Formulier met widget invoegen

Jose52 schreef op 26.02.2021 om 20:26 uur

Goedenavond, ik wil eens vragen of er iemand is die weet hoe ik een formulier van JotForm in kan voegen in de website. Ik heb webdesigner 17 premium. De widget van JotForm zit in de catalogus van Magix Online.
Ik heb daar een formulier gemaakt en kan het nu wel invoegen na vele malen proberen, maar dan staat er op mijn website maar een halve pagina en ook heel groot. Wie weet wat ik verkeerd doe.
Zo ziet het er nu uit als ik bij Magix op de desbetreffende pagina kijk. Dus ik mis de helft van de velden en het is heel groot.

Met vriendelijke groet,

José

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 26.02.2021 om 20:38 uur

@Jose52

Beste José.

Zelf doe ik niets met contact formulieren.

Maar​ ​​​​​​@BeRo zal U zeker met een oplossing kunnen helpen .

Sc6

M.vr.gr

Michael

BeRo schreef op 26.02.2021 om 23:18 uur

@Jose52

[...] Dus ik mis de helft van de velden en het is heel groot. [...]

De grootte van het formulier kan in het editor venster van de WD vrij ingesteld worden. 😉

Dit is hoe je te werk gaat...

Daarna zie je het afgewerkte formulier in een plaatshouder in het editor venster van de WD.
Om een oversized formulier correct weer te geven, moet je een scrollbar toevoegen. Dit kan gemakkelijk worden gedaan met een paar regels CSS en HTML.

Dit is hoe de volledige code eruit ziet.

<style>
    div.scroll {
        width: 100%;
        height: 100%;
        overflow-x: hidden;
        overflow-y: auto;
      }
</style>

<div class="scroll">
<script type="text/javascript" src="https://form.jotform.com/jsform/210566038049999"></script>
</div>

Je kunt de geel gemarkeerde delen in de screenshot kopiëren en plakken in je project.

Als je alles goed hebt gedaan, ziet de afgewerkte vorm er zo uit.

Graag veel succes... 😀

Laatst gewijzigd door BeRo op 26.02.2021, 23:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

Jose52 schreef op 26.02.2021 om 23:31 uur

Goedenavond BeRo

Bedankt voor uw reactie. Alleen begrijp ik het niet. Ook zijn de prints niet goed leesbaar. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat je met dit Magix programma vrij makkelijk een formulier in kon voegen. Maar dat is dan toch niet zo.
is er eventueel nog een andere manier voor? Ik heb het nodig voor onze vereniging, zodat mensen zich kunnen inschrijven.

mvgr. José

BeRo schreef op 27.02.2021 om 00:33 uur

[...] Ook zijn de prints niet goed leesbaar. [...]

Als je op een van de foto's klikt, wordt deze op zo'n groot formaat weergegeven dat je de hele inhoud gemakkelijk kunt lezen.

[...] Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat je met dit Magix programma vrij makkelijk een formulier in kon voegen. [...]

Dat is inderdaad het geval. Voor grote formulieren moet je echter ook veel ruimte op de pagina laten. Of je kunt werken met de opties die ik beschreef. ☺️

[...] is er eventueel nog een andere manier voor? [...]

Tuurlijk. Op het WWW vindt je veel aanbiedingen van softwareproducenten die ook formuliergeneratoren in hun programma hebben. Zoek maar op Google & Co. 😇

[...] Ik heb het nodig voor onze vereniging, zodat mensen zich kunnen inschrijven. [...]

Misschien is het geen slecht idee als je mensen aanbiedt om zich per e-mail te registreren. Het is ook mogelijk zich in te schrijven via een formulier dat kan worden gedownload.
Elk online formulier waarmee persoonsgegevens worden verzameld, valt automatisch onder de bepalingen van de GDPR. In ieder geval is het van belang dat je ervoor zorgt dat bezoekers van je website de betreffende informatie zien en actief bevestigen. Je moet de actieve bevestiging later op elk moment kunnen bewijzen.
Je kunt de problemen vermijden als de registratie niet via een online formulier gebeurt.

Dit is geen juridisch advies, dit is slechts mijn persoonlijke mening. 👮

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

Jose52 schreef op 27.02.2021 om 09:56 uur

Goedemorgen BeRo

Bedankt weer voor de uitleg. Ik ga er nog eens naar kijken en anders ga ik het inderdaad maar oplossen door ze een eigen gemaakt formulier te laten downloaden. Als iemand lid wordt bij de vereniging moeten ze ook een AVG formulier ondertekenen ivm de privacy wet.
Het is voor ons nieuw dat nu bijv. een vriendengroep voor zomaar eens een avond wil komen spelen zich kan inschrijven. Maar ik had geen idee dat zo’n formulier met alleen naam, tel. en email en de vraag met hoeveel personen ze die bepaalde avond willen komen, daar ook onder zou vallen.
Maar ik zal het nog eens met de bestuursleden overleggen wat ik dan zal plaatsen.

bedankt!

mvgr. José