Reacties

Bol schreef op 01.10.2021 om 10:26 uur

@Henk-Blokland9964

Hallo Henk,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Om twee staande foto's tot één frame te maken, doe dan het volgende":

  • zet Photostory op de tijdlijnmodus
  • zet twee foto's op de tijdlijn onder elkaar
  • ga naar: Grootte/Positie/Rotatie
  • positioneer uw foto's op de gewenste plaats
  • ga naar: Bestand / Exporteren/ Enkel frame als JPEG...

Mocht u nog vragen hebben laat het mij weten.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2021, 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-Blokland9964 schreef op 02.10.2021 om 13:02 uur

Hallo Rob,

Ik heb versie Photo Studio de Luxe 2016, misschien is die anders als de jouwe, maar in ieder geval heb ik wat geprobeerd.

In de bijlage een print screen van mijn activiteit, ik krijg alleen de beide foto's niet in positie links/rechts.

 

Bol schreef op 02.10.2021 om 13:27 uur

@Henk-Blokland9964

Hallo Henk,

In principe, kunt u deze methode in elke Magix Photostory versie toepassen.

U kunt zo de foto's op zijn plaats zetten.

  • zet foto 1 en 2 op de tijdlijn
  • ga naar effecten / Weergave & anim. / positie en grootte
  • activeer de foto op spoor 1 en sleep deze naar links
  • activeer de foto op spoor 2 en sleep deze naar rechts
  • Let op!! Als er een vinkje staat in het vakje bij Preview haal deze dan weg, anders kunt u de foto's niet verplaatsen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2021, 13:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-Blokland9964 schreef op 03.10.2021 om 13:02 uur

Eindellijk is het gelukt, zie bijlage.

Hartelijk bedankt en prettig weekend

Groet van Henk

Bol schreef op 03.10.2021 om 13:11 uur

@Henk-Blokland9964

Hallo Henk,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u uiteindelijk is gelukt om van twee staande foto's één foto te maken. Mocht u nog andere vragen hebben, laat het ons gerust weten.

Ik wens u ook een prettig weekend.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.10.2021, 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-Blokland schreef op 04.10.2021 om 13:20 uur

Hallo Rob,

Ik heb nog een vraag over een ander onderwerp:

Is het zinvol om een eerder project met veel ingewikkelde bewerkingsactiviteiten van ca. 80 foto's te verwijderen ten gunste van de bewerkingsstabiliteit van het huidige/lopende project?

Groeten van,

Henk

Bol schreef op 04.10.2021 om 19:25 uur

@Henk-Blokland

Hallo Henk,

Als u het MPH-slideshowproject alleen maar hebt opgeslagen op uw SSD of HD schijf dan hoeft u deze niet te verwijderen ten gunste van de bewerkingsstabiliteit van uw huidige lopende MPH-slideshow project.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-