firewire vraag

wesp schreef op 22.09.2020 om 13:19 uur

om video over te zetten moet de PC een fireware kaart hebben. Die zit helaas niet in m,ijn computer. Zijn er nog andere mogelijkheden om video te inporteren. Met de S aansluiting? of is er een firewire conferter. Ik heb een Sony digitale camera dcrtrve17e.

Inmidels advies opgevolgd en een firewire kaart ingebouwd. Inderdaad heel eenvoudig en het overzetten is een fluitje van een cent. Bedankt voor alle reacties en adviezen!

Wil

Reacties

Bol schreef op 22.09.2020 om 14:15 uur

Hallo Wesp,

Misschien is dit de oplossing voor u. Zie:

Een een firewire converter bestaat niet. Volgens mij kunt u via de S aansluiting importeren.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 22.09.2020, 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.09.2020 om 14:26 uur

@wesp

Beste wesp.

Voor U het beste advies om in de Pc een Fire-wire kaart te laten zetten.

Als U zou overwegen om RUV 9 aan te kopen gaat U stappen achteruit.

Sc6

Michael (Forum Moderator )

Bol schreef op 22.09.2020 om 14:54 uur

Hallo Wesp,

Hier een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord. Inderdaad geeft een FireWire kaart de beste video overdracht. Maar de kwaliteit hangt voornamelijk af wat de kwaliteit van de opgenomen bandjes zijn. Maar u heeft de beschikking over 3 mogelijkheden:

  • A/V out
  • S Video out
  • FireWire

Persoonlijk, zou ik u niet kunnen zeggen, als u Magix RUV 9 aankoop, ook werkelijk met grote stappen achteruit gaat in kwaliteit.

Misschien zijn er ander forumleden, die hun ervaringen omtrent het gebruik van Magix RUV 9, met u willen delen. Hierbij doe ik een oproep aan Magix RUV 9 gebruikers om u met raad en daad bij te staan.

Groet,

Rob

4x gewijzigd i.v.m. met type fouten en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 22.09.2020, 15:02, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.09.2020 om 15:18 uur

@wesp

Beste Wesp.

U schrijft zelf over een digitale camera.

Wat betreft MAGIX RUV 9, als U via RGB aan de voorzijde van de camera een aansluiting maakt worden Uw digitale beelden omgezet naar analoog ,dan via RUV 9 weer omgezet van analoog naar digitaal.(zeer veel kwaliteit verlies).

Bij deze een advies van Michael(mi-bo) die sinds 2004 al meer dan 1000de bandjes heeft gedigitaliseerd van Analoog naar Digitaal,en vele 1000de bandjes (S-VHS & Hi8) met Pc & laptop op Dvd of harde schijf gezet, een Fire-wire insteekkaart in Uw Pc zetten of laten zetten is het beste advies.(en goedkoper dan RUV 9).

Doe Uw voordeel met dit advies

Sc6.

M.vr.gr

Michael (Moderator )

Bise schreef op 22.09.2020 om 17:04 uur

Geachte, het beste wat al is aangegeven is een firewire kaartje in te bouwen. Is te koop bij de firma Azerty.

Dan heb je geen verlies van kwaliteit van je digitale beelden. De data op de banden is constant en als het via usb als het al zou gaan, usb verzend de data in kleine stukjes dat wordt niks.Ook wordt er soms geadverteerdmet converters, niet doen geld weggooien!. Ja, of red uw video,s, kwaliteit gaat behoorlijk achteruit (vind ik zelf)

Het inbouwen van een kaartje is werkelijk kinderlijk eenvoudig, jehebt een vrij slot nodig meer niet. Succes, Cees

Bol schreef op 22.09.2020 om 17:08 uur

Hallo Wesp,

Sony digitale camera dcrtrve17e is weldegelijk een digitale camera. (bandjes en memory sticks)

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-