone aanwezig.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.10.2019, 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BeRo schreef op 06.10.2019 om 19:30 uur

Hi, Sunny,

Ik heb je foutmelding van @Bol ontvangen als een private bericht.
De probleemoplossingen die ik hem heb gestuurd, wil ik hier graag plaatsen, zodat ze openbaar worden.

---------------------------------------------------------------
Het probleem is eigenlijk geen probleem... 😊

---------------------------

Ik zag een bug ingebouwd in de hover widget. 😎
Wanneer de Xara-link wordt verwijderd, wordt een link naar niemandsland actief. 😖
Dus als je geen link wilt gebruiken, moet je een "Null link met het HashTag teken # toevoegen.

-------------------------

[...] Als ze daarna op het plaatje klikt, dan springt het terug naar het begin van de pagina Kampioenen. [...]

Dat is helaas "normaal". 😏

Het #-teken wordt gebruikt als anker en als het niet gedefinieerd is, staat het bovenaan de pagina.

Oplossing:
Voor elke foto moet een afzonderlijk anker worden gedefinieerd.
Om dit te doen wijst je aan elke foto een unieke naam toe.

   

Helaas is de " Anker-oplossing " slechts een workaround.... 😑
Nadeel: wanneer je op een verankerde foto klikt, wordt de foto naar de bovenste rand van het browservenster verplaatst.

De beste oplossing is om de JavaScript-besturingscode aan te passen.
Als je het href attribuut in regel 4 en 6 van de JS code "mosiacBlockBar1_conf.js" verwijdert, dan zal er absoluut geen link worden geactiveerd.

Een online demo die hiermee rekening houdt, kan je hier vinden (klik).
Je kan hier de aangepaste JS-code downloaden (klik).

Het gewijzigde JS-bestand moet na de lokale export en/of na het uploaden naar de directory "index_htm_files" gekopieerd worden.

Na het uploaden kan je dit het beste doen met de FTP client "FileZilla".

----------------------------------

Veel succes 👍

Sorry voor mijn hobbelige Nederlands. Ik woon in Duitsland en mijn moedertaal is het Duits.... 🙃

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

Bol schreef op 06.10.2019 om 20:20 uur

Hi BeRo, bedankt voor het openbaar maken. Groet, Rob 👍

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sunny schreef op 08.10.2019 om 11:51 uur

hallo BeRo,

 

ik kan het javascript niet openen, krijg alleen maar virus waarschuwingen.

ik zal wat anders moeten verzinnen., groetjes, Marian

Bol schreef op 08.10.2019 om 12:22 uur

Hallo Marian,

Bij het downloaden van mosiacBlockBar1_conf.zip krijg ik geen virus waarschuwingen. Ik denk dat dit een vals positieve melding is en dat dit genegeerd kan worden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 12:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BeRo schreef op 08.10.2019 om 12:35 uur

Hi, sunny.
Het gedownloade bestand "mosiacBlockBar1_conf.zip" is een ZIP-archiefbestand.

Het bevat echter geen virussen!
Als je het archief opent, ziet de inhoud er zo uit:

En zo ziet de inhoud van het JavaScript-bestand er uit:

Het originele JavaScript-bestand "mosiacBlockBar1_conf.js" kan je ook vinden in de geëxporteerde directory "index_htm_files".
Maar het originele bestand moet worden aangepast om de gewenste functie te hebben.
Je moet de regels 4 en 6 veranderen. Daar moeten de 2 items "href="{link}" verwijderd worden.

Onthoud dat je het gewijzigde bestand apart opslaat. Je moet het terug kopiëren naar de directory "index_htm_files" na het exporteren/uploaden van het projectbestand!
Anders zal de verandering niet werken.

Veel succes 👍

Laatst gewijzigd door BeRo op 08.10.2019, 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓