foto's worden onscherp bij preview renderen enhet exporteren naar mp4

Cornelis-Put schreef op 17.07.2023 om 13:02 uur

In pro x 14 heb ik tussen videobeelden foto's geplaatst. De foto's worden bij preview renderen en het exporteren naar mp4 onscherp. Ik heb van alles uitgeprobeerd om het probleem op te lossen (ook programma terug naar standaardwaarden, resizen van foto's) maar ik kom er niet uit. Graag uw hulp !

Acer i7-12700h, rtx3060, windows11 home

Reacties

Cornelis-Put schreef op 17.07.2023 om 16:04 uur

Het probleem is opgelost. De oorzaak was dat bij elke foto het effect anti-interlace filter was ingeschakeld. Bij alle foto's dit effect verwijderd en ze zijn nu scherp. Het is me echter niet duidelijk hoe ik dit effect heb veroorzaakt. Weet iemand wat ik hier fout heb gedaan?

Bol schreef op 17.07.2023 om 19:01 uur

@Cornelis-Put

Hallo Cornelis,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support

Het doet mij deugd om te lezen, dat uzelf de oplossing heeft gevonden. Maar toch heb ik nog een vraagje u. U schrijft: "De oorzaak was dat bij elke foto het effect anti-interlace filter was ingeschakeld. Bij alle foto's dit effect verwijderd en ze zijn nu scherp". Kunt aangeven c.q. laten zien op welke manier u dit effect verwijderd heeft van uw foto's. Hebt i dit per foto gedaan.

Alvast bedankt 👍voor uw terugkoppeling

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cornelis-Put schreef op 17.07.2023 om 19:43 uur

Hallo Rob,

dank voor uw bericht. Nadat ik de functie effecten heb geselecteerd heb ik op de tijdlijn één voor één de foto's geselecteerd, het effect geselecteerd en op delete gedrukt. Omdat foto's geen geluidspoor hebben waren ze vrij makkelijk te selecteren, ongeveer 100 in een project van een uur. Het is me echter nog steeds een raadsel hoe ik de foto's het effect heb gegeven. Misschien iets in de programma-instellingen?

Bol schreef op 20.07.2023 om 11:39 uur

@Cornelis-Put

Hallo Cornelis,

Bedankt👍 voor uw reactie.

Bij een volgende keer kunt u het effect Anti-interlacefilter in één keer uitzetten. Doe dan het volgende:

  • selecteer alles met Ctrl+A of handmatig met de Ctrl toets ingedrukt houden en te klikken op de gewenste foto of videoclip
  • klik op de rechtermuisknop
  • haal het vinkje weg bij Anti-interlacefilter
  •  

Voorbeeld is uit Pro X15 maar in Pro X14 is dit ook aanwezig.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2023, 12:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cornelis-Put schreef op 20.07.2023 om 14:19 uur

Hallo Rob,

bedankt voor de tip ! Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt perfect. Dat scheelt een hoop werk.

Met vriendelijke groet,

Cornelis