foto's importeren in video deluxe 2013 plus

johnjet schreef op 01.10.2012 om 19:43 uur

Hallo,

Ik heb inmiddels video deluxe 2013 plus gekocht maar ben vergeten hoe je ook al weer je foto's (die al op de HD staan) importeert in de mediapool.. Kon het ook niet meer vinden in het forum.

Ik ga naar AVCHD import, dan naar C:// users maar dan ben ik het even kwijt. Ik vond wel >mijn afbeeldingen< maar dat wil niet te voorschijn komen om te importeren. Kan iemand mij nog even op weg helpen?

Hartelijk dank - John

Reacties

lucky_me schreef op 01.10.2012 om 21:24 uur

importeren in de mediapool? De media pool is te beschouwen als de verkenner van Magix en werkt ook aldus. Je bedoelt waarschijnlijk vanuit de mediapool naar de tijdlijn laden. op het eerste tapblad "import" zie je bovenaan "mijn computer"Klik daarop en ga naar de map die je foto's bevat. Vanuit deze map kan je ze gewoon in de arranger (deelvenster met de sporen) slepen.

mvg

Luc

johnjet schreef op 02.10.2012 om 13:35 uur

Beste Luc - bedankt voor je antwoord. Helaas is dat niet wat ik bedoel. Mijn afbeeldingen staan op de harde schijf en moeten geimporteerd worden naar de mediapool, niet naar de tijdlijn.

Het is mij vorige keer (met de trial-versie die ik had) wel gelukt - het moet via C:\\ users ... etc en dan als doel >videos< opgeven en dan komen ze in de mediapool. Ik gebruik altijd 5 of 6 foto's van de reis om te verwerken in mijn film. Dit keer kan ik het niet goed vinden: wanneer ik op afbeeldingen klik komen ze niet in het opnamescherm om te importeren naar de mediapool.

Daarom de vraag nog een keer - hoe moet dat ook alweer?

vr gr en dank - John

Laatst gewijzigd door johnjet op 02.10.2012, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Core i7-870/2.93GHz 8 MBQPI DDR3 - 6GB Ram - 1TB 7200rpm SATAII - NVIDIA GeforcePCIE 2.0 GTS450 1GB - Windows 7 32 bit

johnjet schreef op 02.10.2012 om 14:26 uur

Aan allen,

Sorry voor het ongemak, maar in de trial-versie stonden niet alle tools.

In de plus-versie van MAGIX 2013 staan links onderaan op de importeren-pagina enkele aan te vinken (of juist niet natuurlijk) vakjes o.a. video en foto's (te importeren). Ik heb dus het vinkje bij video's weggehaald en bij foto's aangevinkt en kijk eens: de foto's staan inmiddels in de mediapool (zodat ik ze dus naar believen naar de tijdlijn kan slepen).

Bij het importeren van mijn video's kwamen deze allemaal op de tijdlijn terecht - maar na   >alles selecteren<  en >verwijderen< floepten ze naar de mediapool! Ook dát is met een vinkje (wel of niet) te voorkomen, mits je als doelmap >videos< opgeeft, dan gaan ze direct naar de mediapool.

Zo zie je maar weer: vooral blijven dóórgaan en ermee werken, dan komt alles weer goed - alhoewel: zojuist komt er een schermpje op: Magix video de luxe werkt niet meer en wordt opnieuw gestart...!!??

Sorry - te vroeg gejuicht..!  dat schermpje heeft veel ellende veroorzaakt merk ik inmiddels. Magix is niet uit zich zelf opnieuw gestart en na het handmatig opstarten staat alles in mijn video's (foto's en films) ook is de helft van mijn geimporteerde film er niet meer. Gelukkig nog wel in de camera gehouden. Ziet er niet goed uit...

gr JOhn

t

vr gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 02.10.2012, 16:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Core i7-870/2.93GHz 8 MBQPI DDR3 - 6GB Ram - 1TB 7200rpm SATAII - NVIDIA GeforcePCIE 2.0 GTS450 1GB - Windows 7 32 bit

mi-bo schreef op 02.10.2012 om 14:27 uur

Beste,
Als u het programma standaard heeft geïnstalleerd,
dan zijn de verwijzingen naar user, uw naam, vdl 2013 en daar zult u tegenkomen wat u in de trial versie heeft opgeslagen net zoals lucky_me al heeft omschreven
succes met het mooie MAGIX pakket.

mi-bo schreef op 02.10.2012 om 14:40 uur

Beste,
naar de laatste 50 vragen gekeken bent u aardig in de belangstelling, kijk eens op de site
http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

en daar staan heel veel vragen in film die U antwoord kunnen geven
succes.

Cinecor schreef op 03.10.2012 om 09:01 uur

Als je mediabestanden hebt opgeslagen moet je weten waar die in de Windows Verkenner staan. Ze zijn dan ook te vinden in "import" van de mediapool.  Daarin is de weergave (alleen van mediabestanden) niets meer en niets minder dan de weergave zoals in de WV. Het zier er alleen wat anders uit. Van "importeren" naar de mediapool is geen sprake. Magix kent, in tegenstelling tot vele andere NLEsoftware, binnen een filmproject namelijk geen eigen invoer van bestanden.

Voor een goed overzicht kan het een goede werkwijze zijn om de in een filmproject te gebruiken bestanden in aparte mappen te sorteren en zonodig te hernoemen, enz.. Dat kan dus heel gemakkelijk met de WV. Dus bijv submappen aanmaken voor Shots, Footage, Stills, Muziek, Sounds, enz. Het project zelf bijv in een map Project. Zet al deze mappen in een hoofdmap met de werktitel van de film (bijv Vakantie 2012) en je hebt een voortreffelijk overzicht in de mediapool voor al je verschillende filmprojecten.

johnjet schreef op 03.10.2012 om 13:50 uur

@ Cinecor

Hartelijk dank voor alle info. Mijn foto's komen ook wel in de mediapool terecht zónder ze te importeren, maar alleen in mappen.  In "mijn afbeeldingen (op de HD) kan ik de foto's zien, dát is het verschil. Mijn probleem is dat ik die mappen niet kan openen in de mediapool. En ik had gevraagd hoe dat ook al weer ging.

Het gekke is dat ik 'mijn muziek c.q. commentaar' wel zichtbaar in de mediapool krijg en dus ook meteen te gebruiken is. Sorry hoor, ik monteer al meer dan 10 jaar digitaal (sd) dus ik ben  redelijk bekend  met een en ander.Maar dit is mijn eerste hd-film en omdat andere programma's niet werkten (Avid studio) en ik goede berichten had gehoord over MAGIX heb ik uiteindelijk de plus-versie 2013 gekocht. Eerlijk gezegd  zie ik door de bomen even het bos niet meer.

Maar ik blijf proberen - vr gr John           

Laatst gewijzigd door johnjet op 03.10.2012, 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2012 om 14:07 uur

Hallo John,

Een hele goede aankoop van Magix VDL 2013. Het zal net iets anders werken dan Avid studio, maar dat went wel. Magix is veel fexibeler. Je schrijft dat in de mediapool alleen maar mappen ziet staan. Klik met dubbelkllik met de muis op een van de mappen in de mediapool en je foto's moeten nu wel in de mediapool staan. tenzij je ook sub-mappen heeft aangemaakt. dubbelklik net zolang door totdat je de foto's ziet. Ik ga ervan uit dat je de volledige beheer over de computer heeft. Anders zou daar ook het probleem kunnen liggen. 

Succes

Rob

johnjet schreef op 03.10.2012 om 14:28 uur

Hallo Rob, dank je wel! Mijn mediapool moet eerst leeg want doordat ik gisteren een schermpje kreeg >magix video de luxe werkt niet meer en wordt opnieuw gestart< (wat niet gebeurd is) is mijn mediapool totaal in de war geschopt, vraag mij niet hoe dat kon of hoe dat komt, ik zit er mee en zoals ik zei, de mediapool moet bij >mijn videos< eerst geleegd worden, want ALLES staat nu in >videos< dus ook de foto's!   

Sterker nog: ik overweeg Magix in z'n geheel te deïnstalleren en opnieuw te installeren, dan raak ik alle rommel toch kwijt, hoop ik?? Overigens: ik heb niet 1 keer maar wel 10 keer op die fotomappen geklikt, zowel met links als met rechts, maar gingen niet open hoor! Ik heb gisteren ook mijn video's vanaf de camera geimporteerd en als doelmap >mijn video's< opgegeven (had Fred van Eck gezegd bij een recente Magix cursus) maar alles kwam op de tijdlijn terecht. Toen alles selecteren gedaan en verwijderen, waarna de clips alsnog naar >mijn videos< gingen. Sorry, voor mij toch een rare ondervinding.

Voor alle hulp houd ik mij zeer aanbevolen!!

gr John           

Laatst gewijzigd door johnjet op 03.10.2012, 14:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2012 om 14:37 uur

Hallo Rob, dank je wel! Mijn mediapool moet eerst leeg want doordat ik gisteren een schermpje kreeg >magix video de luxe werkt niet meer en wordt opnieuw gestart< (wat niet gebeurd is) is mijn mediapool totaal in de war geschopt, vraag mij niet hoe dat kon of hoe dat komt, ik zit er mee en zoals ik zei, de mediapool moet bij >mijn videos< eerst geleegd worden, want ALLES staat nu in >videos< dus ook de foto's!   

Sterker nog: ik overweeg Magix in z'n geheel te deïnstalleren en opnieuw te installeren, dan raak ik alle rommel toch kwijt, hoop ik?? Overigens: ik heb niet 1 keer maar wel 10 keer op die fotomappen geklikt, zowel met links als met rechts, maar gingen niet open hoor! Ik heb gisteren ook mijn video's vanaf de camera geimporteerd en als doelmap >mijn video's< opgegeven (had Fred van Eck gezegd bij een recente Magix cursus) maar alles kwam op de tijdlijn terecht. Toen alles selecteren gedaan en verwijderen, waarna de clips alsnog naar >mijn videos< gingen. Sorry, voor mij toch een rare ondervinding.

Voor alle hulp houd ik mij zeer aanbevolen!!

gr John           

John,

Probeer eerst een herstelprocedure!!

Ook adviseer ik je om op je HD verschilende mappen aan te maken via windows verkenner. Dan kopieer je de foto's; muziek; film daarna toe. Daarna start je VDL op en dan kan je via het tabblad import in de mediapool naar de mappen op je HD gaan net als in windows verkenner. Je heb het over Fred van Eck en een recente Magix Cursus. Ik neem aan dat daar ook een hand-out is gegeven waar alles nog eens wordt uitgelegd. Lees deze nog een keer goed door. Kijk ook nog eens goed naar de filmpjes http://www.magixvdlbijspijkeren.nl van MI-Bo.

Succes, Rob

johnjet schreef op 03.10.2012 om 15:18 uur

Hallo Rob,

Ja ik heb het handboek Videomontage Magix video de luxe 3e editie 2011.

Maar door al het proberen van steeds weer opnieuw staan mijn foto's op de HD er inmiddels 3 x op, maar ik zal een herstelprocedure starten - morgen, want rest van de middag moet de trompet aan de lippen....

In ieder geval bedankt voor alle info, ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen.

vr gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 03.10.2012, 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

johnjet schreef op 03.10.2012 om 16:01 uur

Hallo Rob,

Zit er een herstelprocedure in Magix zelf, of bedoel je het >systeemherstel< van windows?

gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 03.10.2012, 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2012 om 16:11 uur

Hallo Rob,

Zit er een herstelprocedure in Magix zelf, of bedoel je het >systeemherstel< van windows?

gr John

Leg de DVD van Magix in de DVD-lade, deze zal als het goed is zelf opstarten. Volgens mij krijg je dan de keuze uit installeren of een herstelprocedere uitvoeren. Althans dat is in VDL MX . Ik ga er vanuit dat dit ook voor VDL 2013 het zelfde is. 

johnjet schreef op 03.10.2012 om 19:36 uur

Beste Rob,

VDL 2013 heeft de herstelprocedure niet - toch maar de- en opnieuw installeren? Lijkt mij het beste want ooit moet ik toch een begin maken met mijn film (opgenomen in Januari 2012.

vr gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 03.10.2012, 19:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Voormalige gebruiker schreef op 04.10.2012 om 15:01 uur

Beste Rob,

VDL 2013 heeft de herstelprocedure niet - toch maar de- en opnieuw installeren? Lijkt mij het beste want ooit moet ik toch een begin maken met mijn film (opgenomen in Januari 2012.

vr gr John

Hallo John,

Als je de mappen, zoals ik heb aanbevolen, heeft aangemaakt zou je eerst nog eens VDL kunnen opstarten en dan kijken of je nu wel de mappen kan openen in de mediapool. Je kan altijd nog opnieuw installeren. Als je toch gaat de-installeren, download het schoonmaakprogramma van:  http://download.magix.net/mxclean.exe.exe  Hiermee worden restanten van vorige installatie opgeruimd. Daarna opnieuw installeren.

Gr. Rob

johnjet schreef op 04.10.2012 om 16:49 uur

OK Rob, dank voor alle moeite en info. Ik heb inmiddels ontdekt dat ik uit de mediapool zoals hij er op DIT moment uitziet, hoogstwaarschijnlijk mijn film kan maken. Alleen moet ik nog de lengte van een overgang ergens vinden, maar dat vind ik wel in het boek of bij de overgang.

Nogmaals dank en vr gr - John

Laatst gewijzigd door johnjet op 04.10.2012, 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

johnjet schreef op 07.10.2012 om 15:41 uur

Hallo,

Ik heb inmiddels 1 minuut (mijn >leader<) gemonteerd van de film die ik wil maken.

Daarbij zitten veel titels en een getekende lijn waar wij waren. Ik heb HD 1920x1080i aangevinkt  en ook >bewerken preview rendering starten<.

De rode lijn die toen boven mijn clips verscheen staat nu reeds bijna 2 uur te "renderen" en ik vraag mij af of dit de normale gang van zaken is - dit duurt wel héél erg lang (één minuut film!). Doe ik iets verkeerd? In het boek en de gebruiksaanwijzing-video vind ik er weinig over - alles nagekeken.

Veel dank weer voor hulp - vr gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 07.10.2012, 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

johnjet schreef op 07.10.2012 om 15:47 uur

Ik vergat nog iets:

Ik heb ook een minuut muziek eronder gezet - dat "handje" krijg ik niet veranderd in een pijl of zo, zodat ik het begin en eind niet kan in- en uitfaden. Sorry, maar het zit mij ook niet mee in Magix tot nu toe.

Toch nog prettige zondag - vr gr John            

Laatst gewijzigd door johnjet op 07.10.2012, 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.

Voormalige gebruiker schreef op 08.10.2012 om 11:22 uur

Hallo,

Ik heb inmiddels 1 minuut (mijn >leader<) gemonteerd van de film die ik wil maken.

Daarbij zitten veel titels en een getekende lijn waar wij waren. Ik heb HD 1920x1080i aangevinkt  en ook >bewerken preview rendering starten<.

De rode lijn die toen boven mijn clips verscheen staat nu reeds bijna 2 uur te "renderen" en ik vraag mij af of dit de normale gang van zaken is - dit duurt wel héél erg lang (één minuut film!). Doe ik iets verkeerd? In het boek en de gebruiksaanwijzing-video vind ik er weinig over - alles nagekeken.

Veel dank weer voor hulp - vr gr John

Hallo John,

Ik heb VDL MX premium en dan redenteer ik met de sneltoets: Ctrl-R.  Twee uur vind ik ook lang. Waarom  HD 1920x1080i ? De film op de tijdlijn is toch al 1920x1080i?

succes met de montage,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 08.10.2012 om 11:26 uur

Ik vergat nog iets:

Ik heb ook een minuut muziek eronder gezet - dat "handje" krijg ik niet veranderd in een pijl of zo, zodat ik het begin en eind niet kan in- en uitfaden. Sorry, maar het zit mij ook niet mee in Magix tot nu toe.

Ik vergat nog iets:

Ik denkt dat je dat alle tracks heeft geselecteerd. sneltoets 6 = objecten 7= all tracks. let op de werkbalk in het midden, je zie dan de muismodus veranderen.

succes

Rob

RiViS schreef op 08.10.2012 om 12:36 uur

- dat "handje" krijg ik niet veranderd in een pijl of zo, zodat ik het begin en eind niet kan in- en uitfaden.

Ik denkt dat je dat alle tracks heeft geselecteerd. sneltoets 6 = objecten 7= all tracks.

Voor het faden van muziek of beeld is het niet belangrijk welke muismodus je gebruikt. Als je met de muiswijzer over de zijrand van het object gaat (bv het geluid) dan zie je daar 2 dingen gebeuren:

1. de muiswijzer verandert in 2 vertikale streepjes met aan weerszijden pijltjes, dat geeft aan dat je nu met de muis het object kunt uitrekken cq inkorten.

2. ongeveer halverwege de hoogte verschijnt een half bolletje, als je daar met de muiswijzer op gaat staan verandert die in een diagonaal lijntje met 2 pijltjes. Nu kun je uit- cq in-faden.

groet,

Rijk

johnjet schreef op 08.10.2012 om 20:13 uur

Hallo,

Ik wilde iedereen die mij heeft geholpen de beginfase van MAGIX plus 2013 door te komen even bedanken want zojuist hebt ik mijn eerste blu ray disc gebrand, weliswaar alleen de >leader< van mijn film, maar daar zitten zulke gemene samensmeltingen en montages in, dus wanneer-ie dát foutloos doet begin ik morgen opgewekt mijn film te monteren!.

Ik heb bij >encoderinstellingen< niet op >geavanceerd< geklikt - je kan dan nog naar een ander tabblad H.264 CUDA aanvinken - heb ik (nog) niet gedaan - moet ik eerst even onderzoeken of dat betere resultaten zou geven, volgens mij heeft het alleen met compressie te maken (en snelheid) en niet met kwaliteit.

Nogmaals bedankt en tot horens! - vr gr John

Laatst gewijzigd door johnjet op 08.10.2012, 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

John - Sony HDR XR 160.