Reacties

mi-bo schreef op 14.05.2022 om 09:47 uur

@johndebrock

Beste John,

project staat op de tijdlijn,

toets Ctrl +E aan of activeer het project door er met rechts van muis op te klikken,

er gaat een scherm open Object eigenschappen, klik hier video aan, dan beeld verhouding,

vermoedelijk staat hier 5:4

zet dit weer terug naar 4: 3

en het staat weer zoals het moet zijn 4:3

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Wijziging aangebracht i.v.m betere uitleg (PNG)

Bol schreef op 14.05.2022 om 10:26 uur

@johndebrock

Hallo John,

Bedankt👍voor het doorsturen van uw DV AVI (4:3) bestand, zodat ik e.a. 1:1 kon uittesten.

Het klopt, dat wanneer ik uw DV AVI (4:3) bestand op tijdlijn zet en exporteer als MP4 720x576 (4:3) en daarna het geëxporteerde bestand weer op de tijdlijn van 2022 zet, dit als MP4 720x576 (5:4) wordt weergeven.

Ik heb uw bestand ook maar eens op dezelfde manier geëxporteerd via VDL 2016 | 2021 en Pro X12 en nu wordt uw DV AVI (4:3) bestand wel als MP4 720x576 (4:3) weergeven.

Conclusie: Dit is vermoedelijk een BUG in VDL 2022.

Ik ga vandaag nog wat voor u experimenteren. Mocht een goed antwoord hebben, dan laat ik het u weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m correcties en ter verduideling MP4 toegevoegd

Laatst gewijzigd door Bol op 14.05.2022, 12:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.05.2022 om 11:44 uur

@johndebrock

Beste John,

mijn kikker project zoals uitleg om 09.47 uur ( met PNG ) als avi op de tijdlijn gezet, geëxporteerd als avi bestand en weer op de tijdlijn gezet zoals hierboven in Topic omschreven dit werkt bij mij zonder problemen

dit is mijn resultaat Avi 4:3 blijft Avi 4:3

"zoals ik dit heb ervaren is dit geen programmeer fout"

sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 12:01 uur

Hallo Michael,bedankt voor je reactie maar het probleem is niet de AVI maar het omzetten en berekenen van AVI naar MP4 in formaat 4:3,dat gaat fout dat wordt een 5:4 formaat, op advies van Rob (Bol) lukt het met MVDL Plus 2016 wel,die heb ik nog op mijn computer staan dus ik kan weer verder werken,lijk mij ook een Bug van de MVDL Plus 2022

Bedankt en met vriendelijke groeten,John.

mi-bo schreef op 14.05.2022 om 12:51 uur

@johndebrock

Beste John,

toch een vraag de Avi bestanden zijn die bewerkt Pinnacle bewerkt .

Dit is mijn resultaat in MVDL 2022 Prem

zie mijn filmpje hier zonder problemen van Avi naar MP4 4:3

zo staan de instellingen bij mij, wat betreft bewerking van avi bestanden naar Mp4

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info ( PNG )

Bol schreef op 14.05.2022 om 13:02 uur

@johndebrock

Hallo John,

Zoals beloofd heb ik voor u waarschijnlijk de oplossing.

Doe het volgende:

  • zet bij de programma-instelling - tabblad Apparaatopties - Export op Microsoft WARP device
  • als u nu uw DV AVI (4:3) bestand op de tijdlijn zet en deze dan als  MP4 720x576 (4:3) exporteert, dan gaat alles goed.

Mijn voorlopige conclusie is, dat de fout waarschijnlijke veroorzaakt wordt door de drivers van Nvidia videokaart.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.05.2022 om 13:17 uur

@johndebrock

Hallo John,

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Ik heb bij de programma-instellingen - tabblad Apparaatopties - Hardwareversnelling alles op Intel(r) UHD Grapics 630 gezet.

Uw DV AVI (4:3) bestand wederom op de tijdlijn gezet en zowaar het geëxporteerde DV AVI (4:3) bestand wordt als MP4 720x576 (4:3) exporteert.

Voor mij is nu voor 100% zeker, dat het aan de drivers de Nvidia videokaart moet liggen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 13:25 uur

Hallo Mibo,de Avi bestanden zijn gemaakt met een JVC camera,die hebben een ander soort bestand,daar zit waarschijnlijk het probleem bij mij.

Bedankt voor je meedenken,met vriendelijke groeten,John.

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 13:28 uur

Hallo Bol,

Prima,dat werkt bij mij ook,zo kan ik de films met hetzelfde programma berekenen naar MP4 4:3 formaat.

Dank je wel voor je hulp,Groeten, John

Bol schreef op 14.05.2022 om 13:33 uur

@johndebrock

Hallo John,

Ik wil toch even reageren op uw bovenstaand antwoord. Clips gemaakt met een JVC camera hebben MOD als extensies. Maar, daar zit zeker niet uw probleem. Zelf heb ik ook e.a. met MOD files uitgeprobeerd. Het zit in de drivers van uw Nvidia kaart.

Hierbij wil ik het laten en wens heel veel succes met het samenstellen van uw filmpjes. Fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.05.2022, 13:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.05.2022 om 14:10 uur

@johndebrock

Beste John.

Positief bericht, dit zou betekenen dat via export de instelling op"Microsoft Wharp Device " te zetten , 5:4 wordt omgezet naar 4:3 en Uw probleem is opgelost en het geen "bug (programmeer") fout in MVDL2022 is.

Véél montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info.

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 14:19 uur

Bol,dat vermoed ik ook,maar je hebt mijn probleem opgelost dank je wel,Vriendelijke groeten,John

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 14:23 uur

Dank je wel Mi-bo, gelukkig opgelost,of het een Bug is denk ik nog steeds van wel maar geen probleem meer,

Met vriendelijke groeten, John

Bol schreef op 14.05.2022 om 15:31 uur

@johndebrock

Hallo John,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat uw probleem is opgelost door bij de hardwareversnelling de export op Microsoft WARP device te zetten. Voor zover ik het kan beoordelen, kan net zo goed een Bug zijn in VDL 2022 als in de Nvidia Videokaart. We kunnen wel de conclusie trekken, dat VDL 2022 en Nvidia videokaart niet samen kunnen werken. Daarom heb ik uw probleem voorgelegd aan Magix Support. Zodra ik antwoord terugkrijgt van Magix Support, zal ik dit op het forum zetten.

Met vriendelijke groet, Rob

PS.

Als moderator, heb ik een van mijn ander antwoorden als oplossing gemarkeerd, zodat andere forumleden met een gelijksoortig probleem gelijk naar de oplossing kan springen, zonder eerst alles te moeten lezen.

Laatst gewijzigd door Bol op 14.05.2022, 15:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 18:02 uur

Hallo Bol,ik ben benieuwd naar het antwoord,Gr John.

mi-bo schreef op 14.05.2022 om 20:31 uur

@johndebrock

Beste John.

Ik ben ook benieuwd naar een reactie van MAGIX Support, daar ik U heb laten zien dat MVDL 2022 goed werkt met Nvidia kaarten.(ook de versie GTX 560 m)

Fijn weekend,

Vriendelijke groet.

Michael (FM).

johndebrock schreef op 14.05.2022 om 20:44 uur

Hallo Mi-bo,ja ik ook,zelf heb ik een Nividia Geforce GTX1050Ti,moet kunnezou je denken maar we zullen wel horen waar het probleem zit.

Gr, John.

mi-bo schreef op 15.05.2022 om 10:15 uur

@johndebrock

Beste John.

Een reactie van Bol naar MAGIX Support zal weinig zin hebben gezien hij een andere grafischekaart heeft.

U kunt beter een mail sturen naar infoservice@magix.net en vragen of zij een systemcheck willen uitvoeren op Uw Pc, gezien de grafische kaart waar U mee werkt.

( Er kan zijn dat antivirus(systeemcheck )dit aanmeld als verdacht, maar kan zonder problemen worden uitgevoerd)

Benno van MAGIX geeft elke maand via een vragen uurtje in Duitsland uitleg met de zelfde grafische kaart als U heeft, voor vragen over MFS2022 en MVDL2022 en MVPX13.

Het is vreemd dat U hardwareversnelling moet veranderen in een product gemaakt met 720x576 (Avi) dit moet de grafische kaart die U heeft zonder problemen(aankunnen) kunnen verwerken zonder dat het veranderd van 4:3 naar 5:4 er moet iets anders aan de hand zijn met Uw Pc.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

johndebrock schreef op 15.05.2022 om 10:44 uur

Hallo Mi-bo,we gaan de reactie van Magix afwachten,want inderdaad het zou moeten gaan met mijn Grafische card,we zien wel,Met vriendelijke groeten,John.

Bol schreef op 15.05.2022 om 11:25 uur

@johndebrock

Hallo John,

Als moderator, juich ik het alleen maar toe, dat forumleden zijn of haar probleem persoonlijk en direct meldt bij Magix Support. Hoe meer forumleden zijn of haar problemen melden hoe sneller een Magix Supporter dit doorspeelt aan de programmeurs c.q. ontwikkelingsafdeling. Bij voorkeur melden via: Hoe neem ik contact op met de technische support?

Persoonlijk, volg ik regelmatig de interessante live uitzendingen van Benno. Zie: The official MAGIX Software YouTube channel!

.....Een reactie van Bol naar MAGIX Support zal weinig zin hebben gezien hij een andere grafische kaart heeft,,,,.

Ik wil hier even kort op reageren. Uw probleem heb ik kunnen reproduceren op mijn beide PC's. De ene met een Nvidia Geforce GTX 970 en de ander met een Geforce GTX 1660Ti. Voor beide Nvidia Grafische kaarten worden dezelfde driversversie gebruikt, net als die van u. Zie afbeelding.

Persoonlijk, wacht ik rustig het antwoord van Magix Support af.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.05.2022, 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.05.2022 om 12:29 uur

@johndebrock

Beste John,

Reactie van Bol :

"Persoonlijk, volg ik regelmatig de interessante live uitzendingen van Benno.

Zie: The official MAGIX Software YouTube channel! "

is het omschrijven hieronder wel heel erg vreemd, daar Benno een Pc heeft met met Nvidia kaart, en een demo over MVL 2022 heeft gegeven, zie

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7521222/

alles over Benno is met goedkeuring gepubliceerd.

"Voor zover ik het kan beoordelen, kan net zo goed een Bug zijn in VDL 2022 als in de Nvidia Videokaart. We kunnen wel de conclusie trekken, dat VDL 2022 en Nvidia videokaart niet samen kunnen werken."

 

ik wil het hierbij laten, en zie graag van U een reactie op het Forum een antwoord van MAGIX Support

Sc6

Vriendelijke groet

Michael( FM )

Herman-Spaargaren schreef op 17.05.2022 om 14:31 uur

Ik twijifel ook of het aan de NDVDIA-driver ligt, omdat het wel onder alle voorgaande versies van VDL met de NVDIA-kaart werkt, maar niet bij VDL2022. Maar het is wel de oplossing voor onze problemen om de NVDIA kaart uit te zetten bij de rendering.

Bol schreef op 17.05.2022 om 23:47 uur

@Herman-Spaargaren

Hallo Herman,

Na heel wat speurwerk, ben ik ook tot de conclusie gekomen, dat het 5:4 probleem een bug is in de VDL 2022 versie 21.0.2.138. Want als ik bij de hardwareversnelling de Export zet op Intel UHD Graphics 630, Microsoft WARP device of CPU, dan verloop alles bij mij zonder problemen. Ik ben er ook achter gekomen, dat dit probleem 5:4 zich voordoet bij het exporteren als 720x576 (16:9), bij het exporteren wordt dit dan: 720x576 (5:4).

Maar zoals ik als reeds heb gemeld, heb ik dit probleem voorgelegd aan Magix Support. Tot nog toe heb ik nog geen reactie gehad vanuit Duitsland, maar zodra ik dat heb, zal ik dat hier vermelden.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 18.05.2022 om 11:17 uur

Goede morgen Bol, helemaal mee eens want inmiddels ging Magix bij het formaat bij exporteren 4:3 weer in 5:4 staan en kon dat niet veranderen,weer opnieuw instellen,afwachten wat Duitsland antwoord,Gr John.