Filmstrips samenvoegen.

adrians schreef op 23.02.2013 om 13:36 uur

Ik heb met sukses een aantal videobanden m.b.v.  RUV 4.0 naar de harde schijf van mijn PC gekopiëerd. Nu heb ik (als voorbeeld) twee filmstrips, gekopiëerd van twee videobanden die ik tot één strip wil samenvoegen. Ik zet één van de twee op mijn monitor binnen het programma en probeer de andere vanaf de file op mijn harde schijf, in te voegen, maar helaas, de file is leeg. Zodra ik het programma verlaat staat de tweede gewoon in de file, binnen het programma wordt die file dus kennelijk niet herkend.

Wat doe ik verkeerd?

 

Reacties

magixagent schreef op 23.02.2013 om 15:21 uur

Beste,
U start RUV 4.0 op, dan wordt U gevraagd wat wilt U doen, een nieuw project maken, daarna haalt U van de harde schijf ( externe)de projecten stuk voor stuk die U op de tijdlijn wilt zetten .
let op is dit langer dan 3 uur ( zuinige Nederlanders) heeft u een probleem, want dan wordt het na comprimeren, nog een keer gecomprimeerd,
succes met het mooie MAGIX product.

acht50 schreef op 26.02.2013 om 14:15 uur

beste lezer,

Ik gebruik RUV6 en mij lukt het ook niet om 2 MVY files aan elkaar te koppelen.

Ik maak een nieuw project en haal van de harde schijf een MVY file, zodra ik de 2de file importeer verdwijnt de eerste file. Wat doe ik fout??

magixagent schreef op 26.02.2013 om 15:07 uur

beste  acht50, ik heb u een prive bericht gestuurd, zie boven uw account envelop,

succes.

adrians schreef op 27.02.2013 om 12:31 uur

Beste lezers, 

Bedankt voor jullie reacties, maar mijn probleem bestaat nog steeds, en helaas kom ik met het antwoord van magixagent niet verder, lezer acht50 verwoordt exact waar ik ook mee zit. Doe waarschijnlijk iets toch niet goed.

RiViS schreef op 27.02.2013 om 15:19 uur

Beste Adrians en Acht50,

Acht50 heeft het over MVY files. Dat zijn projectfiles, dat wil zeggen dat daarin is opgeslagen hoe de uiteindelijke film er uit gaat zien, zoals: welke videobestanden, welke overgangen, welke correcties, evt muziek etc etc. Een MVY bestand is dus nog geen film, die ontstaat pas bij het "film voltooien". Ik denk dat je in RUV geen projectbestanden kunt samenvoegen, wel videobestanden. De oplossing is dan: Voltooi elk project tot een videobestand en sla dit op de harde schijf op. Maak dan een definitief project, waarin je de video's vanaf de HD kunt importeren.

groet,

Rijk