Foto's terughalen uit presentatie

vriesf schreef op 30.09.2009 om 12:43 uur
Hallo.

Ik heb na tevredenheid diverse cd gebrand met een fotopresentatie voorzien van achtergrondmuziek en van overgangseffecten.

Nu doet het probleem zich voor dat de originele foto's verloren zijn gegaan door het stukgaan van mijn externe harde schijf.

Is het mogelijk de foto's vanuit de gebrande cd weer op te slaan als foto's op mijn harde schijf.

m.v.g.

Frans de Vries

Reacties

RiViS schreef op 01.10.2009 om 14:47 uur
Plaats de cd in je PC en zoek de file(s) op in de mediapool. Die kun je nu weer naar de tijdlijn slepen. Bedenk wel dat je niet meer de originele fotokwaliteit terug krijgt, je moet het doen met de kwaliteit zoals die op de cd is gebrand.
groet,
Rijk
vriesf schreef op 02.10.2009 om 08:43 uur
Beste Riik

Dank je wel voor een reactie.
Het is  mij al wel gelukt om de presentatie vanuit de cd in de tijdslijn te krijgen.
Het probleem is dat ik geen optie kan vinden om de fotoos apart te selecteren.
De gehele presentatie blijft geselecteerd.
Daarnaast geen optie om de fotoos apart op te slaan.
Graag nog een aanvullende tip

Gr.

Frans
RiViS schreef op 02.10.2009 om 12:07 uur
Ja, Frans, dat is inderdaad een probleem. Dit programma heeft niet de mogelijkheid om frames als JPEG te exporteren. Video deLuxe (het videomontageprogr) heeft die wel. Omdat het w.s. een éénmalige actie is, zou je een gratis proefversie van VdL kunnen downloaden van de Magix site. Daarin kun je je foto-film inlezen en dan kun je met het commando Alt + N van elke willekeurige plaats in de tijdlijn JPEG files exporteren. Een hoop werk als het veel foto's zijn, dat wel.
groet,
Rijk
vriesf schreef op 02.10.2009 om 12:27 uur
Hoi Rijk

Dank je voor de tip.
Ga er binnenkort mee aan de slag

Gr

Frans

Het is nu 2 dagen later en het volgende bereikt.

VDl gedownload en getracht met jouw optie verder te kunnen.
Wordt een hopeloze langdurige actie.
Op internet gezocht naar "van video naar JPG en  kwam daar DVDvideosoft tegen waarmee de video naar jpg's werd omgezet.
Elke 50 frames 1 jpg levert heel wat foto's op van goede kwaliteit. 75 kb bestandjes

Allen moest eerst de video omgezet worden naar een mpg flie.
Dit heb ik gedaan met Prism Video Converter
Alles bij elkaar ben ik ongeveer 1,5 uur bezig geweest met 6 video dvd's.
Wilde dit toch even kwijt voor een volgend slachtoffer die zijn originelen kwijt is.

Groeten
Frans