foto opslaan na klonen

Willytje65 schreef op 12.03.2013 om 14:38 uur

Als ik in fotodisigner 2013 aan een foto heb gekloond, (wat me nu al een paar keer goed gelukt is)

Is de foto na opslaan (bestand- opslaan) maar een 300 Kb meer groot in plaats van de vooraf 2 a 3 Mb zoals hij voorheen was. ik vindt niet in de hulp onder klonen hoe je de foto opslaat, ook na lang lang overal zoeken vindt ik het niet , dat moet toch op ware grootte kunnen worden opgeslagen?

Reacties

RiViS schreef op 12.03.2013 om 15:00 uur

Hallo Willy,

Ik heb het even geprobeerd. Foto van 1.45 mb (jpg bestand), kloon uitgevoerd, dan: Bestand/Opslaan als..., kies jpg en nieuwe naam, klik Opslaan. Nieuw bestand is weer 1.45 mb....

groet,

Rijk

Willytje65 schreef op 13.03.2013 om 11:06 uur

Nee, lukt helemaal niet, had al geprobeerd in; opslaan als, dan heb ik van een foto van 2,2Mb nog 828 Kb

Heb het nog 2x opnieuw geprobeerd met nieuwe klonen om zeker te zijn, precies zoals je zegt en opnieuw slechts 828 Kb

mi-bo schreef op 14.03.2013 om 11:34 uur

Beste Willytje 65.

Zoals RiViS het omschrijft klopt het , maar na lezen van Uw reactie bent u vergeten het op te slaan onder een andere naam, nu wordt namelijk het project gebruikt met alleen de toevoeging.

succes,

Willytje65 schreef op 14.03.2013 om 13:38 uur

neee,nee alles gedaan zoals Rivis heeft gezegt; opslaan als , nieuwe naam, onder jpeg, en opslaan , en toch geen ware grootte.

RiViS schreef op 18.03.2013 om 16:31 uur

Ik doe nog een poging: Ik veronderstel dat je originele foto een .jpg bestand is (dat had je nog niet aangeveven). Probeer opslaan als, kies weer jpeg. Vóórdat je gaat opslaan, klik op Instellingen. Je krijgt nu een scherm met ecxport-opties. Klik op de tab Opties. Kijk nu naar de schuif onder JPEG kwaliteit. Zet die op 100 %. Helpt dat? Laat het resultaat hier even weten aub. Misschien kun je ook nog wat bereiken onder de tab Bitmap-grootte, maar ik heb geen idee wat je daar zou moeten instellen, bv bij DPI . Je kunt wel kijken of bij Breedte en Hoogte het juiste aantal pixels staat (check dit bij het originele bestand via Eigenschappen).

groet,

Rijk 

Willytje65 schreef op 19.03.2013 om 10:47 uur

het gaat inderdaad over jepg foto's

Heb nu even een kloon geprobeerd en dan opgeslagen via instellingen- opties en naar 100%, geklikt op toepassen en opslaan, en de foto gaat nu van  2,2 Mb naar 3,5 Mb;

Maar dat valt volgende keer weer naar het oude, dat kun je niet vastzetten ,en zo moet je bij iedere verandering aan een foto, wat dan ook ,terug gans die stadia doorlopen

RiViS schreef op 19.03.2013 om 16:34 uur

Willy, ik heb nog even gekeken: Je kunt het ook doen via Bestand/ JPEG Exporteren, als je dan de JPEG kwaliteit eenmaal hebt ingesteld blijft die voor de volgende foto export ook zo staan. Probeer maar eens.

groet,

Rijk

Willytje65 schreef op 20.03.2013 om 09:34 uur

Ja het is eindelijk gelukt, na wat zoeken over het juiste % bleek dat aan 97% (stond standaard 88 %)de afbeelding van 2,2 Mb is opgeslagen aan 2,4 Mb ,dus zo goed als het zelfde, ook bij andere bewerken dan klonen, en het blijft ook zo bij volgende foto's, ik moet zelsf niet meer terug gaan naar bestand/ jpeg exporteren, gewoon opslaan volstaat. Hartelijk dank voor al uw moeite. Alleen had ik het nooit gevonden.