Foto die ergens in de achtergrond opduikt

bert-vanstrijen schreef op 14.02.2017 om 22:03 uur

Bij het maken van een foto reeks in Fotostory, met windows 10, komt ergens een foto opduiken die ergens al is gebruikt in de reeks. Hij komt niet voor in het storyboord dus weghalen gaat niet. Als ik de foto's die "besmet zijn" weg haalt staat de foto ergens anders in de achtergrond. Zelfs de originele foto uit de story halen helpt niet, en de hele story overnieuw maken kost teveel tijd. Je ziet de foto in beeld komen met de originele foto die daar staat in een zijbalk, dit duurt ongeveer 16 seconden, wat lijkt op een achtergrond die zou zijn ingevoerd.

Achtergronden toevoegen of overgangen aanpassen helpt niet. Wie weet raad. Magix zelf geeft geen antwoord of een antwoord dat niet lukt. ik heb zelfs het deel van het probleem opgezonden zodat zij die zelf kunnen zien in het programma, maar geen antwoord.

Graag zo snel mogelijk een antwoord daar ik mijn fotostory nu eens af wil maken.

Groetjes Bert

Reacties

mi-bo schreef op 15.02.2017 om 10:39 uur

Hallo Bert,

Als de Technische Support van MAGIX geen goed antwoord heeft wordt het voor de Freaken op dit Forum ook zoeken.

Vanuit gaand dat we schrijven over de laatste nieuwe versie van PhotoStory deLuxe ( 2017 ) zijn alle download updates geïnstalleerd. versie 16.1.2.53

Dan schrijf je over storyboard modus, wat is het resultaat als je in de tijdlijn modus zet, is dan de mysterieuze foto ook niet te zien

 

storyboard modus.................................. tijdlijn modus.

gr

Michael

bert-vanstrijen schreef op 15.02.2017 om 13:49 uur

Beste Michael,

Tussen geen antwoord geven of een niet bruikbaar antwoord is een groot verschil. Magix geeft geen antwoord binnen hun termijn. Dit ter zaken.

In de storyboard en de tijdlijn modus zie je de spook foto niet staan. Bij de overgang van de voorlaatste foto gaat het beeld op zwart en na ca. 10 seconden komt de spookfoto in beeld met in de rand de foto die eigenlijk moet komen. Als ik foto's weghaald blijft de spookfoto bestaan.

Zowel in de storyboard als tijdlijn modus kan ik niet die ca 16 sec niet weghalen of een overgang of kleur toevoegen. Als ik een achtergrond kleur toevoegt staat dit wel in de tijdlijn.

Als je een mail adres opgeeft kan ik je een verkorte versie toezenden.

M.vr.gr.

Bert

mi-bo schreef op 15.02.2017 om 22:11 uur

Hallo Bert,

mijn e-mail adres is mi-bo@magix.info.

gr

Michael

bert-vanstrijen schreef op 17.02.2017 om 10:42 uur

Beste Michael,

 

 

 

Alles uitgeprobeerd volgens al jouw mogelijkheden, niets helpt, de spookfoto blijf gewoon terug komen na hetgeen ik heb weggehaald en of gekopieerd.Of het zit in het programma of ergens in de toepassingen.

 

 

 

Ik stopt er nu mee en heb een DVD gemaakt met de storing, waarbij alle 904 foto’s wel lopen incl. de muziek, ook die minder zijn dan 2 seconden en overgangen hebben. De DVD is toch in hoofdzaak voor ons zelf.

 

 

 

Als ik met de 4 foto’s uit hetgeen ik jou heb toegezonden probeert lukt het mij ook maar in de volledige film lukt het niet op die manier.

 

 

 

Ik ga nog een keer het hele programma er op zetten en kijken wat hij dan doet.

 

 

 

Jij in ieder geval bedankt voor je inzet en tijd.

 

 

 

M.vr.gr.

 

 

 

Bert van Strijen

 

 

 

P/S Al mijn programma’s van Magix, ook die ik al had voor Windows 10, ga ik weggooien. Voor mij nooit meer Magix voor muziek, Video en foto’s, het was zonde van het geld. Ik ben afgeknapt op de aftersales van Magix.

 

 

 

 

mi-bo schreef op 17.02.2017 om 11:19 uur

Hallo bert,

graag gedaan,

alleen Uw laatste P/S regel is geen leuk bericht, maar Uw keuze,

succes met Uw mooie hobby.

gr

Michael

bert-vanstrijen schreef op 23.02.2017 om 21:06 uur

Eindelijk is de "spookfoto" verdwenen dank zij de hulp van Rob uit Gouda.

De oplossingen die Magix gaf waren niet adequaat, maar Rob heeft een oplossing gevonden die vrij simpel was.

Alle foto's die bij of rond de spookfoto zaten incl. de spookfoto uit je eigen bestand verwijderen, photostory opstarten en de ontbrekende foto's overslaan. Story weer opslaan en afsluiten en weer opnieuw opstarten. Spookfoto is weg. Nu wel weer de verwijderde foto's opnieuw invoeren en wat aanpassingen weer uitvoeren en klaar is kees, en dat allemaal via Rob.

Rob nogmaals bedankt voor je hulp.

Bert

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2017 om 11:06 uur

Hallo Bert,

Ik vind het fijn, dat ik samen met jou het probleem heb kunnen oplossen. Ik wil nog e.a. aanvullen op jouw antwoord.

Om te beginnen, bestaat het projectbestand "MPH" alleen maar uit verwijzingen, zoals naam van de foto, in welke map deze staat, welke effecten gebruikt zijn, etc... (zie afbeelding). Er kan tijdens het samenstellen van een project iets fout gaan, zoals bv. spookfoto's die op een niet verklaarbaar wijzen opduiken in het project. 

Hoe kan je dit oplossen:

  1. Start Fotostory op en laad het spookproject in
  2. Zoek uit welke foto's de spookfoto's zijn in het project,  schrijf deze op, zodat je ze later snel kan terug vinden in de map waar deze zijn opgeslagen.
  3. Noteer ook alle foto's, die bij of rondom de spookfoto zitten.
  4. Sluit Fotostory af.
  5. Maak een map aan bv. " tijdelijk "
  6. Verwijder nu de spookfoto's en de foto's, die rondom de spookfoto's zitten uit de map waarin deze zijn opgeslagen.
  7. Start Fotostory op en laad het spookproject opnieuw in
  8. Bij de vraag "Bestanden niet gevonden", klik op "Alles overslaan"
  9. Sla het projectbestand nu onder een andere naam op.  
  10. Plaats nu de foto's uit de tijdelijk map terug naar de map waar u ze tijdelijk uit heeft verwijderd.
  11. Wanneer je nu dit nieuwe project opnieuw opstart zullen de spookfoto's verdwenen moeten zijn.
  12. Je moet nu het project nalopen op eventuele lege plekken en voeg hier de gewenste foto weer in.

Succes,

Rob

bert-vanstrijen schreef op 24.02.2017 om 16:17 uur

Ik hoop dat Magix ict ers dit zelf ook gaan lezen. Nogmaals bedankt Rob