Filmstrip

Willytje65 schreef op 08.12.2016 om 14:18 uur

Kan je in photo disigner 2013 een ganse map laden, die oneraan in een filmstrip verschijnt? dit zou erg handig zijn als je meerdere foto's dient te bewerken, nu moet ik bij iedere fotobewerking; terug naar map openen, vanaf het begin gans de map doorlopen, en maar scrollen en zoeken tot de gewenste foto , die soms gewoon een foto verder is , is gevonden, is wel moeilijk in een map van bv. 500 foto's

Reacties

RiViS schreef op 09.12.2016 om 17:33 uur

Hallo Willy,

Een map van 500 foto's is sowieso onoverzichtelijk, ook als je die in een filmstrip zou zetten, dus daar schiet je dan niet zo veel mee op. Je zou die 500 foto's misschien kunnen onderverdelen in een aantal logische submappen van b.v. 50 tot 100 foto's per map. Die kun je dan gemakkelijk in één keer ovezien als je het commando Openen geeft. Daar is trouwens een sneltoets voor: Ctrl + O (letter o, dus niet de nul 0). Telken als je Ctrl + O doet krijg je de inhoud van de laatst gebruikte map te zien in een scherm. Door dat scherm met de muis op te rekken tot bijna je hele beeldscherm kun je een heleboel foto's tegelijk zien, ik schat wel 100. Dat hoef je maar één keer te doen. Bij elke volgende Ctrl + O verschijnt het scherm in dat formaat en verdwijnt nadat je een foto hebt aangeklikt en op Openen hebt geklikt. Goed mee te werken, lijkt me.

groet,

Rijk